Αρχείο PDF

Αθήνα, 16-06-2023

 Αρ. Πρωτ.: 87

ΠΡΟΣ :

κ. Χρήστο Κίττα

Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

ΚΟΙΝ :

κ. Αλέξανδρο Κόπτση 

 Γ. Γ Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.

κ. Βούτσινο Γεώργιο

Γενικό Γραμματέα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης Δια Βίου Μάθησης και Νεολαίας

 

ΘΕΜΑ : «Καθορισμός Τομέων και Ειδικοτήτων και Ηλεκτρονικές εγγραφές ΕΠΑ.Λ.-Π.ΕΠΑ.Λ»
Σχετ.:

Αξιότιμη κ. Υπουργέ,

αξιότιμε κ. Γενικέ,

 

        Οδεύουμε στο τέλος άλλης μίας σχολικής χρονιάς μετά την ολοκλήρωση των βασικών Πανελλαδικών μαθημάτων και την έκδοση των Πτυχίων και Απολυτήριων των αποφοίτων. Απομένει μια τελευταία προσπάθεια μιας μικρής μερίδας μαθητών που παραπέμπονται σε μαθήματα για να ολοκληρωθούν όλες οι διαδικασίες φοίτησης.

          Αγκάθια παραμένουν ωστόσο ο καθορισμός Τομέων και Ειδικοτήτων ανά Επαγγελματικό Λύκειο (ΕΠΑ.Λ. – Π.ΕΠΑ.Λ.) για το σχολικό έτος 2023-2024, η έναρξη των ηλεκτρονικών αιτήσεων εγγραφών και της υποβολής – προσκόμισης από τους κηδεμόνες, στη σχολική μονάδα που θα εγγράφονται οι μαθητές, των δικαιολογητικών που προβλέπονται κατά περίπτωση, καθώς και η έλλειψη προβολής και διαφήμισης από την πλευρά του Υπουργείου Παιδείας.

          Για άλλη μια χρονιά στο ίδιο έργο θεατές. Άδικη και μεροληπτική χαρακτηρίζεται η διαφορετική προσέγγιση που ακολουθείται τα τελευταία χρόνια στην ολοκλήρωση των εγγραφών, καθώς δίνονται επί της ουσίας, για τα ΕΠΑ.Λ, δύο μέρες θερινής λειτουργίας των σχολείων για την ολοκλήρωση της προσκόμισης των δικαιολογητικών χιλιάδων μαθητών, ενώ για τα ΓΕΛ ισχύει μέχρι την έναρξη των μαθημάτων.

         Επίσης τα άλλα Υπουργεία προβάλλουν στα ΜΜΕ την Επαγγελματική Εκπαίδευση ως βασική επιλογή μέσω των Επαγγελματικών Σχολών Μαθητείας (ΕΠΑ.Σ.) της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.), ενώ για τα ΕΠΑΛ και Π.ΕΠΑΛ δε γίνεται λόγος πουθενά.

Επειδή

  • Δεν πρέπει να μεροληπτείτε υπέρ του ενός τύπου Λυκείου και δεν καταλαβαίνουμε γιατί οι εγγραφές στα ΕΠΑ.Λ – Π.ΕΠΑ.Λ δεν μπορούν να ολοκληρωθούν μέχρι την έναρξη των μαθημάτων.
  • Η εγγραφή στα ΕΠΑ.Λ – Π.ΕΠΑ.Λ  σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία περιλαμβάνει πλήθος περιπτώσεων (μαθητές με διαφορετικούς τίτλους σπουδών) για ποια τάξη, τομέα ή ειδικότητα μπορεί να εγγραφεί κάποιος μαθητής, καθιστά απαραίτητη τη φυσική παρουσία στο σχολείο του γονέα-κηδεμόνα. Επίσης η εγγραφή ανηλίκων μαθητών από τρίτες χώρες ή ειδικές κατηγορίες μαθητών όπως αυτών που φιλοξενούνται σε κέντρα κοινωνικής πρόνοιας ή δομές φιλοξενίας απαιτούν επιπρόσθετες και χρονοβόρες ενέργειες.
  • Για την δημιουργία τμημάτων Α’ τάξης ΕΠΑ.Λ, υπάρχει περιορισμός και απαιτούν ελάχιστο αριθμό μαθητών για τη δημιουργία τους, σε αντίθεση με τα τμήματα της Α’ ΓΕΛ.
  • Υπάρχει μεγάλος αριθμός κηδεμόνων που για «λόγους ανωτέρας βίας» δεν προλαβαίνουν κάθε χρόνο να υποβάλουν  ηλεκτρονική αίτηση – δήλωση, εντός της περιορισμένης χρονικής περιόδου καθώς δεν υπάρχει σταθερότητα στην περίοδο που πραγματοποιούνται οι εγγραφές.
  • Η ακολουθούμενη διαδικασία εγγραφών για τα ΕΠΑ.Λ – Π.ΕΠΑ.Λ είναι βέβαιο ότι «γεννά» ολιγομελή τμήματα.
  • Η εμπειρία μας δείχνει ότι πολλά τμήματα από ολιγομελή μετατρέπονται σε πλήρη έως την έναρξη των μαθημάτων μετά την ολοκλήρωση των εγγραφών του Σεπτεμβρίου.
  • Υπάρχουν επαρχιακές, παραμεθόριες και νησιωτικές περιοχές με εγγενώς τοπικές ιδιαιτερότητες.
  • Προέχει η ανάγκη διασφάλισης της εύρυθμης λειτουργίας των σχολικών μονάδων, ο σεβασμός της επιθυμίας των μαθητών μας για μόρφωση, η έγκαιρη ενημέρωση γονέων-κηδεμόνων-μαθητών για τις προοπτικές φοίτησης στα ΕΠΑΛ.

Κύριε Υπουργέ,

          Σας υπενθυμίζουμε επίσης ότι από 1 Ιουλίου οι εκπαιδευτικοί των ΕΠΑΛ-Π.ΕΠΑΛ βρίσκονται σε άδεια και ο τεράστιος αυτός όγκος δουλειάς (συλλογή δικαιολογητικών, έλεγχος αυτών, οριστικοποίηση τμημάτων κλπ ) δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να γίνει από τους εφημερεύοντες εκπαιδευτικούς του σχολείου, οι οποίοι είναι επιφορτισμένοι να διεκπεραιώσουν αιτήματα κηδεμόνων και επίδοση Πτυχίων και Απολυτηρίων.

Ζητούμε

  1. Την άμεση έκδοση καθορισμού των Τομέων και Ειδικοτήτων ανά Επαγγελματικό Λύκειο (ΕΠΑ.Λ.- Π.ΕΠΑ.Λ.) για το σχολικό έτος 2023-2024.
  2. Τα τμήματα που θα λειτουργήσουν ανά ΕΠΑ.Λ.-Π.ΕΠΑ.Λ το σχολικό έτος 2023-2024, να οριστικοποιηθούν, το Σεπτέμβριο με την ολοκλήρωση της Β’ φάσης εγγραφών, ώστε να υπάρχει σαφής εικόνα του μαθητικού δυναμικού κάθε τάξης, τομέα και ειδικότητας.
  3. Έγκριση όλων των αιτημάτων των ΕΠΑ.Λ τα οποία αιτούνται νέους τομείς και νέες ειδικότητες ώστε να σταματήσουν οι απαράδεκτες από κάθε άποψη «κληρώσεις μαθητών» για να φοιτήσουν σε ένα σχολείο ή μία ειδικότητα στα ΕΠΑ.Λ. Όλοι οι μαθητές να έχουν το δικαίωμα επιλογής να σπουδάσουν σε ΕΠΑ.Λ.
  4. Να εξορθολογήσετε τη με αριθμ. Φ.12/134644/Δ4/08-08-2017 Υ.Α. του ΥΠΠΕΘ (ΦΕΚ 2891/τ.Β’/21-08-2017), με θέμα: «Ελάχιστος αριθμός μαθητών για τη δημιουργία τμήματος Γενικής Παιδείας της Α’ Τάξης, τμήματος Τομέα της Β΄ Τάξης και τμήματος Ειδικότητας της Γ’ Τάξης Επαγγελματικού Λυκείου (ΕΠΑ.Λ.)», μειώνοντας τον ελάχιστο αριθμό μαθητών σε ειδικές περιπτώσεις (π.χ. Μοναδικό τμήμα σε Καλλικρατικό Δήμο, μεγάλη απόσταση μεταξύ σχολείων, ιδιαίτερες τοπικές συνθήκες, κ.ά.).
  5. Άμεσα να προβληθούν με κάθε πρόσφορο μέσο και τρόπο τα ΕΠΑ.Λ.

 

Για το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.

Ο Πρόεδρος Παπαδόπουλος Χιονάς

Ο Γ.Γ. Τσιντώνης Ηλίας

 

Από ΔΣ