Αρχείο PDF

Αθήνα, 30-03-2022

 Αρ. Πρωτ.: 132

ΠΡΟΣ :

κα. Νίκη Κεραμέως

Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

κα. Ζωή Μακρή

Υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

κ. Αλέξανδρο Κόπτση

Γενικός Γραμματέας Α/θμιας, Β/θμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης

ΚΟΙΝ :

κ. Γεώργιο Βούτσινο

Γενικό Γραμματέα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης Δια Βίου Μάθησης και Νεολαίας

 

ΘΕΜΑ : Το Πληροφοριακό Σύστημα MySchool αποκλείει μαθητές και εκπαιδευτικούς της Ειδικής Αγωγής
Σχετ.: 

Αξιότιμη κ. Υπουργέ,

αξιότιμη κ. Υφυπουργέ,

αξιότιμε κ. Γενικέ,

     τα Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Ε.Ε.Ε.ΕΚ.) τα οποία είναι σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για εφήβους με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες καθώς και τα Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια – Λύκεια (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ) είναι οι κύριοι εκφραστές της ειδικής εκπαίδευσης στην Β/θμια και είναι αυτά τα σχολεία υπεύθυνα για την περαιτέρω ανάπτυξη της προσωπικότητας, της ανάπτυξης δεξιοτήτων και της καλλιέργειας των ικανοτήτων των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ώστε να ενταχθούν ισότιμά και ομαλά στην κοινωνία.

     Τα σχολεία αυτά έχουν πολλές ιδιαιτερότητες και ανάγκες τις οποίες θα πρέπει το υπουργείο να γνωρίζει και να επιλύει άμεσα.

Κυρία Υπουργέ,

     αναφορές έχουν φτάσει στην Ομοσπονδία μας από σχολεία ειδικής αγωγής σχετικά με προβλήματα στο πληροφοριακό σύστημα Myschool το οποίο εποπτεύει και είναι υπεύθυνο για τη διαχείριση όλων των σχολικών μονάδων, στην ειδική αγωγή τα τμήματα δημιουργούνται εντελώς διαφορετικά σε σχέση με τις υπόλοιπες σχολικές μονάδες, υπάρχουν κριτήρια αναπτυξιακά, συναισθηματικά και μερικές φορές κοινωνικά και δεν αποτελεί κριτήριο η ημερομηνία εγγραφής ή γέννησης ή η αλφαβητική κατάταξη των μαθητών.

     Το συγκεκριμένο Πληροφοριακό Σύστημα δεν τα προβλέπει όλα αυτά και ως εκ τούτου δεν επιτρέπει να αντιστοιχηθούν μαθητές μιας τάξης στα τμήματα που έχουν δηλωθεί. Αυτό με την σειρά του έχει σαν αποτέλεσμα να μην μπορεί να γίνει ορθή αποτύπωση κενών, ανάθεσης μαθημάτων και ωρών διδασκαλίας στους εκπαιδευτικούς.

     Η αποτύπωση των σχολείων ειδικής αγωγής, καθίσταται προβληματική και μόνο μερικώς ταυτίζεται με την πραγματική σύσταση των τμημάτων, τις αναθέσεις και τα κενά των εκπαιδευτικών και δημιουργεί προβλήματα με τις εγκρίσεις των τμημάτων καθώς παρουσιάζονται ψευδώς ολιγομελή και απαιτούν έγκριση λειτουργίας.

     Τα Ε.Ε.Ε.ΕΚ. παρέχουν μια αρχική Τεχνική Εκπαίδευση και κατάρτιση σε μαθητές και μέριμνα για την ένταξη σε κοινωνικές δραστηριότητες, ευπαθών και ευάλωτων κοινωνικών ομάδων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ωστόσο το κράτος δεν τους αποδίδει διαβαθμισμένο πτυχίο επιπέδου 3 όπως οφείλει κατά το πρότυπο του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων σύμφωνα με το νόμο 4763/2020 παρόλο τις εισηγήσεις μας στη δημόσια «διαβούλευση» και αυθαίρετα τους αποδίδει το επίπεδο 2Α χωρίς να μπορούν να το χρησιμοποιήσουν σε κανένα επόμενο στάδιο της ζωής τους. Σε αντίθεση με τα ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ τα οποία αποδίδουν το επίπεδο 4.

     Άλλο ένα παράδοξο που συντελείται χρόνια σε αυτά τα σχολεία τα οποία ανήκουν στην Τεχνική Εκπαίδευση, είναι η απουσία των Εργαστηριακών Κέντρων Ειδικής Αγωγής τα οποία θα έπρεπε να υπάρχουν και να υποστηρίζουν τα Ε.Ε.Ε.ΕΚ και τα ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ με τους Τομεάρχες και τους Υπεύθυνους Εργαστηρίων να φροντίζουν τα εργαστήρια και να διεκδικούν τις χρηματοδοτήσεις που στερούνται όλα αυτά τα χρόνια.

     Τα σχολεία αυτά συντηρούνται μόνο με δωρεές γονέων και των καταστημάτων της τοπικής κοινωνίας.

Ζητούμε

     Να δείξετε την απαραίτητη ευαισθησία, να προχωρήσετε στην αύξηση των κονδυλίων για την Τεχνική Εκπαίδευση η οποία να περιλαμβάνει και τα σχολεία ειδικής αγωγής, να δημιουργήσετε άμεσα για την νέα σχολική χρονιά ξεχωριστό Πληροφοριακό Σύστημα αποκλειστικά για την ειδική αγωγή, το οποίο θα λαμβάνει υπόψη τους περιορισμούς και τις ιδιαιτερότητες αυτών των σχολικών μονάδων ώστε να υπάρχει η ορθή αποτύπωση των εκπαιδευτικών αλλά κυρίως να επιλυθεί το πρόβλημα του αποκλεισμού των μαθητών από το Πληροφοριακό Σύστημα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

     Να ιδρύσετε τα Εργαστηριακά Κέντρα Ειδικής Αγωγής τα οποία θα υποστηρίζουν τα Ε.Ε.Ε.ΕΚ και τα ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ με τους Τομεάρχες και τους Υπεύθυνους Εργαστηρίων και όπου αυτό δεν είναι εφικτό να ιδρυθούν Σχολικά Εργαστηριακά Κέντρα.

     

Για το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.

Ο Πρόεδρος Σεκεριάδης Νικόλαος

Ο ΓΓ Παπαδόπουλος Χιονάς

 

Από ΔΣ