Αρχείο PDF

 

Αθήνα, 31-03-2018

 Αρ. Πρωτ.: 181

ΠΡΟΣ :  

1.        κ. Κώστα Γαβρόγλου
Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων
2.        κ. Δημήτρη Μπαξεβανάκη
Υφυπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

ΚΟΙΝ :

Δ/νση Επαγγελματικής Εκπ/σης ΥΠ.Π.Ε.Θ.

ΘΕΜΑ :Μειωμένο επίδομα θέσης στους διευθυντές των Ε.Κ.

Σχετ.:
Νομοσχέδιο «ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΩΝ ΔΟΜΩΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ» 

 

ΝΕΟΤΑΤΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΜΕ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ  ΠΑΛΑΙΟΤΑΤΩΝ ΔΙΑΚΡΙΣΕΩΝ ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΤΩΝ Ε.Κ

 

Κύριε Υπουργέ,

Κύριε Υφυπουργέ,

η Ομοσπονδία μας δέχθηκε έντονα παράπονα από συναδέλφους Διευθυντές Ε.Κ. γιατί και η νέα νομοθεσία για τις «Υποστηρικτικές Δομές»  διατηρεί για τη συγκεκριμένη κατηγορία διευθυντών τις αδικίες της παλιάς νομοθεσίας, δηλαδή σημαντικά μειωμένο επίδομα και αυξημένες ώρες διδασκαλίας σε σχέση με τους άλλους Διευθυντές μέσης εκπαίδευσης.

Θέλουμε να σας υπενθυμίσουμε ότι ένας Διευθυντής Ε.Κ. έχει χρεωθεί εξοπλισμό δεκάδων χιλιάδων Ευρώ, ο οποίος πολλές φορές  χρησιμοποιείται  από εκατοντάδες μαθητές διαφορετικών σχολείων κάθε χρονιά. Ακόμα σε πολλά Ε.Κ. μεγάλος αριθμός εργαστήριων χρησιμοποιούνται  «απ’ το πρωί μέχρι το βράδυ» με πιθανή συμμετοχή και μαθητών των Ι.Ε.Κ.

Επιπρόσθετα σε κάποιους εργαστηριακούς χώρους, υπάρχει μεγάλος βαθμός επικινδυνότητας για τους μαθητές (όπως σε εργαστήρια των μηχανολόγων,  των ηλεκτρολόγων κ.α.) και σε άλλα μεγάλος βαθμός ευαισθησίας υλικού (όπως τα εργαστήρια  της πληροφορικής και των ηλεκτρονικών).

Επιπλέον τα περισσότερα εργαστήρια έχουν ανάγκη από συχνή ανανέωση του εξοπλισμού τους γιατί οι αλλαγές σε κάποιες  τεχνολογίες τρέχουν με γρήγορους ρυθμούς. Στις δύσκολες εποχές των μνημονίων που ζούμε, ο Διευθυντής του Ε.Κ. «δίνει μάχες» για να διεκδικήσει χρηματοδότηση  ώστε τα εργαστήρια να είναι σε καλή κατάσταση  από φυσιολογικές φθορές χρήσης, να υπάρχουν αναλώσιμα υλικά, αλλά και να ανανεώνεται η τεχνολογία τους. Δεν  πρέπει να ξεχνάμε ότι η νομοθεσία που προβλέπει  την αναλογία χρηματοδότησης των Ε.Κ σχετικά με τα άλλα σχολεία, σχεδόν καθολικά παραβιάζεται  στις μέρες μας και ο Διευθυντής των Ε.Κ. πρέπει να διεκδικήσει την τήρηση της ίσως και  «μόνος εναντίον όλων των άλλων διευθυντών».

Ακόμα οι Διευθυντές των Ε.Κ. πρέπει να συνεργαστούν με δεκάδες εκπαιδευτικούς διαφορετικών ΕΠΑ.Λ.  και διαφορετικών ειδικοτήτων (ίσως και εκπαιδευτικούς των Ι.Ε.Κ.) για να βρεθεί ή να κατασκευασθεί ο εργαστηριακός εξοπλισμός που θα ικανοποιεί τις απαιτήσεις του μαθήματος του κάθε εκπαιδευτικού. Οι Διευθυντές των Ε.Κ. θα πρέπει να ενημερώνονται για τις νέες τεχνολογίες σε όλες τις ειδικότητες που φιλοξενεί  το Ε.Κ. ώστε να μπορεί να παίρνει σωστές αποφάσεις για την πιθανή ανανέωση του εξοπλισμού του. Η παραπάνω διαδικασία μπορεί να γίνει πολύ επίπονη πολλές φόρες γιατί χρειάζεται και συχνή ανανέωση θεωρητικών τεχνολογικών γνώσεων αλλά και επίμονη έρευνα αγοράς.

Ο εξοπλισμός των εργαστηρίων του Ε.Κ. για τους μαθητές του ΕΠΑ.Λ. είναι ότι για το στρατό ο εξοπλισμοί, όσο πιο σύγχρονοι και πλουσιότεροι είναι τόσο αυξάνει η πιθανότητα να νικηθεί ο εχθρός. Στην περίπτωση μας ο εχθρός είναι η ανεργία των αποφοίτων του ΕΠΑ.Λ..

Ας μην ξεχνάμε ότι τα τελευταία χρόνια  τα Ε.Κ. έχουν επιφορτισθεί και με την ευθύνη της εργαστηριακής εκπαίδευσης των μαθητών που μετέχουν στο θεσμό της μαθητείας και η επιτυχία του θεσμού εξαρτάται κατά πολύ από την ποιότητα εργαστηριακής εκπαίδευσης των μαθητών. Και έχουμε φθάσει πλέον στο σημείο που τα Ε.Κ. πλέον εκπαιδεύουν:

  •    τους μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (ΕΠΑ.Λ.)
  •    τους καταρτιζόμενους των Δημοσίων Ι.Ε.Κ.,
  •    τους μαθητευόμενους του Μεταλυκειακού έτους – τάξης μαθητείας και από την επόμενη χρονιά
  •    τους σπουδαστές των νέων διετών δομών, των «Κέντρων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης» των Α.Ε.Ι..

Για όλους τους παραπάνω λόγους χρήζει τροποποίησης το κείμενο του νομοσχεδίου, πριν κατατεθεί στην Βουλή, ώστε να άρει τον παραλογισμό της παλιάς  και να δώσει το ίδιο επίδομα και να αναθέσει τις ίδιες ώρες διδασκαλίας στους Διευθυντές των Ε.Κ. όπως και στους άλλους διευθυντές της  ανώτερης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

 

Για το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.

 

Ο Πρόεδρος Νικόλαος Σεκεριάδης

Ο Γενικός Γραμματέας Παλαιολόγος Δούρος