Αρχείο PDF

Ο.Λ.Τ.Ε.Ε. – ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αθήνα, 05-08-2021

 Αρ. Δ.Τ.: 49

Άλλη μια αναβάθμιση της εκπαίδευσης μετά από σφάλματα όλων των συστημάτων

     

   Η Υπουργός παιδείας με την αμέριστη στήριξη του Πρωθυπουργού έχει επιδοθεί στην ολική αναβάθμιση(;;;;) του συστήματος εκπαίδευσης όπου και να παρέχεται αυτή. Η αλήθεια είναι ότι μετά από όλες αυτές τις αναβαθμίσεις οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να νιώθουν ως μηχανήματα που επιδέχονται αναβαθμίσεων τα οποία θα πρέπει να λειτουργούν άριστα σε ανάλογο περιβάλλον με ιδανικές συνθήκες στον ουτοπικό κόσμο του Υπουργείου Παιδείας. Ενδεικτικές αναβαθμίσεις που θα ισχύσουν από Σεπτέμβριο σε πλήρη ανάπτυξη των νόμων για την εκπαιδευτική κοινότητα είναι :

  • ΝΟΜΟΣ 4635/2020 για την αναβάθμιση της Ανώτατης Εκπαίδευσης με την κατάργηση όλων των προηγούμενων νόμων για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια και την ισοτίμηση των πτυχίων των κολλεγίων με αυτά των Ελληνικών Πανεπιστημίων.
  • NOMOΣ 4692/2020 για την αναβάθμιση του Σχολείου με την εισαγωγή της τράπεζα θεμάτων, του συλλογικού προγραμματισμού του εκπαιδευτικού έργου, της εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης των σχολικών μονάδων και του ανανεωμένου εσωτερικού κανονισμού των σχολικών μονάδων. Όλα τα παραπάνω σύσσωμη η εκπαιδευτική κοινότητα απέρριψε καθολικά, καθώς έβαζαν σε δεύτερη μοίρα την εκπαιδευτική διαδικασία αυξάνοντας υπερβολικά την γραφειοκρατία στους εκπαιδευτικούς.
  • ΥΑ ΦΕΚ 2338/Β/15-6-2020 για την αναβάθμιση των ωρολογίων προγραμμάτων των ΓΕ.Λ με την μείωση των Οικονομολόγων, εξαφάνιση των ειδικοτήτων Κοινωνιολόγων και Καλλιτεχνικών από τα ΓΕ.Λ και κατάργηση των Πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων επιλογής Ελεύθερο Σχέδιο και Γραμμικό Σχέδιο.
  • ΝΟΜΟΣ 4713/2020 για τον Εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση της Ιδιωτικής Εκπαίδευσης με τις εξαιρετικά επιβαρυντικές σε βάρος των εκπαιδευτικών της ιδιωτικής εκπαίδευσης ρυθμίσεις, αντικατάσταση των Δ/ντών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με προσωρινούς, ορισμένους από το Υπουργείο με απλή κατάθεση βιογραφικών!!! (Εντός 5 ημερών) παρακάμπτοντας το τότε τρέχον νομοθετικό πλαίσιο επιλογής στελεχών, των οποίων η θητεία υποτίθεται ότι θα διαρκέσει ως τον Αύγουστο του 2021.
  • ΥΑ ΦΕΚ 3393/Β/13-08-2020 Κανονισμός Διαχείρισης του Μητρώου Εκπαιδευτών Επαγγελματικής Κατάρτισης των Ι.Ε.Κ. για την αναβάθμιση τους με την είσοδο ιδιωτών στα Δ.Ι.Ε.Κ με κατάρτιση και εμπειρία.
  • Η περίφημη ΥΑ ΦΕΚ 3882/Β/12-09-2020 για την υποχρεωτική ζωντανή μετάδοση του μαθήματος από την τάξη ώστε να υπάρχει αναβαθμισμένη παροχή σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για τους μαθητές που ασθενούν για το σχολικό έτος 2020-2021
  • Άλλη μια αναβάθμιση με την ΥΑ ΦΕΚ 4264/Β/30-9-2020 για τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση για το σχολικό έτος 2020-2021 η οποία απέκλειε από την παρακολούθηση των εξ αποστάσεως μαθήματων τους μαθητές που προκαλούν προβλήματα στην «ομαλή» λειτουργία του σχολείου.
  • Η περίφημη ΥΑ Φ350/54/147139/Ε3/29-10-2020 η οποία εισαγάγει μια επικίνδυνη τομή για τις Εφορευτικές Επιτροπές της ηλεκτρονικής ψηφοφορίας για την ανάδειξη αιρετών στα υπηρεσιακά συμβούλια των εκπαιδευτικών για την αναβάθμιση του θεσμού των εκλογών. Οι εκπαιδευτικοί απείχαν μαζικά και απονομιμοποίησαν τις ηλεκτρονικές εκλογές-παρωδία σε ποσοστό 95%. Η Υπουργός Παιδείας είχε πάρει τις αποφάσεις της και νομιμοποίησε τα ΠΥΣΔΕ με διορισμένους από τη διοίκηση εκπαιδευτικούς.
  • ΝΟΜΟΣ 4763/2020 για την ολιστική μεταρρύθμιση και αναβάθμιση της ΕΕΚ ο οποίος αναδεικνύει το σύστημα της κατάρτισης Ι.Ε.Κ και Σ.Ε.Κ τόσο των ιδιωτικών όσο και των Δημοσίων. Πλασάρει τα Ι.Ε.Κ. και τα Κολλέγια ως βασική εναλλακτική των αποφοίτων μαθητών του Λυκείου, με την δυνατότητα συμμετοχής σε κατατακτήριες εξετάσεις για την είσοδο στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση. Καθιερώνει την υποχρέωση των Οικονομικών και Τεχνικών Επιμελητηρίων Ελλάδος  να εγγράφουν στα μητρώα τους αποφοίτους Κολλεγίων. Παράλληλα προχωρεί σε συρρίκνωση των Ε.Κ, προωθεί αλλαγές στο μεταλυκειακό έτος – τάξη μαθητείας και την μετατροπή ΕΠΑ.Λ σε Πρότυπα ΕΠΑ.Λ κατ’ όνομα. Γενικότερα παρατηρούμε μια αποδόμηση της Δευτεροβάθμιας Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης που παρέχονται από τα ΕΠΑ.Λ. και ενίσχυση του ρόλου της Κατάρτισης.
  • ΝΟΜΟΣ 4777/2021 για την Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος με το οποίο έρχεται να υλοποιηθεί το μεγάλο σχέδιο της Κυβέρνησης της ΝΔ για την άμβλυνση των ταξικών διακρίσεων (!!!!!) θεσμοθετώντας τον κόφτη στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με την άμεση εφαρμογή στα μέσα της χρονιάς της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (Ε.Β.Ε.) για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ταυτόχρονα νομοθετείται τόσο το διπλό μηχανογραφικού με περιορισμό στην επιλογή σχολών  όσο και το παράλληλο μηχανογραφικό που προωθεί την κατάρτιση ως εξίσου ισοδύναμη με την Τριτοβάθμια εκπαίδευση. Επαναφέρει την διαγραφή των φοιτητών που δεν ολοκληρώνουν έγκαιρα τις σπουδές τους και τοποθετεί την Αστυνομία μέσα στα Πανεπιστήμια για την ασφάλεια και την προστασία των Πανεπιστημίων, ξυπνώντας μνήμες μιας άλλης εποχής.
  • Άλλος ένας περίφημος ΝΟΜΟΣ 4823/2021 για την «Αναβάθμιση του σχολείου και την ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών» με τις γραφειοκρατικές αλλαγές στις δομές εκπαίδευσης. Δημιουργεί μια σειρά από θέσεις (Περιφερειακό Επόπτης Ποιότητας, Επόπτης ποιότητας, Σύμβουλος Εκπαίδευσης) αφενός με υψηλά επιδόματα αφετέρου με ένα σύστημα επιλογής αρεστών και όχι αρίστων, διαιωνίζοντας το κομματικό-πελατειακού κράτους με οσμή ευνοιοκρατίας. Θεσμοθετούνται θέσεις συμβούλων-στελεχών υπεύθυνων για την ατομική αξιολόγηση των δικών τους Στελεχών Εκπαίδευσης και την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών με απώτερο σκοπό δήθεν την αυτοβελτίωση, ώστε να έρθει η πολυπόθητη ανάπτυξη και βελτίωση του έργου των εκπαιδευτικών. Νόμος που αντί να είναι προσανατολισμένος προς την αξιολόγηση του συνολικού εκπαιδευτικού έργου που συντελείται από το Υπουργείο Παιδείας και τους φορείς του, τους Δήμους, το υπουργείο Εσωτερικών και το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας, εξαντλείται στην ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών από το σώμα αξιολογητών  (Περιφερειακό Επόπτης Ποιότητας, Επόπτης ποιότητας, Σύμβουλος Εκπαίδευσης και Διευθυντή Σχολικής Μονάδας)

Νομοθετούνται μεταξύ πολλών άλλων

  • τα σχολεία πολλών ταχυτήτων με τις παρεμβάσεις των ιδιωτών μέσω χορηγιών στα Δημόσια Σχολεία,
  • η κατηγοριοποίηση των μαθητών με το πολλαπλό βιβλίο,
  • η ενός ανδρός αρχή αυτή του Διευθυντή ο οποίος θα επιλέγει όλους τους «συνεργούς» του με παράλληλο ευνουχισμό του Συλλόγου Διδασκόντων,
  • η ξεκάθαρη τρομοκράτηση της εκπαιδευτικής κοινότητας στην υποχρεωτικότητα των πάντων, ακόμα και των υπερωριών αλλά και της εργασίας εκτός ωραρίου, με απόφαση του Διευθυντή του σχολείου,
  • την συμμόρφωση όλων στις προσταγές των αξιολογητών και την εισοδηματική ενίσχυση του προϋπολογισμό του κράτους με τις παρακρατήσεις μισθών και μπλοκάρισμα στην εξέλιξη των μισθολογικών κλιμακίων των ανυπάκουων εκπαιδευτικών.

      Αφού σύσσωμη η πολιτική ηγεσία όπου σταθεί και βρεθεί ευχαριστεί μέσα από την καρδιά τους όλους τους εκπαιδευτικούς που κράτησαν όρθιο το εκπαιδευτικό σύστημα στην πρωτόγνωρη περίοδο της καραντίνας, με αυτοθυσία και αυταπάρνηση, έρχεται η Υπουργός Παιδείας να ανταμείψει όλες αυτές τις προσπάθειες με μια θέση στην αναβαθμισμένη γαλέρα κατηγοριοποιώντας τους εκπαιδευτικούς και τα σχολεία.

   Πόσες αναβαθμίσεις ακόμη μπορεί να αντέξει η εκπαιδευτική κοινότητα όταν δεν ξέρει τον Σεπτέμβριο σε τι κατάσταση θα βρει στα σχολεία, ούτε και πως θα αντιμετωπιστεί η νέα διαφαινόμενη έκρηξη της πανδημίας.

     Εδώ και ένα χρόνο η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας σαν τον κλέφτη εν μέσω πανδημίας, μέσα στη καραντίνα και με απαγορεύσεις κυκλοφορίας έχει επιδοθεί σε ένα νομοθετικό κρεσέντο τόσο για θεμελιώδη ζητήματα ασφαλιστικού και συνταξιοδοτικού περιεχομένου, όσο και για θέματα παιδείας με προσχηματικούς διαλόγους τύπου διαβούλευσης. Η πλειοψηφία των θεμάτων ψηφίζονται, χωρίς ουσιαστική συζήτηση με τους αρμόδιους φορείς.

     Με αποκορύφωμα το τελευταίο νόμο με τον οξύμωρο τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου και ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών» κάθε άλλο παρά αναβάθμιση του σχολείου και ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών προβλέπει. Αντιθέτως φορτώνει με πολλές γραφειοκρατικές αρμοδιότητες τους εκπαιδευτικούς, χωρίς καμία διοικητική βοήθεια για τις οποίες θα χρειαστούν πολλές επιπλέον ώρες εργασίας για την διεκπεραίωσή τους, ολισθαίνοντας την εκπαιδευτική προετοιμασία σε δεύτερη μοίρα.

      Την περίοδο αυτή το Υπουργείο Παιδείας θα έπρεπε να νομοθετεί την ασφαλή επιστροφή των μαθητών, του εκπαιδευτικού προσωπικού και του λοιπού προσωπικού των σχολείων. Καθώς επίσης την οργάνωση της Π.Δ.Σ. για την βοήθεια των αδύναμων μαθητών/τριών,  με σκοπό την «εξομάλυνση» των  μορφωτικών ανισοτήτων που έτσι κι αλλιώς υπήρχαν και οι οποίες διογκώθηκαν με την τηλεδιδασκαλία.

ζητούμε

      την αναβολή της εφαρμογής του νόμου και πρόσκληση των φορέων για συζήτηση και διόρθωση των “κακώς κειμένων” του νόμου που κινούνται στα όρια της νομιμότητας.

 

Από το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.

Από ΔΣ