[button link=”https://www.oltee.gr/wp-content/uploads/2014/02/ΔΤ-ΟΛΤΕΕ-077_-Το-ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ-για-την-Τ.Ε.Ε.-ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ-ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ.pdf” icon=”download” bg_color=”#e30404″ window=”yes”]Αρχείο PDF[/button]

Αθήνα, 9-9-2013

 Αριθμ. Δ.Τ.: 077

Το ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ για την Τ.Ε.Ε. – Αποτελέσματα & Συμπεράσματα από μια πραγματική Διαβούλευση

Η Ομοσπονδία μας έλαβε την πρωτοβουλία για τη διενέργεια Δημοψηφίσματος με τίτλο «ΔΗΜΟΨΗΦΙΖΩ» για την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση (Τ.Ε.Ε.). Για το σκοπό αυτό δημιούργησε διαδικτυακή εφαρμογή στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://autosoft.gr.cloud1.xelixis.gr/dimopsifisma/. Με τα με αρ. 068/8-8-2013 και 073/30-8-2013 Δελτία Τύπου μας, δημοσιοποιήσαμε την πρωτοβουλία μας αυτή και απευθύναμε ανοικτή πρόσκληση για συμμετοχή.

Το βράδυ της Πέμπτης 29-8-2013, το Υπουργείο κατέθεσε το Σχέδιο Νόμου για την «Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Λοιπές Διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων». Την Τρίτη 3-9-2013 κατατέθηκε στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, και την Παρασκευή 6-9-2013 προωθήθηκε στο Β’ Θερινό Τμήμα Διακοπών της Βουλής ολοκληρώθηκε στην τελική του πλέον μορφή. Η συζήτηση επ’ αυτού ξεκίνησε σήμερα και αύριο, Τρίτη 10-9-2013, θα τεθεί σε ψηφοφορία.

Ενόψει της κορυφαίας αυτής θεσμικής διαδικασίας, η Ομοσπονδία μας καταθέτει σήμερα στη Βουλή το αποτέλεσμα του Δημοψηφίσματος. Η συμμετοχή σε αυτό ήταν πέρα από κάθε προσδοκία. Η εφαρμογή καταμέτρησε περισσότερους από 46.000 επισκέπτες και 1.519 συμμετοχές με ψήφο !!! Υπενθυμίζουμε ότι στην (προσχηματική) επίσημη «διαβούλευση» του Υπουργείου Παιδείας συμμετείχαν 2.132 σχολιαστές (σύμφωνα με την «Έκθεση επί Δημόσιας Διαβούλευσης» που υποβλήθηκε μαζί με το Σχέδιο Νόμου). Οι συγκρίσεις είναι αναπόφευκτες:

Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.                                        – Υπουργείο Παιδείας

1.519 συμμετοχές με ψήφο             – 2.132 συμμετοχές με σχόλια.

Δημοψήφισμα 30 ημερών              – «Διαβούλευση» …5 ημερών.

Η επεξεργασία των αποτελεσμάτων του Δημοψηφίσματος, όπως εμφανίζονται στην σχετική επιλογή «Αποτελέσματα» της παραπάνω ηλεκτρονικής διεύθυνσης, οδηγεί στα παρακάτω αναλυτικά συμπεράσματα:

Ερώτηση 1

Θεωρώ ότι η Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση πρέπει να είναι ΔΩΡΕΑΝ, Τυπική, ΔΗΜΟΣΙΑ και να παρέχεται αποκλειστικά από το Υπουργείο ΠΑΙΔΕΙΑΣ.

ΣΥΜΦΩΝΩ:         ποσοστό 84,73 % (1.287 ψήφοι)

ΔΙΑΦΩΝΩ:            ποσοστό    1,31 %  (    20 ψήφοι)

ΔΕΝ ΑΠΑΝΤΩ:       ποσοστό  13,96 %  (   212 ψήφοι)

Ερώτηση 2

Η Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΘΕΣΗ στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΟΥΝ τα ΕΠΑ.Λ. και οι ΕΠΑ.Σ. και να μην υπάρξει νέο σχολείο της Τ.Ε.Ε.

ΣΥΜΦΩΝΩ:           ποσοστό    4,08 %  (    62 ψήφοι)

ΔΙΑΦΩΝΩ:          ποσοστό 84,33 % (1.281 ψήφοι)

ΔΕΝ ΑΠΑΝΤΩ:       ποσοστό  11,59 %  (   176 ψήφοι)

Ερώτηση 3

Υποστηρίζω ένα Τεχνικό Σχολείο που μεταδίδει Γνώση, καλλιεργεί Δεξιότητες, αξιοποιεί Ικανότητες, χορηγεί Απολυτήριο ισότιμο του ΓΕ.Λ. και Πτυχίο Ειδικότητας με αναγνωρισμένα επαγγελματικά δικαιώματα.

ΣΥΜΦΩΝΩ:         ποσοστό 87,43 % (1.328 ψήφοι)

ΔΙΑΦΩΝΩ:            ποσοστό    0,98 %  (    15 ψήφοι)

ΔΕΝ ΑΠΑΝΤΩ:       ποσοστό  11,59 %   (   176 ψήφοι)

Ερώτηση 4

Θέλω ένα αναβαθμισμένο Τεχνικό Σχολείο, ελκυστικό, με ΟΛΟΥΣ του Τομείς και τις Ειδικότητες σε λειτουργία (χωρίς καταργήσεις), με αυξημένη δυνατότητα πρόσβασης των αποφοίτων του στα Τ.Ε.Ι. και με 4ο έτος που θα περιέχει την πρακτική άσκηση, για την πρόσβαση στην αγορά εργασίας με αυξημένα προσόντα, σύμφωνα και με την πρόταση της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.

ΣΥΜΦΩΝΩ:         ποσοστό 86,37 % (1.312 ψήφοι)

ΔΙΑΦΩΝΩ:            ποσοστό    1,52 %  (    23 ψήφοι)

ΔΕΝ ΑΠΑΝΤΩ:       ποσοστό  12,11 %  (   184 ψήφοι)

Ερώτηση 5

Η Κατάρτιση που παρέχουν τα Ι.Ε.Κ. πρέπει να απευθύνεται ΜΟΝΟ σε Ενήλικες, αποφοίτους της Β΄βάθμιας Εκπαίδευσης και ΟΧΙ σε ανήλικα παιδιά, αποφοίτους Γυμνασίου.

ΣΥΜΦΩΝΩ:         ποσοστό 82,30 % (1.250 ψήφοι)

ΔΙΑΦΩΝΩ:            ποσοστό      3,8 % (    58 ψήφοι)

ΔΕΝ ΑΠΑΝΤΩ:       ποσοστό     13,9 % (  211 ψήφοι)

Οι απαντήσεις φανερώνουν την αποφασιστικότητα αλλά και την ξεκάθαρη βούληση των Εκπαιδευτικών, των Γονέων, των Μαθητών και των λοιπών πολιτών που ψήφισαν. Τα ποσοστά είναι συντριπτικά και έχουν πολλαπλούς αποδέκτες:

α) Το 85% (έναντι μόλις 1%) απαιτεί η Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση να είναι ΔΩΡΕΑΝ, Τυπική, ΔΗΜΟΣΙΑ και να παρέχεται αποκλειστικά από το Υπουργείο ΠΑΙΔΕΙΑΣ.

β) Το 84% (έναντι μόλις 4%) διαφωνεί με τις «θέσεις» ορισμένων για κατάργηση της Τ.Ε.Ε. από την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

γ) Το 87% (έναντι μόλις 1%) απαιτεί ένα σχολείο της Τ.Ε.Ε. με ουσιαστικό περιεχόμενο και αναγνωρισμένους τίτλους, με αντίκρισμα στην κοινωνία και στην αγορά εργασίας (Απολυτήριο – Πτυχίο).

δ) Το 86% (έναντι μόλις 2%) απαιτεί την λειτουργία ΟΛΩΝ των υφισταμένων ΤΟΜΕΩΝ και των ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ των σχολείων της ΤΕΕ, αυξημένη πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση για τους αποφοίτους, 4ο έτος με Πρακτική άσκηση, κλπ, σύμφωνα και με την ολοκληρωμένη πρόταση της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε. (η οποία παρουσιάζεται αναλυτικά με κείμενα και διαγράμματα στο παραπάνω «Δημοψήφισμα», για να λάβουν γνώση οι ενδιαφερόμενοι πριν ψηφίσουν…).

ε) Το 82% (έναντι μόλις 4%) αποτυπώνει ένα ηχηρό ΟΧΙ στη Μεταγυμνασιακή Κατάρτιση για τα ανήλικα παιδιά – αποφοίτους Γυμνασίου.

Οι ψηφίσαντες κατέθεσαν επίσης σχόλια και προτάσεις μορφής αγώνα, αναδεικνύοντας την πρόθεση και επιθυμία τους να αγωνιστούν με κάθε τρόπο για μια πραγματική και ουσιαστική ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ της ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ. Οι προτάσεις αυτές δημοσιεύονται αυτούσιες, χωρίς επεξεργασία:

https://docs.google.com/file/d/0BwpQjqVmdNegQS03NWRSZEdSTVk/edit?usp=sharing

Η ηλεκτρονική εφαρμογή περιέχει και αυτόματη προώθηση για προσυπογραφή του Διεθνούς Αιτήματος «Save Pubic Education in Greece», το οποίο συγκέντρωσε μέχρι σήμερα 9.947 υπογραφές.

 

Οι ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ υλοποίησαν τη ΔΙΚΗ ΤΟΥΣ «ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ» !!

Ψήφισαν και αποτύπωσαν περίτρανα:

ΟΧΙ στη διάλυση της Δημόσιας Δωρεάν Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης !

ΝΑΙ στο Όραμα για το σχολείο της Δευτεροβάθμιας Τ.Ε.Ε. του Αύριο !

ΟΧΙ στη Μεταγυμνασική Κατάρτιση !

 

ΟΙ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΜΑΣ ΤΙ ΘΑ ΨΗΦΙΣΟΥΝ ;

 

Από το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.

Από admin-02