Δομές και Υπηρεσίες Επαγγελματικού Προσανατολισμού

[button link=”https://www.oltee.gr/wp-content/uploads/2016/04/ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ-ΣΥΛΛΟΓΟΣ-ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ-ΣΤΕΛΕΧΩΝ-Σ.Ε.Π..pdf” icon=”download” bg_color=”#e30404″ window=”yes”]Αρχείο pdf[/button]

[button link=”https://www.oltee.gr/?p=5950″ icon=”download” window=”yes”]ΥΠΟΜΝΗΜΑ Θέσεων και προτάσεων της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε. για την Τ.Ε.Ε.[/button]

ΚΕΣΥΠ

ΚΕΝΤΡΑ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ – ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΣΕΠ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

                                                                                   6/4/2016

                                                                                Προς 

Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.ΤΕ.Ε.

 

Αξιότιμε κ. Πρόεδρε,

Αξιότιμα Μέλη του Δ.Σ.,

Στις προτάσεις, θέσεις και απόψεις σας σχετικά με την Τεχνική Εκπαίδευση, τις οποίες καταθέσατε στο πλαίσιο του Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία, αναφέρεστε στις ενότητες Δ6 και Δ7 αντίστοιχα στην «Άμεση επαναλειτουργία των υποστηρικτικών δομών της εκπαίδευσης, ΓΡΑ.Σ.Ε.Π. και ΓΡΑ.ΣΥ.» και στην «Πλήρη στελέχωση των Κέντρων Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού (ΚΕ.ΣΥ.Π.) με απόλυτα εξειδικευμένο προσωπικό».

Θεωρείται αυτονόητο ότι αυτές οι προτάσεις, οι οποίες έχουν άμεση σχέση με το αντικείμενο της Συμβουλευτικής και του Προσανατολισμού, υπηρεσίες που προσφέρουν τα στελέχη ΣΕΠ των ΚΕ.ΣΥ.Π. μας βρίσκουν απόλυτα σύμφωνους. Τόσο τα ΓΡΑ.Σ.Ε.Π., τα οποία λειτουργούσαν στο πλαίσιο των σχολικών μονάδων όσο και τα ΓΡΑ.ΣΥ. που λειτουργούσαν μέσα σε σχολικές μονάδες της Τεχνικής Εκπαίδευσης (Επαγγελματικά Λύκεια ή Τεχνικά Επαγγελματικά Εκπαιδευτήρια ή (πρώην) Επαγγελματικές Σχολές) με στόχο να διευκολύνουν τη διασύνδεση των αποφοίτων με την αγορά εργασίας, είχαν ως έργο τους τη στήριξη των μαθητών για την προσωπική τους ανάπτυξη σε κομβικά σημεία της εκπαιδευτικής τους πορείας. Δυστυχώς όμως η λειτουργία τους έχει ανασταλεί από το 2010 και 2011 αντίστοιχα για τα ΓΡΑ.ΣΥ. και ΓΡΑ.Σ.Ε.Π. με αποτέλεσμα τη συρρίκνωση των δομών και τον περιορισμό του θεσμού στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Η συρρίκνωση του θεσμού οφείλεται στην κρίσιμη οικονομική κατάσταση, την οποία βιώνουμε εδώ και κάποια χρόνια. Εάν θέλουμε όμως να μιλήσουμε με δημοσιονομικούς όρους, οι λανθασμένες επιλογές σπουδών στην Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια Εκπαίδευση που θα καταλήξουν σε διακοπή της φοίτησης μετά από κάποια χρόνια, κοστίζουν πολύ περισσότερο στο κράτος (σε συγγράμματα, επιδόματα, καθηγητές κ.οκ) από ό,τι η ενίσχυση των δομών παροχής Συμβουλευτικών Υπηρεσιών με εξειδικευμένα στελέχη και απαραίτητο εξοπλισμό.

Τα στελέχη των ΚΕ.ΣΥ.Π. υπηρετούν εδώ και χρόνια το θεσμό του Σ.Ε.Π., τον σέβονται, έχουν την εμπειρία και ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις του με μεγάλο σθένος και υπευθυνότητα στηρίζοντας τον έλληνα μαθητή και την ελληνική οικογένεια και προσφέροντας σημαντικές υπηρεσίες συμβουλευτικής και πληροφόρησης. Τα ΚΕ.ΣΥ.Π. στελεχώνονται από εκπαιδευτικούς που στην πλειονότητά τους παρακολούθησαν σχετικές επιμορφώσεις στη Συμβουλευτική και τον Επαγγελματικό Προσανατολισμό με προγράμματα που συγχρηματοδοτήθηκαν από κοινοτικά κονδύλια. Έτσι τα σημεία των προτάσεών σας σχετικά με τις υπηρεσίες Επαγγελματικού Προσανατολισμού προς τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς της Τεχνικής Εκπαίδευσης είναι μέσα στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων και καθηκόντων μας.

Οι θέσεις, οι απόψεις και οι προτάσεις σας θεωρούμε ότι υποστηρίζουν σημαντικά την προσπάθειά μας να καταστήσουμε σαφές ότι ο θεσμός του Σ.Ε.Π. στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα αποτελεί επιτακτική ανάγκη και όχι πολυτέλεια. Οι δικές σας προτάσεις είναι όχι μόνο ενθαρρυντικές, αλλά και ρεαλιστικές και συμβάλλουν στη διατήρηση και την αναβάθμιση του θεσμού Συμβουλευτική – Επαγγελματικός Προσανατολισμός. Στην κρίσιμη περίοδο που βρίσκεται η χώρα μας, οι επιλογές σπουδών και η αντιστοίχησή τους με την αγορά εργασίας, η εποπτεία της πρακτικής άσκησης, η πληροφόρηση για τα επαγγελματικά δικαιώματα και την πιστοποίηση των γνώσεων και δεξιοτήτων των αποφοίτων της Τεχνικής Εκπαίδευσης, καθώς και η δημιουργία ενός παρατηρητηρίου της σταδιοδρομίας τους, μπορούν να επιτευχθούν μέσα από θεσμοθετημένες δομές και υπηρεσίες Συμβουλευτικής και Διασύνδεσης με την Αγορά Εργασίας. Τέτοιες δομές και υπηρεσίες βοηθούν στην αποτελεσματική αξιοποίηση των πόρων της Τεχνικής Εκπαίδευσης και αναβαθμίζουν το κύρος της. Επιπλέον, προσθέτουν οικονομικό και κοινωνικό όφελος καθώς υποστηρίζουν την ελληνική οικογένεια και ιδιαίτερα τους νέους, όταν κατά την περίοδο της εφηβείας καλούνται να πάρουν τις πρώτες εκπαιδευτικές αποφάσεις (τύπο λυκείου ή άλλες επιλογές) που στη συνέχεια, θα επηρεάσουν και τη μελλοντική επαγγελματική τους δραστηριότητα.

Είμαστε στη διάθεσή σας, προκειμένου στο μέτρο που μας αναλογεί μέσα από τις παρεχόμενες υπηρεσίες των ΚΕ.ΣΥ.Π. προς τον έλληνα μαθητή και την οικογένειά του να συμβάλλουμε στην αναγκαιότητα αναβάθμισης και αναγνώρισης του στόχου και του έργου της Τεχνικής Εκπαίδευσης στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.

Με εκτίμηση

Για το Δ.Σ.

Η Πρόεδρος

Ευφροσύνη Μυργιώτη

ΚΕΣΥΠ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ

Τηλ.: 2441354525

Πλαστήρα 56 43100, Καρδίτσα

e-mail: kesypkar@sch.gr

Από admin-02