Αρχείο PDF

Αθήνα, 28-08-2020

 Αρ. Πρωτ.: 12

ΠΡΟΣ :

1. κ. Νίκη Κεραμέως
Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

2. κ. Σοφία Ζαχαράκη
Υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

3. κ. Αναστασία Γκίκα
Γ. Γ Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

ΚΟΙΝ :

1.  κ. Γεώργιο Βούτσινο

Γ. Γ. Επαγγελματικής. Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης

2. Διεύθυνση Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Υ.ΠΑΙ.Θ

ΘΕΜΑ :  Έναρξη σχολικού έτους 2020-2021

Σχετ.:

Αξιότιμη κ. Υπουργέ,

βρισκόμαστε ελάχιστες ημέρες πριν την επιστροφή των καθηγητών, δασκάλων, νηπιαγωγών και του προσωπικού των σχολείων στους φυσικούς χώρους εκπαίδευσης, στα σχολεία μας.

 Οι συνθήκες είναι σαφώς δυσμενέστερες από τις αντίστοιχες του Μαΐου, όταν τα ημερήσια κρούσματα του covid-19 ήταν ελάχιστες δεκάδες και η διασπορά του ελεγχόμενη. Στις 9/8/2020 για πρώτη φορά ο ημερήσιος αριθμός κρουσμάτων εκτοξεύεται πάνω από τα 200 κρούσματα καταγράφοντας 203 συνανθρώπους μας με τάση προς  τα 300 την ημέρα πλέον.

Κυρία Υπουργέ ανακοινώσατε ότι τα τμήματα θα λειτουργήσουν ‘κανονικά’ με 25-28 μαθητές, όταν στη λήξη του προηγούμενου έτους ήταν το μέγιστο 15. Με τον αριθμό των κρουσμάτων να θεριεύει, με διαλείμματα σε σχολεία των 600 ατόμων, όπου οι εφημερεύοντες εκπαιδευτικοί θα προσπαθήσουν να επιβάλλουν την τάξη και τις αποστάσεις μεταξύ των μαθητών και με εκπαιδευτικούς στην συντριπτική πλειοψηφία άνω των 50 χρονών, άρα ευάλωτους στον  κορωνοϊό.

Εν μέσω πανδημίας και οδεύοντας προς την έναρξη  της σχολικής χρονιάς  το Υπουργείο πρέπει να διευθετήσει  πλείστα ζητήματα που θα καθορίσουν την επιστροφή στην ομαλότητα και την κανονικότητα. Μια κανονικότητα που για τα ΕΠΑ.Λ. απαιτεί επιπρόσθετες μέριμνες και προβλέψεις υγειονομικής ασφάλειας.

Μια συνολικά ορθή πρακτική πρέπει να περιλαμβάνει το  τρίπτυχο των μέτρων Απόσταση, Μάσκα, Ατομική υγιεινή χεριών, ενώ θα πρέπει να ληφθεί μέριμνα για αποστειρωτικά μηχανήματα στις εισόδους και εξόδους του κτιρίου, αλλαγή μάσκας, και πολλά άλλα.

Κυρία Υπουργέ, λόγω της ιδιαίτερα  κρίσιμης καμπής για την υγειονομική  ασφάλεια  κατά την έναρξη του σχολικού έτους  καταδεικνύεται να γίνουν τα παρακάτω:

  • Να αποσαφηνιστεί αν ισχύουν οι αποστάσεις στα σχολεία και να μην ρισκάρει το Υπουργείο στην έλλειψη συγχρωτισμού καθώς τα τμήματα δεν έχουν σταθερές αίθουσες και μετακινούνται από αίθουσα σε αίθουσα. Αυτό σημαίνει ότι δεν είναι «μια κλειστή ομάδα» ανθρώπων αλλά ότι μοιράζονται τις αίθουσες με το σύνολο της σχολικής κοινότητας. Οι τελευταίες οδηγίες του Μαΐου ανέφεραν ανώτατο αριθμό μαθητών 15 με ελάχιστες αποστάσεις 1,5 μέτρου. Ίσως οι μαθητές να είναι μια «σταθερή ομάδα» όπως ειπώθηκε, οι εκπαιδευτικοί όμως που διδάσκουν σε 5 ή 6 διαφορετικά τμήματα αναγκάζονται να συγχρωτιστούν συνολικά με 150 διαφορετικούς μαθητές.
  • Η οδηγία για διαφορετικά διαλλείματα πρέπει να συμπεριλάβει και την μείωση της διδακτικής ώρας καθώς είναι σχεδόν αδύνατο σε ένα σχολείο με παραπάνω από 20 τμήματα, να γίνει συγχρονισμός των καθηγητών με τις διαφορετικές ώρες διαλλειμάτων των τμημάτων στα οποία διδάσκουν.
  • Η Εξ αποστάσεως εκπαίδευση προβάλλει την γύμνια των υποδομών υποστήριξης των εκάστοτε συμβούλων και Ινστιτούτων Εκπαιδευτικής πολιτικής καθώς δεν είναι σχεδιασμένα τα μαθήματα για εξ αποστάσεως εκπαίδευση και είναι προφανές πως δεν μπορούν οι εκπαιδευτικοί να γίνουν «συγγραφείς ηλεκτρονικών βιβλίων», εν μία νυκτί. Χρειάζονται βαθιές τομές για να λειτουργήσει. Προϋποθέτει γραμμές ικανές παντού για να λειτουργήσει ικανοποιητικά το διαδίκτυο για πολλαπλούς χρήστες, υπολογιστές σε όλα τα σπίτια και για όλους, αυστηροποίηση του μαθητικού πλαισίου, παρουσία των μαθητών με ανοιχτές κάμερες και ουσιαστική βοήθεια από το υπουργείο.
  • Ειδικά για τα εργαστηριακά μαθήματα μόνο με την μέθοδο της επίδειξης μπορεί να διεξαχθεί μάθημα καθώς δεν μπορούν να τηρηθούν αποστάσεις άνω του 1,5 m κατά την κανονική ροή του εργαστηριακού μαθήματος.
  • Γενναία χρηματοδότηση των υποδομών των σχολείων .
  • Αν η τρέχουσα συγκυρία της ακραίας υγειονομικής ασφάλειας που πρέπει να διέπει την εκπαιδευτική μας καθημερινότητα, με εξασφαλισμένους πόρους από τα κονδύλια περί COVID από την Ε.Ε. δεν μας επιτρέψει να μειώσουμε τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα ώστε να βελτιωθεί η αναλογία διδασκόντων – διδασκομένων στο 1:15 και η ποιότητα του μαθήματος, με την επικουρία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, τότε μάλλον δεν θα το πετύχουμε ποτέ.

Για τους παραπάνω λόγους ζητούμε

  • Να δεσμευτούν πόροι για την λειτουργία σε άλλα κτίρια με επιπλέον προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών.
  • Να υποβληθούν, όλοι οι μαθητές/τριες, καθηγητές/τριες καθώς και το βοηθητικό προσωπικό των σχολείων, σε τεστ για τον covid-19.
  • Την καθημερινή λειτουργία των σχολείων με τμήματα έως 15 μαθητές.
  • Την κάλυψη όλων των κενών πριν ανοίξουν τα σχολεία.
  • Οι μαθητές/τριες να είναι παρόντες/ουσες  στην τάξη και για τους νοσούντες/ουσες να προβλέπεται κατ’ οίκον διδασκαλία.
  • Την διάθεση δωρεάν όλων των αναγκαίων μέσων προφύλαξης από τον covid-19 σε όλους τους εμπλεκόμενους στη σχολική μονάδα.
  • Να είναι στα σχολεία όλο το αναγκαίο προσωπικό καθαριότητας. διότι υπάρχει κωλυσιεργία από τους Δήμους.

 Ίσως θα είναι η πρώτη φορά που η κυβέρνηση πρέπει να επιβάλλει πρόστιμο στον εαυτό της για την μη τήρηση των αποστάσεων και του συνωστισμού όπως προέβλεψε η ίδια για το συνωστισμό στα μαγαζιά, καφέ, σουπερμάρκετ, γήπεδα, εκκλησία, κέντρα διασκέδασης, εμπορικά καταστήματα, λεωφορείο, πάρκα, πλατείες…..

Καθώς δεν έκλεισε ομαλά η προηγούμενη χρονιά, οφείλουμε να προγραμματίσουμε μια ομαλή έναρξη για το τρέχον σχολικό έτος με τα λιγότερα δυνατά προβλήματα.

Οι εκπαιδευτικοί της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης είναι εδώ και επιθυμούν να στηρίξουν το δημόσιο σχολείο και τους μαθητές τους αρκεί να υπάρξει η δέουσα μέριμνα για την υγειονομική ασφάλεια του συνόλου της εκπαιδευτικής κοινότητας.

 

Από το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.