37917-85380Οι παπατζήδες και η Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση

Εδώ ο παπάς – Εκεί ο παπάς – Πού είναι ο παπάς;

(παπάς = Τεχνική – Επαγγελματική Εκπαίδευση).

Όλοι μας έχουμε ακούσει γι’ αυτό το παιχνίδι των παπατζήδων, μόνο που σήμερα παίζεται με την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση, την οποία κάποιοι παπατζήδες προσπαθούν να εξαφανίσουν παντελώς από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και το τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα της Χώρας.

Συνάδελφοι σας τα έλεγα από τον Δεκέμβρη, για τις προθέσεις της κυβέρνησης να υλοποιήσει το Υποχρεωτικό Δωδεκάχρονο Ενιαίο Λύκειο που ΔΕΝ θα περιλαμβάνει την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση.

Τότε, ορισμένοι από τους συναδέλφους των ΕΛΜΕ προσπαθούσαν να σας καθησυχάσουν λέγοντάς σας ότι κινδυνολογώ.

Και ξαφνικά: Ω! του θαύματος!!!

εμφανίστηκε από το πουθενά!!!

μια πρόταση που περιγράφει με την παραμικρή λεπτομέρεια τη δημιουργία ενός Ενιαίου Υποχρεωτικού Δωδεκάχρονου Λυκείου από το οποίο λείπει παντελώς η Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση.

Κατά περίεργη σύμπτωση το περιεχόμενο της πρότασης, συμπίπτει σε πάρα πολλά σημεία με την πρόταση της νεολαίας του ΣΥΡΙΖΑ για την παιδεία.

Τυχαίο ε;

Και σαν να μην έφτανε αυτό, έσπευσε η Επιτροπή Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου για την Παιδεία να ανακοινώσει, με δελτίο τύπου (βλ. http://dialogos.minedu.gov.gr/?page_id=743), ότι η πρόταση αυτή θα είναι η δεύτερη κατά σειρά από τις «κρίσιμες» Δημόσιες συζητήσεις που είχε προγραμματιστεί για την Τρίτη 19/1/2016 στις 7 το απόγευμα, στο αμφιθέατρο της Σχολής Δημόσιας Υγείας.

και αυτό τυχαίο;  Χμμμ….

Και για να έχουμε καλό ερώτημα ποιος νομίζετε ότι συνέταξε αυτή την πρόταση;

Η …ΟΛΜΕ;

Ελάτε τώρα! Μη γίνεστε κακοί. Δεν είναι ικανή για κάτι τέτοιο. Το πολύ-πολύ να δώσει τις ευλογίες της στους συντάκτες και να τους ευχηθεί καλή επιτυχία μιας και η πρότασή τους, εδώ και πολλά χρόνια, αποτελεί πάγιο αίτημά της ΟΛΜΕ.

Το …Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής ;

Ψέματα!Ούτε να το σκέφτεστε!

Παρότι έχει στη διάθεσή του όλα τα απαιτούμενα στοιχεία και τις τεχνικές λεπτομέρειες σε εκπαιδευτικά θέματα για να συνταχθεί μια τέτοια συγκροτημένη και επιστημονικού επιπέδου πρόταση, ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΡΑΝΩ ΚΑΘΕ ΥΠΟΨΙΑΣ!

Τότε …ποιος;

Να μωρέ …πέντε – έξι φοιτητές (έτσι μας είπαν) εκεί που παίζανε πρέφα είπαν να κάνουν διάλειμμα για να ξεμουδιάσουν λιγάκι τα καημένα.

Τότε ήταν που τους ήρθε η φώτιση.

Ένας από αυτούς,πρωτοετής του Πολυτεχνείου νομίζω,βούτηξεμια χαρτοπετσέτα που λίγη ώρα πριν ήταν τυλιγμένη γύρω από μία τυρόπιτα και αφού την ξεδίπλωσε βιαστικά άρχισε …να γράφει.

Τον ακολούθησαν και οι άλλοι.

Βγάλανε με μιας τα στυλό τους, αρπάξανε ότι χαρτί βρέθηκε μπροστά τους κι αρχίσανε κι αυτοί να γράφουν.

Κάποια στιγμή σηκώσανε το κεφάλι, ρωτήσανεκάτι σε δυο περαστικούς,(έτσι, για να πάρουν καμιά ιδέα) εκείνοι όμως, τους αγνόησαν και απομακρύνθηκαν βιαστικά.

Απέμειναν και πάλι μόνοι και έτσι συνέχισαν το γράψιμο.

Και σε λίγο νάτην η πρόταση. 30 σελιδούλεςέτοιμη!

Τι είναι 30 σελίδες λεπτομερέστατη και εμπεριστατωμένηπρόταση για 6 φοιτητές;

Αν το καλοσκεφτείς, 5 σελίδες ο καθένας έγραψε.

Σιγά το πράγμα!

Αυτοί όμως καμάρωναν σα γύφτικα σκεπάρνια.

Ρε σεις!πετάγεται ο ένας, δεν την ποστάρουμε να τη δουν κι οι άλλοι και να μας χειροκροτήσουν;

Πολύ καλή ιδέα συμφώνησε ο άλλος.

Ξέρω ένα πολύ καλό μαγαζί κάποιου κολλητού μου είπε ο τρίτος, περνάει πολύς κόσμος από εκεί τελευταία.

ΝΑΙ! ΝΑΙ! Να του τη στείλουμε! συμφώνησαν όλοι μαζί.

Πήραν λοιπόν την πρότασή τους και πήγαν και την …κρεμάσανε…φάτσα-βιτρίνα στο μαγαζί του κολλητού, εκεί καταμεσής της κεντρικής πλατείας του διαδικτύου.

Να περνά ο κόσμος να τη θαυμάζει κι αυτοί να χαίρονται και να καμαρώνουν!

Και να τα δείτε τα άτιμα πόσο ωραία τα γράφουν!

Τι δημοκρατικές αρχές τα διέπουν!

Τι αμεροληψία τα διακρίνει!

Τι αγάπη τρέφουν για τα παιδιά μας!

Τι φροντίδα για όλο τον κόσμο!

Τι να πρωτοθαυμάσει και τι να πρωτοπεί κανείς!

Όλα τα έχουν φροντίσει. Όλα και για όλους!

Να! ακόμη και για μας, τους γκρινιάρηδες της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης γράφουν τα παιδιά.

«….Ενοποίηση του Λυκείου, ισχυρή και ενιαία Τεχνική & Επαγγελματική Εκπαίδευση μετά»

Ισχυρή και ενιαία Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση. ΠΟΣΟ ΩΡΑΙΑ ΑΚΟΥΓΕΤΑΙ ΑΥΤΟ !!!

Αλλά με εκείνο το «μετά» τι να εννοούν άραγε;

και….

ΓΙΑΤΙ  ΜΕΤΑ;

ΠΟΣΟ ΜΕΤΑ;

ΠΟΥ  ΜΕΤΑ;

ΠΩΣ  ΜΕΤΑ;

ΠΟΤΕ  ΜΕΤΑ;

Έφαγα όλο το κείμενο!

Ούτε κουβέντα!

Μάλλον θα τουςδιέφυγε.Ήτανεβλέπειςτόσες πολλές οι λεπτομέρειες του Ενιαίου Λυκείου που…ξεχάσανε να γράψουν για την Τεχνική – Επαγγελματική Εκπαίδευση.

Ίσως πάλι να τους τέλειωσε το χαρτί.

Πάντως αυτό το «μετά» εμένα μου έχει κάτσει στο λαιμό.

Αυτό το «μετά» κάτι σαν τη«ΜΕΤΑ-θάνατονζωή» μου φέρνει στο μυαλό και δεν μου αρέσει καθόλου.Έ; τί λέτε κι εσείς;

Αλλά τέλος πάντων ας μην είμαστε και αχάριστοι τόση δουλειά κάνανε τα παιδιά, σε ένα «μετά» θα κολλήσουμε τώρα;

Δείτε τι ωραία τα γράφουν παρακάτω:

«Σε Ενιαία Λύκεια μετατρέπονταιόλα τα πρώην Γενικά Λύκεια καθώς και ορισμένα πρώην Επαγγελματικά Λύκεια. Η δομή των Επαγγελματικών Λυκείων καταργείται,…..»

Και πολλά άλλα τέτοια ωραία!

Αν και είμαι σίγουρος ότι περάσατε κι εσείς από εκείνο το κεντρικό μαγαζί του διαδικτύου παρόλα αυτά σας στέλνω τον σύνδεσμο https://redunow.wordpress.com/ για να απολαύσετε ολόκληρη την πρότασή τους.

Τελικά η Επιτροπή Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου για την Παιδεία ανακοίνωσε ότι ακυρώθηκε η συζήτησητης πρότασης των …φοιτητών (ομάδα RENτους λένε).

Χμμμ… Καλό αυτό; ή κακό;

Υποψιάζομαι ότι … βρήκαν κάποια άλλη πρόταση αν όχι καλύτερη τουλάχιστον εξίσου καλή με αυτή των …παιδιών.

Ίδωμεν.

Αλέξανδρος Σ.

Εκπαιδευτικός

Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης