Αρχείο PDF

Αθήνα, 10-09-2021

 Αρ. Πρωτ.: 111

ΠΡΟΣ :

κα. Νίκη Κεραμέως

Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

κα. Ζωή Μακρή

Υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

κ. Κόπτση Αλέξανδρο

Γενικό Γραμματέα  Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης

ΚΟΙΝ :

κ. Γεώργιο Βούτσινο

Γενικό Γραμματέα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης Δια Βίου Μάθησης και Νεολαίας

 

ΘΕΜΑ : Έναρξη σχολικού έτους 2021-2022. 
Σχετ.:

Αξιότιμη κ. Υπουργέ,

αξιότιμη κ. Υφυπουργέ,

αξιότιμε κ. Γενικέ,

 

ελάχιστες ημέρες πριν το πρώτο κουδούνι της νέας σχολικής χρονιάς, οι συνθήκες με τα ημερήσια κρούσματα του covid-19 διαμορφώνονται σαφώς δυσμενέστερες από τις αντίστοιχες του Ιουνίου, όσο αφορά τους θανάτους και τον αριθμό των διασωληνωμένων συνανθρώπων μας.

Κυρία Υπουργέ αναμένουμε την ΚΥΑ με τα υγειονομικά πρωτόκολλα για την λειτουργία των σχολείων με τους μαθητές στην τάξη, η οποία έχει καθυστερήσει σε ανησυχητικό σημείο.

Διαμηνύετε παντού ότι τα τμήματα θα λειτουργήσουν «κανονικά» και τα υγειονομικά πρωτόκολλα θα διαφοροποιηθούν σε σχέση με πέρυσι και μόνο σε πολύ μεγάλο αριθμό συρροών κρουσμάτων θα υπάρχει το ενδεχόμενο να κλείνει ένα τμήμα.

Τα παιδιά όπως ισχυρίζονται οι λοιμωξιολόγοι είναι πιο ανθεκτικά στον ιό αλλά είναι και φορείς υπερμετάδοσης. Θυμίζουμε ότι τον Ιούλιο από τις κατασκηνώσεις το ποσοστό παιδιών νοσούντων ήταν 20% επί του συνόλου των νοσούντων της χώρας και στις χώρες που ανοίξανε τα σχολεία πριν ένα μήνα τα ποσοστά νοσούντων μαθητών έφτασε στο 30% επί του συνόλου των μαθητών.

Το απευχόμαστε, αλλά είναι έτοιμα τα Υπουργεία Παιδείας και Υγείας να διαχειριστούν μια τέτοια κατάσταση με περισσότερα από 300.000 κρούσματα τον επόμενο μήνα χωρίς ουσιαστικά μέτρα προστασίας; Σίγουρο είναι ότι κάποια παιδιά θα παρουσιάσουν βαριά συμπτώματα παρά το γεγονός πως μέρα με την μέρα χτίζεται όλο και μεγαλύτερο τοίχος «ανοσίας» με τους εμβολιασμούς.

Το μεγάλο λάθος που κάνει το Υπουργείο είναι η αντίληψη ότι λόγω της αυξημένης συμμετοχής των εκπαιδευτικών στους εμβολιασμούς, μπορούν να αρθούν τα μέτρα πρόληψης και η έλλειψη μίας κοινής λογικής για την αντιμετώπιση της πανδημίας.

Θεωρούμε πως όλοι οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές, χωρίς εξαίρεση θα πρέπει να κάνουν self test 2 φορές την εβδομάδα καθώς όλοι είναι εν δυνάμει φορείς μετάδοσής του COVID-19, τα οποία θα τα προμηθεύονται δωρεάν.

Επίσης θυμίζουμε τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίσαμε την προηγούμενη σχολική χρονιά με τα εσπερινά σχολεία με τους ενήλικους μαθητές και τις ευπαθείς ομάδες μαθητών.

Οι επιτροπές του υπουργείου παιδείας θα πρέπει να λάβουν επιτέλους σοβαρά υπόψη τους τις ειδικές κατηγορίες σχολείων όπως τα ΕΠΑ.Λ. όπου υπάρχουν σε μία τάξη δεκάδες τμήματα ειδικοτήτων, θεωρίας και εργαστηρίων και πολλά τμήματα γενικής παιδείας όπου σύμφωνα με την νομοθεσία η κατανομή των μαθητών στη γενική παιδεία γίνεται αλφαβητικά με αποτέλεσμα να υπάρχει διασπορά μαθητών σε όλες τις ειδικότητες και αυτό καθιστά πρακτικά αδύνατη την ιχνηλάτηση ενός κρούσματος.

Σοβαρό πρόβλημα αντιμετωπίζουμε ήδη στα σχολεία μας με το προσωπικό καθαριότητας που έχουν προσληφθεί κατά πλειοψηφία με συμβάσεις εργασίας 3,5 ωρών και κάποιοι με 6 ώρες να μην επαρκεί ούτε για την βασική καθαριότητα του κτηρίου και γίνεται αντιληπτό ότι δεν θα υπάρχει η απολύμανση των αιθουσών όπως την ξέραμε την προηγούμενη χρονιά.

Με τον αριθμό των κρουσμάτων να θεριεύει και οδεύοντας προς την έναρξη της σχολικής χρονιάς το Υπουργείο πρέπει να διευθετήσει πλείστα ζητήματα που θα καθορίσουν την επιστροφή στην ομαλότητα και την κανονικότητα. Μια κανονικότητα που για τα ΕΠΑ.Λ. απαιτεί επιπρόσθετες μέριμνες και προβλέψεις υγειονομικής ασφάλειας.

Κυρία Υπουργέ,

έντονες είναι πλέον οι συζητήσεις για την επέκταση της υποχρεωτικότητα του εμβολιασμού και σε άλλες κατηγορίες εργαζομένων, με απειλές και απολύσεις θα φέρετε εντελώς αντίθετα αποτελέσματα και θα θέσετε υπό σκέψη δεκάδες χιλιάδες συνανθρώπων για το που οδηγείται σήμερα η ελευθερία των ατομικών δικαιωμάτων των ενήλικων ανθρώπων και αύριο των ανήλικων μαθητών. Σταματήστε να οδηγείτε την εκπαιδευτική κοινότητα σε επικίνδυνες ατραπούς και να φουντώνετε τον κοινωνικό διχασμό. Αυταρχικές διαδικασίες δεν χωράνε στην εκπαιδευτική κοινότητα. Πρώτα ο διάλογος και στη συνέχεια οι πολλαπλές εναλλακτικές επιλογές για όσους δεν μπορούν-επιθυμούν να εμβολιαστούν είναι τα μοναδικά εργαλεία από οποιαδήποτε επιβολή.

Μια συνολικά ορθή πρακτική πρέπει να περιλαμβάνει το τρίπτυχο των μέτρων Απόσταση, Μάσκα, Ατομική υγιεινή χεριών, ενώ θα πρέπει να ληφθεί μέριμνα για αποστειρωτικά μηχανήματα στις εισόδους και εξόδους του κτιρίου, αλλαγή μάσκας, και πολλά άλλα.

Κυρία Υπουργέ, λόγω της ιδιαίτερα κρίσιμης καμπής για την υγειονομική ασφάλειας κατά την έναρξη του σχολικού έτους  καταδεικνύεται να γίνουν τα παρακάτω:

  • Να αποσαφηνιστεί αν ισχύουν οι αποστάσεις στα σχολεία και να μην ρισκάρει το Υπουργείο στην έλλειψη συγχρωτισμού καθώς τα τμήματα δεν έχουν σταθερές αίθουσες και μετακινούνται από αίθουσα σε αίθουσα και από τμήμα σε τμήμα. Αυτό σημαίνει ότι δεν είναι «μια κλειστή ομάδα» ανθρώπων αλλά ότι μοιράζονται τις αίθουσες και τα τμήματα με το σύνολο της σχολικής κοινότητας.
  • Η οδηγία για διαφορετικά διαλλείματα πρέπει να συμπεριλάβει και την μείωση της διδακτικής ώρας καθώς είναι σχεδόν αδύνατο σε ένα σχολείο με παραπάνω από 20 τμήματα, να γίνει συγχρονισμός των καθηγητών με τις διαφορετικές ώρες διαλλειμάτων των τμημάτων στα οποία διδάσκουν.
  • Η Εξ αποστάσεως εκπαίδευση πρόβαλε την γύμνια των υποδομών του Υπουργείου, την έλλειψη τεχνολογικού εξοπλισμού από εκπαιδευτικούς και μαθητές, την ανεπάρκεια των συνδέσεων και την παντελή έλλειψη υποστήριξης του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής καθώς δεν υπήρχαν σχεδιασμένα μαθήματα για εξ αποστάσεως εκπαίδευση και είναι προφανές πως δεν μπορούν οι εκπαιδευτικοί να γίνουν και «συγγραφείς ηλεκτρονικών βιβλίων».
  • Ειδικά για τα εργαστηριακά μαθήματα των ΕΠΑ.Λ. πρέπει να ληφθεί ειδική μέριμνα καθώς δεν μπορούν να τηρηθούν αποστάσεις άνω του 1,5 m κατά την κανονική ροή του εργαστηριακού μαθήματος.
  • Γενναία χρηματοδότηση των υποδομών των σχολείων.
  • Αυξημένο προσωπικό καθαριότητας στα σχολεία και συχνή απολύμανση των αιθουσών και των εργαστηρίων.
  • Αν η τρέχουσα συγκυρία της ακραίας υγειονομικής ασφάλειας που πρέπει να διέπει την εκπαιδευτική μας καθημερινότητα, με εξασφαλισμένους πόρους από τα κονδύλια περί COVID από την Ε.Ε. δεν μας επέτρεψε να μειώσουμε τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα ώστε να βελτιωθεί η αναλογία διδασκόντων – διδασκομένων στο 1:15, τότε μάλλον κάποιοι δεν το θέλησαν ποτέ να το υλοποιήσουν.

Για τους παραπάνω λόγους ζητούμε

  • Να δεσμευτούν πόροι για την λειτουργία σε άλλα κτίρια με επιπλέον προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών.
  • Να χορηγούνται δωρεάν σε όλους τους μαθητές/τριες, εκπαιδευτικούς καθώς και το βοηθητικό προσωπικό των σχολείων, self test για τον covid-19 και όπου απαιτείται δωρεάν rapid test.
  • Την καθημερινή λειτουργία των σχολείων με τμήματα έως 15 μαθητές.
  • Την κάλυψη όλων των κενών πριν ανοίξουν τα σχολεία.
  • Την διάθεση δωρεάν όλων των αναγκαίων μέσων προφύλαξης από τον covid-19 σε όλους τους εμπλεκόμενους στη σχολική μονάδα.
  • Αυξημένο προσωπικό καθαριότητας σε όλα τα σχολεία. Να σταματήσει άμεσα η κωλυσιεργία από τους Δήμους.
  • Καμία υποχρεωτικότητα στους εμβολιασμούς στους εκπαιδευτικούς. Να δοθεί δυνατότητα μετακίνησης σε άλλο φορέα, εκπαιδευτικών που δεν μπορούν-επιθυμούν να εμβολιαστούν.

 Καθώς δεν κύλησε ομαλά η προηγούμενη σχολική χρονιά, οφείλουμε να προγραμματίσουμε μια ομαλή έναρξη για το τρέχον σχολικό έτος με τα λιγότερα δυνατά προβλήματα.

Οι εκπαιδευτικοί της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης είναι εδώ και επιθυμούν να στηρίξουν το δημόσιο σχολείο και τους μαθητές τους αρκεί να υπάρξει η δέουσα μέριμνα για την υγειονομική ασφάλεια του συνόλου της εκπαιδευτικής κοινότητας.

 Για το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.

Ο Πρόεδρος Σεκεριάδης Νικόλαος

Ο ΓΓ Παπαδόπουλος Χιονάς