Αρχείο PDF

Ο.Λ.Τ.Ε.Ε. – ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αθήνα, 14-09-2021

 Αρ. Δ.Τ.: 51

Πρωτόκολλο για την εξάπλωση του covid-19

Με συσσωρευμένα λάθη και πρωτόκολλα που βοηθούν την εξάπλωση του covid-19 ξεκινάει ακόμη μια χρονιά. Όπως διαφαίνεται το Υπουργείο Παιδείας και οι σύμβουλοι του δεν είναι διατεθειμένοι να προβούν στην αυτοαξιολόγηση του έργου τους και των αποτελεσμάτων της προηγούμενης σχολικής χρονιάς, που παρήγαγαν οι Υπουργικές αποφάσεις για τον έλεγχο της πανδημίας, ώστε να αντιμετωπίσουν τις αδυναμίες που υπήρξαν. Αποφάσιζε χωρίς διαβούλευση για τα μέτρα, αγνοώντας τις προτάσεις που καταθέταν όλες οι Ομοσπονδίες και δεν προχώρησε στην αποτίμηση των αποτελεσμάτων των αποφάσεων του και την βελτίωση τους ως ώφειλε.

Με χαρακτηριστική καθυστέρηση το Υπουργείο και οι κλειστές ομάδες συμβούλων αποφάσισαν να απασφαλίσουν την υγειονομική βόμβα και να θεωρούν τη συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών, υποκείμενα για πειραματισμό. Το εμβολιαστικό πρόγραμμα γι αυτές τις ηλικίες δεν πείθει μέχρι στιγμής τους γονείς των ανηλίκων μαθητών και η εξάπλωση του covid-19 με τέτοια πρωτόκολλα είναι πλέον θέμα λίγων εβδομάδων.

Η Κυβέρνηση έχει πάρει την απόφαση της υπερμετάδοσης του covid-19 σε αυτές τις ηλικίες ωθώντας εκβιαστικά τους γονείς των μαθητών να επισπεύσουν τον εμβολιασμό τους.

 Λάθος αποφάσεις που θα δημιουργήσουν εντάσεις και θα δυναμιτίσουν το κλίμα στα σχολεία. Μια συνολικά ορθή πρακτική πρέπει να περιλαμβάνει το τρίπτυχο των μέτρων Απόσταση, Μάσκα, Ατομική υγιεινή χεριών, ενώ θα πρέπει να ληφθεί μέριμνα για αποστειρωτικά μηχανήματα στις εισόδους και εξόδους του κτιρίου, αλλαγή μάσκας και πολλά άλλα.

Λόγω της ιδιαίτερα κρίσιμης καμπής, για την υγειονομική ασφάλεια κατά την έναρξη του σχολικού έτους  ενδείκνυται να γίνουν τα παρακάτω:

  • Η οδηγία για διαφορετικά διαλλείματα πρέπει να συμπεριλάβει και την μείωση της διδακτικής ώρας καθώς είναι σχεδόν αδύνατο σε ένα σχολείο με παραπάνω από 20 τμήματα, να γίνει συγχρονισμός των καθηγητών με τις διαφορετικές ώρες διαλλειμάτων των τμημάτων στα οποία διδάσκουν.
  • Η Εξ αποστάσεως εκπαίδευση πρόβαλε την γύμνια των υποδομών του Υπουργείου, την έλλειψη τεχνολογικού εξοπλισμού από εκπαιδευτικούς και μαθητές, την ανεπάρκεια των συνδέσεων και την παντελή έλλειψη υποστήριξης του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής καθώς δεν υπήρχαν σχεδιασμένα μαθήματα για εξ αποστάσεως εκπαίδευση και είναι προφανές πως δεν μπορούν οι εκπαιδευτικοί να γίνουν και «συγγραφείς ηλεκτρονικών βιβλίων».
  • Ειδικά για τα εργαστηριακά μαθήματα των ΕΠΑ.Λ. πρέπει να ληφθεί ειδική μέριμνα καθώς δεν μπορούν να τηρηθούν αποστάσεις άνω του 1,5 m κατά την κανονική ροή του εργαστηριακού μαθήματος.
  • Μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση για τα Εσπερινά Επαγγελματικά Λύκεια και τους ενήλικους μαθητές που στοιβάζονται στα εργαστήρια.
  • Γενναία χρηματοδότηση των υποδομών των σχολείων.
  • Αυξημένο προσωπικό καθαριότητας στα σχολεία και συχνή απολύμανση των αιθουσών και των εργαστηρίων.
  • Αν η τρέχουσα συγκυρία της ακραίας υγειονομικής ασφάλειας που πρέπει να διέπει την εκπαιδευτική μας καθημερινότητα, με εξασφαλισμένους πόρους από τα κονδύλια περί COVID από την Ε.Ε. δεν μας επέτρεψε να μειώσουμε τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα ώστε να βελτιωθεί η αναλογία διδασκόντων – διδασκομένων στο 1:15, τότε μάλλον κάποιοι δεν το θέλησαν ποτέ να το υλοποιήσουν.

Για τους παραπάνω λόγους ζητούμε

  • Να δεσμευτούν πόροι για την λειτουργία σε άλλα κτίρια με επιπλέον προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών.
  • Ειδική μέριμνα για τα Εσπερινά Επαγγελματικά Λύκεια.
  • Να χορηγούνται δωρεάν σε όλους τους μαθητές/τριες, εκπαιδευτικούς καθώς και το βοηθητικό προσωπικό των σχολείων self test, ακόμα και στους εμβολιασμένους και όπου απαιτείται, δωρεάν rapid test.
  • Την καθημερινή λειτουργία των σχολείων με τμήματα έως 15 μαθητές.
  • Την κάλυψη όλων των κενών με προσλήψεις αναπληρωτών στα σχολεία και την άμεση έναρξη του προγράμματος ΜΝΑΕ,
  • Αυξημένο προσωπικό καθαριότητας σε όλα τα σχολεία και την διάθεση όλων των αναγκαίων απολυμαντικών μέσων προφύλαξης από τον covid-19. Να σταματήσει άμεσα η κωλυσιεργία από τους Δήμους και να χρηματοδοτήσουν τα σχολεία.
  • Καμία σκέψη για υποχρεωτικότητα στους εμβολιασμούς στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς.

Αφού αναντίρρητα δεν κύλησε ομαλά η προηγούμενη σχολική χρονιά, οφείλουμε ως κοινωνία να προγραμματίσουμε μια ομαλή έναρξη για το τρέχον σχολικό έτος με τα λιγότερα δυνατά προβλήματα.

Οι εκπαιδευτικοί της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης είναι εδώ και επιθυμούν να στηρίξουν το δημόσιο σχολείο και τους μαθητές τους αρκεί να υπάρξει η δέουσα μέριμνα για την υγειονομική ασφάλεια του συνόλου της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Από το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.