Αρχείο PDF

Αθήνα, 05-01-2022

 Αρ. Πρωτ.: 128

ΠΡΟΣ :

κα. Νίκη Κεραμέως

Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

κα. Ζωή Μακρή

Υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

κ. Αλέξανδρο Κόπτση

Γενικός Γραμματέας Α/θμιας, Β/θμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης

ΚΟΙΝ :

κ. Γεώργιο Βούτσινο

Γενικό Γραμματέα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης Δια Βίου Μάθησης και Νεολαίας

 

ΘΕΜΑ : Άνοιγμα σχολείων
Σχετ.: 

Αξιότιμη κ. Υπουργέ,

αξιότιμη κ. Υφυπουργέ,

αξιότιμε κ. Γενικέ,

τα τελευταία δύο χρόνια παρακολουθούμε έναν αγώνα επικράτησης μεταξύ του ανθρώπου με την επιστημονική έρευνα και την παρασκευή των εμβολίων και του μικρόκοσμου των ιών που ανθίστανται με τις μεταλλάξεις τους. Επίσης  παρακολουθούμε και τον εγκλωβισμό του Υπουργείου Παιδείας, μετά την απόφαση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (ΑΠΔΠΧ) 50/2021 σχετικά με την τηλεκπαίδευση για παραβιάσεις της νομοθεσίας των προσωπικών δεδομένων των μαθητών και των εκπαιδευτικών και φαίνεται να οδηγείται πλέον σε μη ορθολογικές αποφάσεις για το άνοιγμα των σχολείων, όταν βρισκόμαστε εν μέσω πολέμου και τα υγειονομικά δεδομένα είναι αποκαρδιωτικά.

Ο κλάδος μας πάντα διαφοροποιούνταν από το πνεύμα των νόμων που ισχύει σε όλο το δημόσιο και εσείς σαν «πρόβατα επί σφαγή» μας ωθείτε ξανά στο «στόμα του λύκου» μη λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες που επικρατούν στον εργασιακό μας χώρο.

Με λύπη, στεναχώρια και πόνο ψυχής αποχαιρετήσαμε το τελευταίο διάστημα πολλούς εν ενεργεία συναδέλφους αλλά και γονείς μαθητών μας, χτυπημένους από τον Covid-19.

Αναμένουμε την ΚΥΑ με τα σχετικά υγειονομικά πρωτόκολλα για την λειτουργία των σχολείων. Διαμηνύετε παντού ότι τα τμήματα θα λειτουργήσουν «κανονικά» και τα υγειονομικά πρωτόκολλα θα διαφοροποιηθούν σε σχέση με τα προηγούμενα.

Από τις συνεντεύξεις που έχουν δοθεί προκύπτουν κάποια ερωτήματα σχετικά με τον τύπο της μάσκας και τη χρήση της στους χώρους του σχολείου, το μεγάλο ποσοστό νόσησης για να κλείσει ένα τμήμα, τις απουσίες μαθητών, τις άδειες εκπαιδευτικών, το κόστος των Rapid test και των μοριακών τα οποία δεν προλαβαίνουν να πραγματοποιηθούν σε δομές του δημοσίου και τα κλιμάκια του ΕΟΔΥ, ειδικά στην επαρχία, στην πίεση του συστήματος της Πολιτικής Προστασίας και του ΕΟΔΥ για την έκδοση των αντίστοιχων βεβαιώσεων των κρουσμάτων, το φόρτο εργασίας του υπεύθυνου Covid της σχολικής μονάδας και πολλά άλλα.

Η Ομοσπονδία μας επαναλαμβανόμενα έχει επισημάνει τις ειδικές περιπτώσεις των σχολείων όπως τα ΕΠΑ.Λ. όπου υπάρχουν σε μία τάξη δεκάδες τμήματα ειδικοτήτων, θεωρίας και εργαστηρίων και πολλά τμήματα γενικής παιδείας όπου σύμφωνα με την νομοθεσία η κατανομή των μαθητών στη γενική παιδεία γίνεται αλφαβητικά με αποτέλεσμα να υπάρχει διασπορά μαθητών σε όλες τις ειδικότητες και αυτό καθιστά πρακτικά αδύνατη την ιχνηλάτηση ενός κρούσματος.

Σοβαρό πρόβλημα αντιμετωπίζουμε ήδη στα σχολεία μας με το ελάχιστο προσωπικό καθαριότητας που έχει προσληφθεί και δεν επαρκεί ούτε για την βασική καθαριότητα του κτηρίου και των εργαστηρίων και γίνεται αντιληπτό ότι δεν υπάρχει ούτε η βασική απολύμανση των αιθουσών όπως την ξέραμε την προηγούμενη χρονιά.

Ανυπέρβλητα εμπόδια στην έλλειψη γραμματειακής υποστήριξης και ατελείωτη γραφειοκρατία για να γίνει σωστά η ιχνηλάτηση των κρουσμάτων.

Κυρία Υπουργέ,

πρέπει να ακούσετε τις εκκλήσεις της Ομοσπονδίας μας, για να γίνει ρύθμιση των απουσιών των μαθητών λόγω καραντίνας και της απαίτησης των επαναλαμβανόμενων εξετάσεων Rapid test σε δομές υγείας, ειδικά στην επαρχία όπου το πρόβλημα είναι εντονότερο καθώς δεν υπάρχει επάρκεια test και προσωπικού στις ελάχιστες δομές υγείας και οι μαθητές δεν μπορούν να πραγματοποιήσουν τα Rapid test που απαιτούνται για να έρθουν στο σχολείο. Επίσης τα πιστοποιητικά νόσησης είναι ένα μεγάλο πρόβλημα καθώς δεν θα μπορούν να εκδοθούν αν δεν υπάρχει το αντίστοιχο πανάκριβο μοριακό τεστ απαραίτητο για να δικαιολογηθούν νόμιμα οι απουσίες.

Ένα επιπλέον μεγάλο αγκάθι είναι και το ποσοστό «50% +1» για να κλείσει ένα τμήμα το οποίο φαίνεται υπερβολικό και επικίνδυνο για υπερμετάδοση του covid και πολύ μεγαλύτερο σαν ποσοστό σε σχέση με  ότι ισχύει στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Ερωτηματικό αποτελεί το ποιος θα χορηγεί τα χιλιάδες τεστ που θα χρειάζεται το κάθε σχολείο εβδομαδιαία από την επόμενη βδομάδα που τα κρούσματα θα βρίσκονται σε κάθε τμήμα αλλά και την επιπλέον οικονομική επιβάρυνση των μη εμβολιασμένων για να τηρηθούν τα λεγόμενα.

Μια συνολικά ορθή πρακτική πρέπει να περιλαμβάνει το τρίπτυχο των μέτρων Απόσταση, Μάσκα, Ατομική υγιεινή χεριών, ενώ θα πρέπει να ληφθεί μέριμνα για αποστειρωτικά μηχανήματα στις εισόδους και εξόδους του κτιρίου, συχνή αλλαγή μάσκας, πύκνωση δρομολογίων μεταφοράς μαθητών και πολλά άλλα.

Κυρία Υπουργέ,

λόγω της ιδιαίτερα κρίσιμης καμπής για την υγειονομική ασφάλειας κατά την επανέναρξη των σχολείων ζητούμε να γίνουν τα παρακάτω:

  • Να ισχύουν οι αποστάσεις ασφαλείας μεταξύ των μαθητών στα τμήματα
  • Να γίνουν όλα τα μοριακά και Rapid τεστ για εμβολιασμένους και μη μαθητές, εκπαιδευτικούς και προσωπικό καθαριότητας δωρεάν
  • Πυκνότερα και περισσότερα δρομολόγια λεωφορείων για τη μεταφορά των μαθητών
  • Η οδηγία για διαφορετικά διαλείμματα πρέπει να συμπεριλάβει και την μείωση της διδακτικής ώρας καθώς είναι σχεδόν αδύνατο σε ένα σχολείο με παραπάνω από 20 τμήματα, να γίνει συγχρονισμός των καθηγητών με τις διαφορετικές ώρες διαλειμμάτων των τμημάτων στα οποία διδάσκουν.
  • Ειδικά για τα εργαστηριακά μαθήματα των ΕΠΑ.Λ. πρέπει να ληφθεί ειδική μέριμνα καθώς δεν μπορούν να τηρηθούν αποστάσεις άνω του 1,5 m κατά την κανονική ροή του εργαστηριακού μαθήματος.
  • Γενναία χρηματοδότηση των σχολείων για την αντιμετώπιση της πανδημίας.
  • Αυξημένο προσωπικό καθαριότητας στα σχολεία και συχνή απολύμανση των αιθουσών και των εργαστηρίων.
  • Την κάλυψη όλων των κενών σε εκπαιδευτικούς πριν ανοίξουν τα σχολεία

 

Για το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.

Ο Πρόεδρος Σεκεριάδης Νικόλαος

Ο ΓΓ Παπαδόπουλος Χιονάς

 

Από ΔΣ