Αρχείο PDF
Ο.Λ.Τ.Ε.Ε. – ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Αθήνα, 26-02-2021
Αρ. Δ.Τ.: 41
Η εποχή του διαίρει και βασίλευε έχει περάσει ανεπιστρεπτί
Μετά την καθολική αποχή από την τηλεψηφοφορία για τα υπηρεσιακά συμβούλια. Μετά την παταγώδη ακύρωση στην πράξη της αντιπαιδαγωγικής ρύθμισης για κάμερες στην τάξη. Μετά τη αναμενόμενη, συντριπτική, άρνηση των συλλόγων διδασκόντων για την αξιολόγηση-χειραγώγηση των σχολικών μονάδων.
Ακολούθησαν τα δεκάδες «ευχαριστώ» της Πολιτικής ηγεσίας προς τους εκπαιδευτικούς που έβαλαν πλάτη και κάλυψαν την ανύπαρκτη πολλά υποσχόμενη επιμόρφωση για την τηλεδιδασκαλία, η υφυπουργός έρχεται να ρίξει λάδι στη φωτιά, για μια ακόμα φορά, ζητώντας από τους «Διευθυντές/ντριες των σχολικών μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να ενημερώσουν τις οικείες Διευθύνσεις Δ.Ε. για τις περιπτώσεις εκείνες που εκπαιδευτικοί δεν κατέθεσαν βαθμολογία».
Ψάχνει η πολιτική ηγεσία να επιρρίψει ευθύνες σε εκπαιδευτικούς που δεν εφάρμοσαν αποσπασματικά τον νόμο 4610/2019 σχετικά με την «αξιολόγηση μαθητών των Επαγγελματικών Λυκείων και των μαθητευομένων του «μεταλυκειακου έτους – τάξης μαθητείας» και το άρθρο 122 παράγραφος 1, αγνοώντας επιδεικτικά όλες τις άλλες παραγράφους, αλλά και ολόκληρο το άρθρο 121. Η παράλογη εγκύκλιος 8290/ΓΔ4/25-01-2021 που εκδώσατε βασίζεται σε επιλεκτική παράγραφο η οποία προβλέπει «Για μάθημα ή κλάδο μαθήματος που για οποιονδήποτε λόγο ενδεχομένως διδάχθηκε λιγότερο από δέκα (10) ώρες, δύναται να μην κατατεθεί βαθμολογία εάν αποδεδειγμένα και δικαιολογημένα οι διδάσκοντες δεν διαθέτουν επαρκή στοιχεία για την αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών/τριών, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις».
Πότε θα απολογηθεί το Υπουργείο για το ότι φτάσαμε τέλος Φεβρουαρίου και ακόμα δεν έχουν καλυφθεί τα σχολεία με επαρκές εκπαιδευτικό προσωπικό και υπάρχουν μαθήματα που δεν έχουν διδαχθεί μέχρι σήμερα;
Φτάνει πια η ισοπέδωση όλων των εκπαιδευτικών διαδικασιών. Έχει λάβει η Υφυπουργός υπόψη τα Εργαστηριακά μαθήματα, τις ώρες που αντιστοιχούν σε αυτά και τα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών (ΑΠΣ);
Κ. Υφυπουργέ σας ενημερώνουμε πως υπάρχουν πληθώρα μαθημάτων στα ΕΠΑ.Λ που διδάσκονται για πάνω από 4ώρες/εβδομάδα. Με μια παρακολούθηση μόλις 10 ωρών στο Α’ τετράμηνο κατά την οποία τα ΑΠΣ δεν μπορούν να εφαρμοστούν και να εξεταστούν επαρκώς ούτε κατ’ ελάχιστo με τηλεδιδασκαλία.
Απαιτείτε απολογία των εκπαιδευτικών που δεν κατέθεσαν βαθμολογία με κοινοποίηση των ονομάτων στις ΔΔΕ από τους Διευθυντές;
Στα σχολεία μας η τηλεδιδασκαλία στηρίζεται στην υλικοτεχνική υποδομή των Εκπαιδευτικών ΜΕ ΤΟΥΣ ΔΙΚΟΥΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ , ΜΕ ΤΙΣ ΔΙΚΕΣ ΤΟΥΣ ΕΥΡΥΖΩΝΙΚΕΣ ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ, που τις πληρώνουν με ιδίους πόρους με αποτέλεσμα να έχετε ΕΠΙΤΑΞΕΙ ΤΟΝ ΑΤΟΜΙΚΟ ΜΑΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ. Ούτε μια ώρα επιμόρφωσης στην τηλεκπαίδευση από το Υπουργείο, ένα ολόκληρο έτος μετά την έναρξη της. Και οι υφασμάτινες μάσκες που μοιράσατε αποδείχτηκαν ανεπαρκείς λόγω μόνο μιας στρώσης, ενώ έπρεπε να υπήρχαν τρεις τουλάχιστον στρώσεις υλικού για την υγειονομική ασφάλεια. Δια ζώσης στα Εσπερινά ΕΠΑ.Λ. και ΓΕ.Λ., παίζετε με τις ζωές των ενήλικων μαθητών, και αγνοείτε τις επιστολές της Ομοσπονδίας.
Ρωτάμε το Υπουργείο.
Είχατε κάποιο προγραμματισμό στην αρχή της χρονιάς; Δημιουργήσατε ομάδες αυτοαξιολόγησης του έργου σας καθ’ όλη την διάρκεια της χρονιάς; Καταρτίσατε σχέδιο αδυναμιών και δυνατών σημείων; Θα παραδώσετε στο τέλος της χρονιάς την έκθεσή σας στους εκπαιδευτικούς όλης της χώρας, στο ΙΕΠ και στην ΑΔΙΠΠΔΕ, την αναρτήσατε στο site σας, για να αποτιμηθεί το έργο σας και να υποβληθείτε σε ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ αξιολόγηση από εμάς, όπως ζητάτε να υποβληθούμε κι εμείς στην αξιολόγηση;
Μόνο όταν υπάρξει αξιολόγηση όλων προς όλους, στην βάση των εξίσου υποχρεώσεων μας απέναντι στους πολίτες της χώρας μπορεί να βελτιωθεί το εκπαιδευτικό έργο.
Σταματήστε να κυνηγάτε μάγισσες και φαντάσματα και ανοίξτε τις πόρτες και μιλήστε με την εκπαιδευτική κοινότητα.
Αφήστε τους Διευθυντές των σχολείων να ξέρουν τους λόγους που δεν κατατέθηκε βαθμολογία και να κρίνουν αυτοί αν είναι επαρκείς η αιτιολόγηση του κάθε εκπαιδευτικού.
Μην απαξιώνετε άλλο την εκπαιδευτική κοινότητα, αυτήν που ευχαριστείτε για την επιτυχή έκβαση της τηλεκπαίδευσης. Εκείνο που τελικά θα καταφέρετε, απειλώντας τους εκπαιδευτικούς και τους Διευθυντές, είναι να τους ενώσετε έτι περαιτέρω αντί να τους διασπάσετε. Η εποχή του διαίρει και βασίλευε έχει περάσει ανεπιστρεπτί.
H κίνησή αυτή έδειξε και στους τελευταίους υποστηρικτές της συμμετοχής στην αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ότι η πρόθεσή είναι να χειραγωγήσετε και να τιμωρήσετε τους εκπαιδευτικούς απειλώντας τους, αντί να δώσετε λύσεις στα φλέγοντα προβλήματα της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Στον χώρο της εκπαίδευσης που εξ ορισμού πρέπει να υπάρχει διάλογος με όλους τους φορείς της εκπαιδευτικής κοινότητας και την κοινωνία, να αφήσουμε στην άκρη τις απειλές και τους εκβιασμούς, για το καλό των μαθητών μας και την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων.
Από το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.