Αρχείο PDF

Ο.Λ.Τ.Ε.Ε. – ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αθήνα, 06-03-2023

 Αρ. Δ.Τ.: 29

Αξιολόγηση εκπαιδευτικών

       Το Δ.Σ. της ΟΛΤΕΕ έγκαιρα και υπεύθυνα πριν ψηφιστεί ο συγκεκριμένος νόμος περί αξιολόγησης, στο στάδιο της ανάρτησής του στη διαβούλευση, είχε διατυπώσει τις διαφωνίες του και είχε επισημάνει τα θεμελιώδη σημεία στα οποία θα πρέπει να βασίζεται ένα σύστημα αξιολόγησης.

      Αντικειμενικά όλος ο σχεδιασμός της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού είναι μια παρωδία λόγω της προχειρότητας και της λογικής της υποταγής της εκπαιδευτικής κοινότητας στην περιβόητη «αριστεία» που οδηγεί εντέλει στη συνολική αποδιοργάνωση της φιλότιμης (έως πότε) προσπάθειας  των εκπαιδευτικών να στηρίξουν ολόπλευρα το δημόσιο σχολείο.

        Διαφωνούμε με το συγκεκριμένο τρόπο ατομικής αξιολόγησης και με το πως πάει να εφαρμοστεί.

     Περιορίζεται μόνο στον τελευταίο κρίκο της εκπαιδευτικής αλυσίδας που είναι ο εκπαιδευτικός της τάξης, το έργο του οποίου επηρεάζεται και αφήνει εκτός αξιολόγησης:

o   Το ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ και τη ΣΤΟΧΟΘΕΣΙΑ της Εκπαίδευσης

o   Τις Εκπαιδευτικές ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ

o   Τις Εκπαιδευτικές ΔΟΜΕΣ και ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ

o   Τα ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ

o   Τα ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ

o   Τα ΒΙΒΛΙΑ

o   Τα διατιθέμενα ΜΕΣΑ υλικοτεχνικών υποδομών (κτιριακών και εξοπλισμού)

o   Τα ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ των εκπαιδευτικών

    Το ΥΠΑΙΘ υποστηρίζει ότι η  αξιολόγηση των εκπαιδευτικών αποσκοπεί στη βελτίωση και την ανάδειξη του εκπαιδευτικού έργου και των καλών πρακτικών, ενώ στην πράξη διαταράσσει και απορυθμίζει περαιτέρω την ομαλή λειτουργία των σχολείων και υπό το βάρος της μονιμοποίησης όσων διορίστηκαν το 2020 προχωρά στην όπως-όπως αξιολόγησή τους με αξιολογητές (συμβούλους & Δ/ντές σχολείων)  χωρίς να έχει προηγηθεί η εισαγωγική τους  επιμόρφωσή, όπως όφειλε να πράξει.

    Στον πανικό τους να προλάβουν τις τελευταίες μέρες πριν ανακοινωθούν οι εθνικές εκλογές και αποχωρίσουν τα στελέχη από το ΥΠΑΙΘ, τρέχουν όλες τις διαδικασίες που είχαν παγώσει για περισσότερο από ένα χρόνο ώστε να έχουν συμβούλους σε όλες τις περιφέρειες της χώρας και Διευθυντές σχολείων σε όλα τα σχολεία.

    Είναι τόσο μεγάλη η βιασύνη τους, που τα λόγια περιττεύουν, καθώς με προφορική εντολή του ΥΠΑΙΘ στην Περιφέρεια Πελοποννήσου, μπορούν πλέον να αξιολογούν το γνωστικό αντικείμενο των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών της ειδικής αγωγής, σύμβουλοι της γενικής παιδείας καθώς δεν προλαβαίνουν οι σύμβουλοι της ειδικής αγωγής.

  Αναφορές έχουμε επίσης για προτροπή συμβούλων προς τους εκπαιδευτικούς που πρόκειται να αξιολογήσουν ώστε να παρακολουθήσουν τη διδασκαλία μέσω τηλεσυνάντησης.

   Η Ομοσπονδία μας καταγγέλλει το ΥΠΑΙΘ και τους συμβούλους για παράνομες και καταχρηστικές διαδικασίες και μεθοδεύσεις και τονίζει ξανά το αδιέξοδο που έχει περιέλθει η Υπουργός με τον Ν. 4823/2021 (ΦΕΚ A 136).

     Πληθώρα εκπαιδευτικών, βλέποντας την προχειρότητα με την οποία χειρίστηκε το ΥΠΑΙΘ όλες τις φάσεις της εξωτερικής και εσωτερικής αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, καθώς και την έλλειψη διαλόγου σε όλα τα στάδια, τον αυταρχισμό και το μένος κατά των εκπαιδευτικών γύρισαν την πλάτη στην Υπουργό Παιδείας, τα στελέχη της και τις διαδικασίες στελέχωσης θέσεων Συμβούλων και Διευθυντών Σχολείων, δεν υπέβαλαν τη δήλωση προτίμησης και αποκλείστηκαν οικειοθελώς ή δεν κατέθεσαν φάκελο υποψηφιότητας.

     Υπάρχουν Διευθύνσεις στις οποίες οι αιτήσεις Διευθυντών είναι λιγότερες από ότι τα σχολεία.

    Η Γενική Συνέλευση των προέδρων των ΕΛΤΕΕ και το ΔΣ της ΟΛΤΕΕ μετά τις νέες γνωμοδοτήσεις που έχει λάβει για την απεργία-αποχή από τις διαδικασίες αξιολόγησης του Ν. 4823/2021 καθώς επίσης και την έκβαση των προηγούμενων δικαστικών αποφάσεων, αποφάσισε τα παρακάτω:  

  • Συνεχίζουμε τις επαφές μας με ΠΔΕ και ΔΔΕ
  • Συνεχίζουμε και κλιμακώνουμε τις επισκέψεις σε σχολεία.
  • Προχωράμε σε παραστάσεις διαμαρτυρίας στα γραφεία των συμβούλων
  • Συσπειρώνουμε τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς, ώστε να ξεκινήσει δικαστικός αγώνας για αυτούς που έχουν συμπληρώσει τη δόκιμη θητεία τους, απαιτώντας να εφαρμοστεί ο Δημοσιοϋπαλληλικός κώδικας και να μονιμοποιηθούν αυτοδίκαια με υπαιτιότητα του Υπουργείου.
  • Απαιτούμε να σταματήσει η ομηρεία κάθε νεοδιόριστου εκπαιδευτικού με την άμεση μονιμοποίησή τους μόλις ολοκληρώσουν τη διετία της δόκιμης θητείας, με την αξιολογική έκθεση του Διευθυντή του σχολείου που υπηρετούσαν κατά τη δόκιμη θητεία τους και όχι με την ατομική αξιολόγησή του.
  • Καταγγέλλουμε προς κάθε κατεύθυνση την έναρξη ατομικής αξιολόγησης νεοδιόριστων εκπαιδευτικών χωρίς να έχουν παρακολουθήσει την εισαγωγική επιμόρφωση νεοδιόριστων με υπαιτιότητα του ΙΕΠ και του ΥΠΑΙΘ.
  • Καταγγέλλουμε την αξιολόγηση του γνωστικού αντικειμένου των εκπαιδευτικών από συμβούλους άσχετων ειδικοτήτων και μέσω τηλεσυναντήσεων με τους εκπαιδευτικούς.
  • Εκφράζουμε και δημοσιοποιούμε τις θέσεις μας με επιστολές και ΔΤ και αναδεικνύουμε την αυταρχικότητα του ΥΠΑΙΘ.
  • Συνεχίζουμε τις επαφές μας με τις επιτροπές παιδείας των κομμάτων και με βουλευτές των περιοχών μας.
  • Συμμετέχουμε σε κινητοποιήσεις, στάσεις εργασίας, συγκεντρώσεις και πορείες.

   Τα δικαστήρια και η Υπουργός έδωσαν την απάντηση σε όσους αντέδρασαν στην αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας καθώς πιστεύουμε ότι αυτή η αξιολόγηση ΔΕΝ αποσκοπεί στη βελτίωση και την ανάδειξη του εκπαιδευτικού έργου και των καλών πρακτικών αλλά διαταράσσει και απορυθμίζει περαιτέρω την ομαλή λειτουργία των σχολείων. Οι προηγούμενες δικαστικές αποφάσεις για την απεργία-αποχή κρίθηκαν παράνομες με τον χαρακτηρισμό της πολιτικής απεργίας με σκοπό την ανατροπή των νόμων που ψήφισε η Κυβέρνηση στη Βουλή των Ελλήνων.

     Καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς ως τέτοια να την εκλάβουν.

Απο το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.

Από ΔΣ