Αρχείο PDF

Ο.Λ.Τ.Ε.Ε. – ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αθήνα, 04-03-2021

 Αρ. Δ.Τ.: 42

Επιτυχής ολοκλήρωση Ημερίδας

Πραγματοποιήθηκε με ιδιαίτερη επιτυχία η Ημερίδα που διοργάνωσε η Ο.Λ.Τ.Ε.Ε., με ομιλητές τον κ. Γεώργιο Βούτσινο, Γενικό Γραμματέα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης Δια Βίου Μάθησης και Νεολαίας και τον κ. Γεώργιο Μπαγάκη, Ομότιμο καθηγητή στο τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου.

Το ενδιαφέρον ήταν πολύ μεγάλο σε όλη την διάρκεια των εισηγήσεων όσο και των ερωτήσεων που δέχθηκαν οι εισηγητές.

O κ. Γενικός ανέπτυξε την φιλοσοφία του νόμου και τα συμπεράσματα είναι πολλαπλά τα οποία μπορούν να συνοψισθούν σε ότι αφορά στην εφαρμογή του νόμου 4763/2020 για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση:

  1. Σκοπός είναι η συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων φορέων, η παρακολούθηση και πιστοποίηση των προσόντων καθώς και η μέγιστη απορροφητικότητα των θέσεων των επιπέδων 3 έως 5.
  2. Το Υπουργείο παιδείας θα έχει αποκλειστική ευθύνη για τις ΕΣΚ, οι οποίες θα αφορούν σε αποφοίτους ΣΔΕ καθώς και σε ευάλωτες και ειδικές κοινωνικές ομάδες (NEET’s)
  3. Τα πρότυπα ΕΠΑΛ που θα δημιουργηθούν μετά από ειδική πρόσκληση, θα αποτελούν κοιτίδες επιμόρφωσης και πειραματισμού, με εκπαιδευτικούς αυξημένων προσόντων, και θα δοθεί η δυνατότητα να παραμείνουν όλοι οι εκπαιδευτικοί μετά από επιμόρφωση.
  4. Έχουν εγκριθεί και αναμένονται εγκρίσεις πολλών προγραμμάτων ύψους περίπου 270 εκ. Ευρώ για την ΕΕΚ και συγκεκριμένα για την επιμόρφωση εκπαιδευτικών των ΕΠΑ.Λ, για την ανανέωση εξοπλισμού όλων των Ε.Κ., για την λειτουργία των πρότυπων ΕΠΑ.Λ, Πειραματικών και θεματικών ΔΙΕΚ και την μαθητείας και πρακτική άσκηση των ΕΠΑ.Λ και ΔΙΕΚ καθώς και για την διαφήμιση και ενημέρωση για τα ΕΠΑΛ και ΙΕΚ, το παρατηρητήριο παρακολούθησης των αποφοίτων των ΕΠΑΛ αλλά και την πλήρη ψηφιοποίηση του ΕΟΠΕΠ.
  5. Αναφέρθηκε επίσης πως καμία από τις λειτουργούσες ειδικότητες των ΕΠΑΛ δεν θα μεταφερθεί στις ΕΣΚ επιπέδου 3.
  6. Ξεκινά έργο 130 καινούργιων οδηγών κατάρτισης των ΔΙΕΚ και θα υπάρχουν αλλαγές στα μητρώα εκπαιδευτών των ΔΙΕΚ.

Όσον αφορά στο ζήτημα της αξιολόγησης των σχολικών μονάδων διαπιστώθηκε πως:

  1. Απέχει από την καλώς εννοούμενη αυτό-αξιολόγηση των σχολικών μονάδων όπως αυτή τεκμηριώνεται από την διεθνή εμπειρία και βιβλιογραφία.
  2. Δεν δίνει εχέγγυα για την αντικειμενικότητά της και την ουσιαστική ανατροφοδότηση των σχολικών μονάδων
  3. Είναι ανακόλουθη προς τις επιταγές της έκθεσης της ΑΔΙΠΠΔΕ 2016, στην οποία προκρίνεται η εσωτερική αξιολόγηση έναντι της εξωτερικής.
  4. Δεν διεξήχθη ο απαραίτητος διάλογος με την εκπαιδευτική κοινότητα με ευθύνη του Υπουργείο ως όφειλε. Αποτέλεσμα αυτού είναι η διαδικασία της αξιολόγησης όπως πάει να εφαρμοστεί να είναι αποσπασματική, βιαστική έως εκβιαστική.
  5. Δεν λαμβάνονται υπόψη οι ιδιαίτερες ανάγκες και η ταυτότητα του κάθε σχολείου, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει εξειδικευμένη αντιμετώπιση για κάθε σχολική μονάδα.
  6. Δεν είναι ευδιάκριτο το πώς θα συσχετιστεί με την ατομική αξιολόγηση και το γενικότερο πλέγμα αυτής.
  7. Δεν υπάρχει από το Υπουργείο ένα γενικότερο πλάνο μιας εκπαιδευτικής πολιτικής η οποία να έχει συγκεκριμένες αρχές, άξονες και χρονοδιαγράμματα επίτευξης των στόχων. Στο πλαίσιο αυτό δεν δίνεται η δυνατότητα των σχολείων να αξιολογήσουν «προς τα πάνω» τις δομές και την εφαρμογή των εκπαιδευτικών πολιτικών.

Το Δ.Σ. της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε. ευχαριστεί θερμά όλους τους συμμετέχοντες που αφιέρωσαν χρόνο για την παρακολούθηση και ευχόμαστε να βγήκαν ωφελούμενοι από αυτή την διοργάνωση.

Την παρουσίαση του κ. Μπαγάκη μπορείτε να την κατεβάσετε κάνοντας κλικ εδώ και μπορείτε να παρακολουθήσετε την Ημερίδα στο κανάλι μας στο YouTube κάνοντας κλικ εδώ

 

Από το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.

Από ΔΣ