Προβλήματα στην εύρυθμη λειτουργία της Τ.Ε.Ε.

[button link=”https://www.oltee.gr/wp-content/uploads/2015/10/ΟΛΤΕΕ-084_-Προβλήματα-στην-εύρυθμη-λειτουργία-των-ΕΠΑ.Λ..pdf” icon=”download” bg_color=”#e30404″ window=”yes”]Αρχείο PDF[/button]

Αθήνα, 2-10-2015

 Αρ. Πρωτ.: 084

ΠΡΟΣ :

– κ.  Νίκο Φίλη,Υπουργό Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων

– κα. Σία Αναγνωστοπούλου, Αναπληρώτρια Υπουργό

ΚΟΙΝ:

– στη Δ/νση Επαγγελματικής Εκπ/σης ΥΠ.Π.Ε.Θ.

– στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης

– στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

– στα ΕΠΑ.Λ. – Ε.Κ., στις Ε.Λ.Τ.Ε.Ε., στους Εκπαιδευτικούς, στα Μ.Μ.Ε.

ΚΑΤΕΠΕΙΓΟΝ

 

ΘΕΜΑ: Προβλήματα στην εύρυθμη λειτουργία της Τ.Ε.Ε.

Κύριε Υπουργέ

Κύρια Αναπληρώτρια Υπουργέ,

Η σχολική χρονιά 2015 – 2016 βρήκε την Τ.Ε.Ε. απροετοίμαστη να λειτουργήσει ομαλά. Πέραν του γνωστού, διαχρονικού πλέον, σοβαρότατου θέματος της κάλυψης των εκπαιδευτικών κενών, που ακόμη εξελίσσεται και όλα δείχνουν ότι θα μας ταλαιπωρεί σημαντικά και όλο τον Οκτώβριο, άλλα επιμέρους αλλά πάλι σημαντικά προβλήματα ταλανίζουν τα ΕΠΑ.Λ. και τα Ε.Κ. επιζητώντας άμεση επίλυση. Ορισμένα σχετίζονται με την επαναλειτουργία των κατηργημένων ειδικοτήτων, άλλα με την ολοκλήρωση της μεταρρύθμισης που επέφερε ο Ν. 4186/2013 και η τροποποίηση διατάξεών του με αναφορά κυρίως στη Γ΄ τάξη του Ημερήσιου ΕΠΑ.Λ., άλλα …

Επισημαίνοντας τα προβλήματα αυτά, όπως και τα πολλά ερωτήματα που αποζητούν απάντηση για εκπαιδευτικούς και μαθητές, καταγράφουμε παρακάτω ομαδοποιημένα και αναλυτικά:

Α. Αναθέσεις μαθημάτων.

Η πολύ καθυστερημένη (με αρ. πρωτ. 153900/Δ2/01-10-2015), ένα μήνα μετά την έναρξη του σχολικού έτους, διαβίβαση των Υπουργικών Αποφάσεων με θέμα: «Αναθέσεις μαθημάτων Γενικής Παιδείας Επαγγελματικού Λυκείου» (αρ. πρωτ. 151896/Δ2/29-09-2015) και «Αναθέσεις μαθημάτων ανά Ομάδα Προσανατολισμού, Τομέα και Ειδικότητα των Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξεων Ημερησίων ΕΠΑ.Λ. και Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξεων Εσπερινών ΕΠΑ.Λ.» (αρ. πρωτ. 151899/Δ2/29-09-2015) και οι αλλαγές που επήλθαν προκάλεσαν αναστάτωση, αντιδράσεις και επιπλέον αναταράξεις στη λειτουργία των σχολείων με εκπαιδευτικούς που δεν συμπληρώνουν πλέον ωράριο και πρέπει να διατεθούν και άλλους που πλεονάζουν και πρέπει να μετακινηθούν.

Ήδη καταγράφονται αντιδράσεις Συνδέσμων και επιστημονικών Συλλόγων, ενώ Συνδικαλιστικές Ενώσεις – Πρωτοβάθμια Σωματεία αναδεικνύουν τις ανατροπές που προκαλούνται στη μέχρι τώρα διαχείριση του εκπαιδευτικού προσωπικού για τη διευθέτηση – κάλυψη των αναγκών των σχολείων, ενώ παράλληλα καταγγέλλουν ότι οι αναθέσεις μαθημάτων δεν πραγματοποιήθηκαν με επιστημονικά – εκπαιδευτικά και παιδαγωγικά κριτήρια αλλά με στόχο την κάλυψη των κενών για την αποφυγή προσλήψεων αναπληρωτών με την ταυτόχρονη δημιουργία πλεοναζόντων. Όπως όλα δείχνουν, έδρασαν και πάλι συντεχνίες και εφαρμόστηκαν παλιές γνωστές αποτυχημένες συνταγές μαγειρικής ! Το σερβίρισμα καθυστέρησε και το πιάτο θα φαγωθεί κρύο !!!

Δ.Δ.Ε. ανακαλούν Πράξεις τοποθέτησης εκπαιδευτικών των οικείων ΠΥΣΔΕ. Οι Διευθυντές των σχολείων καλούνται να προχωρήσουν σε σχετική νέα επικαιροποίηση του πίνακα Κενών – Πλεονασμάτων του σχολείου τους, προκειμένου να αναρτηθεί ο επικαιροποιημένος πίνακας Κενών – Πλεονασμάτων κατά ειδικότητα και Σχολική Μονάδα της οικείας Δ.Δ.Ε., και στη συνέχεια οι εκπαιδευτικοί ενδεχομένως να τροποποιήσουν υφιστάμενες δηλώσεις επιλογής για την τοποθέτησή τους. Παράλληλα, από το ΥΠ.Π.Ε.Θ. εκδόθηκε διευκρινιστική οδηγία σύμφωνα με την οποία «οι αποφάσεις αυτές θα ισχύσουν μετά τη δημοσίευσή τους σε ΦΕΚ. Συνεπώς οι αναθέσεις που έχουν ήδη ολοκληρωθεί ή είναι σε διαδικασία ολοκλήρωσης, δεν υπόκεινται στις ρυθμίσεις των εν λόγω αποφάσεων, αλλά στις έως σήμερα ισχύουσες ρυθμίσεις» !!!

Είναι προφανές ότι όσο ακόμη πραγματοποιούνται υπηρεσιακές μεταβολές μονίμων εκπαιδευτικών το σύστημα δεν μπορεί να ισορροπήσει και να υποδεχθεί την πρόσληψη των αναπληρωτών.

Β. Πρόσληψη και τοποθέτηση αναπληρωτών εκπαιδευτικών.

Τα οργανικά κενά είναι αυτονόητο και μη διαπραγματεύσιμο ότι θα έπρεπε να είχαν καλυφθεί με πρόσληψη μονίμων εκπαιδευτικών ! Τα λειτουργικά κενά εκπαιδευτικών όλων των Δ.Δ.Ε. θα έπρεπε να δημοσιοποιούνται έγκαιρα από το Υπουργείο ώστε η πρόσληψη αναπληρωτών να ολοκληρώνεται σε μία φάση, χωρίς αδικίες και έγκαιρα !

Επιστρέφοντας στη θλιβερή πραγματικότητα, είναι δεδομένο ότι για όσο χρονικό διάστημα προσλαμβάνονται και τοποθετούνται αναπληρωτές εκπαιδευτικοί οι αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου αλλά κυρίως τα σχολεία και φυσικά οι καθηγητές θα βρίσκονται σε διαρκή αναστάτωση. Η τμηματική πρόσληψη αναπληρωτών και η κατά συνέπεια συνεχιζόμενη ανακατανομή ωρών διδασκαλίας και εκ νέου ανάθεση μαθημάτων από τους Συλλόγους Διδασκόντων δημιουργεί τεράστια ζημία στο παραγόμενο εκπαιδευτικό έργο. Προσλήψεις και διαδικασίες τοποθέτησης των εκπαιδευτικών πρέπει να πραγματοποιηθούν το ταχύτερο δυνατόν, να καταγραφούν τα κενά που θα απομείνουν και να εξευρεθούν τρόποι αντιμετώπισής τους, για να καταστεί εφικτή η μετάβαση σε κατάσταση ομαλής και εύρυθμης εκπαιδευτικής λειτουργίας. Ο Οκτώβριος αναμένεται μακρύς και δύσκολος. Ίδωμεν το Νοέμβριο !

Γ. Βιβλία.

1) Κάποιες ειδικότητες πήραν βιβλία μετά τον αγιασμό έναρξης των μαθημάτων την 11η Σεπτέμβρη, ενώ άλλες όχι. Το ζήτημα αυτό έχει μεγάλη και ιδιαίτερη διάσταση στις ειδικότητες που λειτουργούν και πάλι από την τρέχουσα σχολική χρονιά στα σχολεία. Επειδή τα συγκεκριμένα βιβλία δεν εκτυπώνονταν τα δύο τελευταία χρόνια, έπρεπε να έχει επιδειχθεί ειδική πρόνοια αλλά και πρόσθετη ευαισθησία στην προσπάθεια στήριξης και ομαλής επανένταξης των ειδικοτήτων αυτών στη λειτουργία των ΕΠΑ.Λ. Επιβάλλεται να διατεθούν άμεσα στις σχολικές μονάδες της Τ.Ε.Ε. όλα τα βιβλία για όλες τις ειδικότητες αλλά και όσα της γενικής παιδείας λείπουν.

Υπενθυμίζουμε ότι τα διδακτικά βιβλία της Γ΄ τάξης των Ημερήσιων και Εσπερινών ΕΠΑ.Λ. για το σχολικό έτος 2015-2016 καθορίζονται με την Υ.Α. υπ’ αριθ. πρωτ.: Φ1/99317/Δ4/23-06-2015 όπως τροποποιήθηκε με την υπ’ αριθ. πρωτ.: Φ1/141429/Δ4/10-09-2015 και σημειώνουμε ότι σε ορισμένα μαθήματα (ουκ ολίγα ειδικά του τομέα πληροφορικής) πέραν του βιβλίου μαθητή θα χρησιμοποιηθούν για τη διδασκαλία και σημειώσεις ή αποκλειστικά σημειώσεις !

Ακόμη, τα διδακτικά βιβλία για την Α΄ και Β΄ τάξη Ημερήσιων ΕΠΑ.Λ. και Α΄, Β΄ και Δ΄ τάξη Εσπερινών ΕΠΑΛ για το σχολικό έτος 2015-2016 καθορίζονται από την Υ.Α. με αριθ. πρωτ.: Φ1/116889/Δ4/21-07-2015 που τροποποίησε και συμπλήρωσε την υπ΄ αριθμ. Φ1/60909/Δ4/17-04-2015 Υ.Α.

2) Πρόσφατες Υ.Α. εγκρίνουν ελεύθερα βοηθήματα, Αγγλικής Γλώσσας μαθημάτων Γενικής Παιδείας και Ειδικοτήτων Β΄ και Γ΄ τάξεων (αρ. πρωτ.: Φ1/147221/Δ4/21-09-2015), Γαλλικής Γλώσσας μαθημάτων Ειδικοτήτων Β΄ και Γ΄ τάξεων (αρ. πρωτ.: Φ1/147153/Δ4/ 18-09-2015) και Γερμανικής Γλώσσας μαθήματος Ειδικότητας Ημερήσιων & Εσπερινών ΕΠΑ.Λ. για το σχολικό έτος 2015-2016 (αρ. πρωτ.: Φ1/147154/Δ4/18-09-2015). Από τη φετινή χρονιά οι μαθητές καλούνται να προμηθεύονται ξενόγλωσσα βιβλία από το εμπόριο καταβάλλοντας το τίμημα. Στην περίοδο της βαθιάς οικονομικής κρίσης που διανύουμε το θεωρούμε απαράδεκτο και υποδηλώνει – αποδεικνύει την αδιαφορία της πολιτείας για την φτωχοποίηση στην οποία έχουν περιπέσει, στη μεγάλη τους πλειοψηφία, ιδιαίτερα οι οικογένειες των μαθητών ΕΠΑ.Λ. μια και είναι γνωστά τα λαϊκά στρώματα από τα οποία προέρχονται. Απαιτούμε τη δωρεάν χορήγηση των απαραίτητων βιβλίων ξένων γλωσσών.

Δ. Πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα και ύλη.

1) Στο ΦΕΚ 2029/τ.Β΄/17-9-2015 δημοσιεύθηκε η Υ.Α. υπ’ αριθμ. Φ.151/142457/Α5/11-9-2015 «Καθορισμός των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων αποφοίτων Επαγγελματικού Λυκείου για την πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση».

Πέραν της εγκυκλίου με την «Εξεταστέα ύλη των μαθημάτων των Πανελλαδικών εξετάσεων που θα διενεργηθούν το 2016 με το καταργούμενο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για τους αποφοίτους Ημερήσιου ή Εσπερινού ΕΠΑ.Λ σχολικού έτους 2014-2015 και προηγούμενων ετών» (αριθ. πρωτ. Φ6/154617/Δ4/01-10-2015), με πολύ μεγάλη καθυστέρηση, την ίδια ημέρα Πέμπτη 1 Οκτωβρίου 2015, εκδόθηκαν και οι εγκύκλιοι «Διδακτέα – εξεταστέα ύλη των Πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων της Γ΄ τάξης Ημερήσιων ΕΠΑ.Λ. για το σχολικό έτος 2015-2016» (αριθ. πρωτ. Φ6/154614/Δ4), και «Διδακτέα – εξεταστέα ύλη των Πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων της Δ΄ τάξης Εσπερινών ΕΠΑ.Λ. για το σχολικό έτος 2015-2016» (αριθ. πρωτ. Φ6/154615/Δ4). Χάθηκε άσκοπα πολύτιμος χρόνος για τους τελειόφοιτους μαθητές – υποψήφιους για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, αφού για τρεις περίπου εβδομάδες οι εκπαιδευτικοί δεν ήξεραν τι θα διδάξουν ! Σε ορισμένα μαθήματα η ύλη αυξήθηκε, άλλαξε τελείως, δεν υπάρχουν βιβλία και δεκαπέντε διδακτικές ημέρες πετάχθηκαν στον κάλαθο των αχρήστων. Το ερώτημα ¨πως θα διδαχθούν¨ τα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα πρέπει να απαντηθεί άμεσα με την έκδοση σχετικών, όπου απαιτείται, οδηγιών.

Εξυπακούεται ότι θέματα όπως ο καθορισμός της ύλης και οι οδηγίες διδασκαλίας για τα υπόλοιπα μαθήματα της Γ΄ τάξης Ημερήσιων ΕΠΑ.Λ. και της Δ΄ τάξης Εσπερινών ΕΠΑ.Λ. για το σχολικό έτος 2015-2016 πρέπει να διευθετηθούν άμεσα. Τα νέα αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών πρέπει να συνταχθούν άμεσα. (Απόφαση με αρ. πρωτ. 17587/16-9-2014 – ΑΔΑ: 7ΣΩ39-Δ9Β)

2) Για να μην επαφίεται στις καλές προθέσεις του Δ/ντη ΕΠΑ.Λ., είναι θεμιτό να δοθεί η δυνατότητα, με ενημερωτική εγκύκλιο του Υπουργείου, στους μαθητές που κατέχουν απολυτήριο Λυκείου και δεν έχουν υποχρέωση παρακολούθησης των μαθημάτων γενικής παιδείας για τη λήψη πτυχίου, να παρακολουθούν, αν το επιθυμούν, τα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα (νεοελληνική γλώσσα και μαθηματικά) στο σχολείο τους, με στόχο την καλύτερη προετοιμασία τους για τις εισαγωγικές εξετάσεις.

Ε. Εργαστηριακά Κέντρα.

1) Η Υ.Α. με αριθμ. 96004/Δ4/17-06-2015, «Τροποποίηση της υπ’ αριθμ. Γ2/6098/13−11−01 Υ.Α. (Β΄1588) με θέμα: «Τροποποίηση απόφασης Γ2/4321/26.10.88 περί καθορισμού λεπτομερειών λειτουργίας των Σ.Ε.Κ. των Σ.Ε. και των ειδικότερων καθηκόντων των διευθυντών Σ.Ε.Κ., υποδιευθυντών, των υπευθύνων τομέων εργαστηρίων και εργαστηρίων κατεύθυνσης των υπευθύνων των σχολικών εργαστηρίων και των αρμοδιοτήτων του συλλόγου διδασκόντων Σ.Ε.Κ.»», όπως δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 1318/τ.Β΄/1-7-2015, στις Γενικές Διατάξεις άρθρο 12 αναφέρει: «5. Οι Διευθυντές και Υποδιευθυντές των ΕΠΑ.Λ. δεν διατίθενται στα Ε.Κ. για την κάλυψη μέρους ή ολοκλήρου του διδακτικού τους ωραρίου.» και «9. Ο Διευθυντής του Ε.Κ., ο Υποδιευθυντής, οι υπεύθυνοι Τομέα και οι υπεύθυνοι εργαστηρίου, είναι υποχρεωμένοι να παραμένουν σ’ αυτό όλες τις εργάσιμες ημέρες και ώρες, καθημερινά σε ένα από τα ωράρια λειτουργίας του Ε.Κ. Συμπληρώνουν κατά προτεραιότητα το υποχρεωτικό τους ωράριο στο Ε.Κ. και δεν διδάσκουν θεωρητικά μαθήματα στα ΕΠΑ.Λ.».

Στο με αριθμ. πρωτ. 344/12-09-2014 έγγραφό μας, προς την πολιτική ηγεσία του τότε Υ.ΠΑΙ.Θ., με θέμα: «Ανάθεση μαθημάτων και κατανομή ωρών διδασκαλίας στο εκπαιδευτικό προσωπικό των ΕΠΑ.Λ. & Ε.Κ.» (βλ. https://www.oltee.gr/?p=3315), ζητούσαμε «α) Να διευκρινιστεί με σαφήνεια και πέραν πάσης αμφισβήτησης ότι τα στελέχη των οργανικών μονάδων ΕΠΑ.Λ. και Ε.Κ. θα παρέχουν τις διδακτικές τους υπηρεσίες αποκλειστικά και μόνον στην οργανική μονάδα στην οποία κατέχουν θέση ευθύνης. β) Σε κάποιες (ελάχιστες) περιπτώσεις που αυτό δεν είναι εφικτό, για λόγους αντικειμενικούς και πλήρως τεκμηριωμένους, θα αποφασίζει σχετικά ο Περιφερειακός Δ/ντης Π.Ε. & Δ.Ε. μετά από εισήγηση του οικείου Α.Π.Υ.Σ.Δ.Ε., όπως ορίζεται για τους εκπαιδευτικούς στο άρθρο 6, παρ. 1, εδ. 6, του Ν.4203/2013 (ΦΕΚ 235/τ.Α’/1-11-2013)».

Επανερχόμενοι στο παραπάνω έγγραφό μας, για λόγους που επιβάλλει η ορθή διαχείριση του εκπαιδευτικού προσωπικού, η εύρυθμη και ομαλή λειτουργία των σχολείων και η καλύτερη εξυπηρέτηση των εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών ειδικά αποκλειστικά και μόνο για τα μικτά μαθήματα, υποβάλλουμε εκ νέου το ίδιο αίτημα για τη συμπλήρωση – τροποποίηση της Υ.Α.

2) Η εγκύκλιος του Υ.ΠΑΙ.Θ., με αρ. πρωτ. 174014/Γ2/27-10-2014 και θέμα: «Οδηγίες για τη διδασκαλία των μαθημάτων ανά Ομάδα Προσανατολισμού, Τομέα και Ειδικότητα των Ημερήσιων και Εσπερινών Επαγγελματικών Λυκείων για το σχολικό έτος 2014-2015», αναφέρει ως προς το μάθημα «Εφαρμογές Πληροφορικής», για όλες τις Ομάδες Προσανατολισμού, της Α΄τάξης των Ημερήσιων και Εσπερινών ΕΠΑ.Λ.: «(…) Σύμφωνα με το ΠΣ το μάθημα «Εφαρμογές Πληροφορικής» έχει σαφή εργαστηριακό προσανατολισμό και επομένως θα πρέπει να αξιοποιείται στο μέγιστο δυνατό βαθμό το Σχολικό Εργαστήριο Πληροφορικής και Εφαρμογών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών (ΣΕΠΕΗΥ). Στο σχολικό εργαστήριο και στο πλαίσιο των ποικίλων δραστηριοτήτων δίνεται η ευκαιρία στους μαθητές χρησιμοποιώντας υπολογιστικά εργαλεία και τεχνικές, να δραστηριοποιούνται, να πειραματίζονται, να δημιουργούν και να ανακαλύπτουν τη γνώση. Ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα να μην υπερβαίνει τους δεκαπέντε (15). Σε διαφορετική περίπτωση να ανατίθεται διδασκαλία και σε δεύτερο εκπαιδευτικό. (…)».

Η συγκεκριμένη εγκύκλιος πρέπει να επικαιροποιηθεί και να εφαρμοσθεί, κατά τα ανωτέρω, και για το σχολικό έτος 2015-2016.

ΣΤ. Πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

1) Πρέπει να καθοριστούν οι σχολές και τα τμήματα των σχολών ανά τομέα και ειδικότητα για την πρόσβαση στα Τ.Ε.Ι. διότι τα υφιστάμενα δεν αφορούν τους αποφοίτους του σχολικού έτους 2015 – 2016.

2) Ακόμη, πρέπει να γνωστοποιηθεί αν θα ισχύσει η κατηγορία του 10% (;) χωρίς εξετάσεις (υποβολή μόνο μηχανογραφικού) για τους απόφοιτους του σχολικού έτους 2014-2015 αλλά και το ποσοστό θέσεων, ποιών σχολών και ποιών τμημάτων ποιών σχολών, που θα διεκδικήσουν όσοι επιθυμούν να διαγωνισθούν με το παλιό και το νέο σύστημα εξετάσεων.

3) Αποτελεί κοινή πεποίθηση ότι πρέπει να δοθεί επιπλέον ειδικό ποσοστό πρόσβασης στην τριτοβάθμια στους αποφοίτους των εσπερινών ΕΠΑ.Λ. Ο ανταγωνισμός είναι άνισος γι αυτούς δεδομένου ότι είναι εργαζόμενοι.

4) Να δοθεί και στους αποφοίτους ΕΠΑ.Λ. (πέραν του ΓΕ.Λ.) η δυνατότητα εισαγωγής στη Σχολή Πυροσβεστών της Πυροσβεστικής Ακαδημίας, που από φέτος θα περιλαμβάνεται στο Μηχανογραφικό.

5) Να εξεταστεί η δυνατότητα πρόσβασης και στις Εκκλησιαστικές Ακαδημίες, στο Πρόγραμμα Διαχείρισης Εκκλησιαστικών Κειμηλίων, των αποφοίτων ΕΠΑ.Λ. ειδικοτήτων του τομέα εφαρμοσμένων τεχνών που έχουν παρεμφερές γνωστικό αντικείμενο.

6) Την επομένη σχολική χρονιά 2016 – 2017 θα λειτουργήσει το 4ο έτος στα ΕΠΑ.Λ. σύμφωνα με το Ν. 4186/2013. Μπορεί από τώρα να διερευνηθεί το ενδεχόμενο εισαγωγής, των αποφοίτων, σε σχολές και τμήματα σχολών των Τ.Ε.Ι., χαμηλής ή μη ζήτησης, με ειδικές εξετάσεις και ποσοστό ή χωρίς εξετάσεις, πιστοποιημένων – κατόχων άδειας άσκησης επαγγέλματος ή μη, κλπ

Ζ. Άλλα εκπαιδευτικά θέματα.

1) Το προαιρετικό 4ο έτος των ΕΠΑ.Λ. σαν έτος ειδίκευσης πρέπει από τώρα να μελετηθεί τουλάχιστον και κατ’ αρχήν στο μέρος που αφορά την προβλεπόμενη πρακτική άσκηση. Μεγάλη βοήθεια θα μπορούσε να προσφέρει και είναι απαραίτητη, σχετικά, η επαναλειτουργία των Γραφείων Συμβουλευτικής και Επαγγελματικού Προσανατολισμού – ΓΡΑ.ΣΥ., ένα σε κάθε ΕΠΑ.Λ. που θα λειτουργήσει 4ο έτος στελεχωμένου από έναν εκπαιδευτικό. Η λειτουργία των ΓΡΑ.ΣΥ. με όλες τις προβλεπόμενες ενέργειες θα έπρεπε να προηγηθεί, από φέτος, για την προεργασία στα θέματα της πρακτικής άσκησης, την προετοιμασία για τις εξετάσεις πιστοποίησης, την έναρξη της συνεργασίας με τους φορείς που εκδίδουν τις σχετικές άδειες άσκησης επαγγέλματος και τόσο άλλα. Οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες για μαθητές και εργοδότες δεν θα λύσουν τα προβλήματα !

2) Είναι επιτακτική ανάγκη να κατοχυρωθούν τα επαγγελματικά δικαιώματα όλων των ειδικοτήτων των αποφοίτων των ΕΠΑ.Λ. με τη σχετική ενεργοποίηση του ΕΟΠΠΕΠ και την έκδοση των Π.Δ. Άμεσα και πρωταρχικά για τις ειδικότητες εκείνες που απαιτείται αδειοδότηση από τον αρμόδιο φορέα για την άσκηση του επαγγέλματος. Ακόμη και για τις ειδικότητες που πρόσφατα είχαμε κατοχύρωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων (π.χ. Μηχανολογίας και Ηλεκτρολογίας) απαιτείται έκδοση Π.Δ. αντιστοίχησης ειδικοτήτων – δικαιωμάτων των παλαιών αποφοίτων (μέχρι το σχολικό έτος 2014 – 2015) με των νέων (από το σχολικό έτος 2015 – 2016). Πρέπει, ακόμη, να καθοριστούν τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων του 4ου έτους των ΕΠΑ.Λ.

Παρά τα όσα παραπάνω, τη Δευτέρα 5 Οκτωβρίου, Παγκόσμια Ημέρα Εκπαιδευτικών, δεν θα πραγματοποιηθούν μαθήματα στα σχολεία λόγω της Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού. Ο γιαλός είναι στραβός και στραβά αρμενίζουμε !

Παρακαλούμε για τη σοβαρή εξέταση όλων των παραπάνω προβλημάτων προς την κατεύθυνση της εξεύρεσης λύσεων. Στη διάθεσή σας για κάθε επιπλέον πληροφορία ή διευκρίνιση.

 

Για το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.

ο Πρόεδρος Σταμάτης Σταματιάδης

ο Γενικός Γραμματέας Δημήτρης Αμπόνης

ΟΛΤΕΕ-084_ Προβλήματα στην εύρυθμη λειτουργία των ΕΠΑ.Λ.1

 

Δημοσιεύτηκε τουλάχιστον στα παρακάτω Μέσα:

XENESGLOSSES_EU_LOGO-01  Avaton-02