Αρχείο PDF

  Αθήνα, 5-10-2014

 Αριθμ. Δ.Τ.: 003

Επενδύστε στο ΜΕΛΛΟΝ, επενδύστε στους ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ !

Αυτό είναι το κεντρικό σύνθημα του εορτασμού για την Παγκόσμια Ημέρα των Εκπαιδευτικών της UNESCO, σήμερα 5 Οκτωβρίου 2014.

«Invest in the future, invest in teachers!»

«Η UNESCO και οι εταίροι της εργάζονται για να παρέχουν σε κάθε μαθητή εκπαιδευτικούς καταρτισμένους επαγγελματικά, με κίνητρα και καλά υποστηριζόμενους.»

(Irina Bokova, Γενική Διευθύντρια της UNESCO).

«Οι εκπαιδευτικοί αποτελούν επένδυση για το μέλλον των χωρών. Κανείς δεν μπορεί να προβλέψει τι  θα αντιμετωπίσουν τα σημερινά παιδιά στην ενήλικη ζωή τους, κι έτσι οι εκπαιδευτικοί του σήμερα και του αύριο χρειάζονται τις δεξιότητες, τις γνώσεις και την υποστήριξη που θα τους επιτρέψει να καλύψουν τις ποικίλες μαθησιακές ανάγκες κάθε μαθήτριας και μαθητή.

…Αυτή την ημέρα των εκπαιδευτικών, η UNESCO και οι εταίροι της σας καλούμε όλους να βοηθήσετε να διαδώσουμε το μήνυμα ότι η επένδυση στους εκπαιδευτικούς είναι το κλειδί. Εν τέλει, ένα εκπαιδευτικό σύστημα είναι μόνο τόσο καλό όσο οι εκπαιδευτικοί του.»

(βλ.: http://www.unesco.org/new/en/unesco/events/prizes-and-celebrations/celebrations/international-days/world-teachersday-2014)

Στις 5 Οκτωβρίου 1966 η UNESCO έστειλε προς όλα τα Κράτη – Μέλη του Διεθνούς Οργανισμού τις «Συστάσεις» της, που αφορούσαν τη θέση (επίπεδο, status) που θα έπρεπε να έχουν οι εκπαιδευτικοί σε όλο τον κόσμο. Οι «Συστάσεις» αυτές είναι «ηθικά δεσμευτικές» για όλες τις χώρες.

Η 5η Οκτωβρίου γιορτάστηκε για πρώτη φορά από την UNESCO ως η Παγκόσμια Ημέρα των Εκπαιδευτικών, το 1994 και σήμερα συμπληρώνονται 20 χρόνια από την επίσημη καθιέρωση της μέρας τιμής στους Εκπαιδευτικούς όλου του κόσμου.

Στο ΚΟΙΝΟ ΜΗΝΥΜΑ που συνέταξαν η UNESCO μαζί με τους Εταίρους της (ILO-Διεθνής Οργάνωση Εργασίας, UNDP-Πρόγραμμα Ανάπτυξης Ηνωμένων Εθνών, UNICEF και Education International), επισημαίνονται:

«…Οι εκπαιδευτικοί …κατέχουν κεντρική θέση στη διαμόρφωση της σκέψης και της συμπεριφοράς των επερχόμενων γενεών, για να αντιμετωπίσουν τις νέες παγκόσμιες προκλήσεις και ευκαιρίες… Σε πολλές χώρες, η ποιότητα της εκπαίδευσης υπονομεύεται από την έλλειψη εκπαιδευτικών… Στην πρόκληση των αριθμών προστίθεται το θέμα της ποιότητας. Όλο και συχνότερα, οι εκπαιδευτικοί εργάζονται χωρίς πόρους ή την κατάλληλη κατάρτιση.

…Η «Παγκόσμια Θεματική Διαβούλευση για την Εκπαίδευση» συνοψίζει εύστοχα τους βασικούς άξονες της «Αναπτυξιακής Ατζέντας μετά το 2015» για την υποστήριξη της αποτελεσματικότητας των εκπαιδευτικών, ως εξής:

1. Αξιοπρεπείς συνθήκες απασχόλησης, συμπεριλαμβανομένων των κατάλληλων συμβάσεων και των μισθών, καθώς και των προοπτικών για εξέλιξη της σταδιοδρομίας και προαγωγής,

2. Καλές συνθήκες στο εργασιακό περιβάλλον, βασισμένες στη δημιουργία σχολικών πλαισίων που ευνοούν την διδασκαλία,

3. Υψηλής ποιότητας «προ-» και στην «ενδο»-υπηρεσιακής επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, με βάση το σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και των αρχών της συμμετοχικής εκπαίδευσης, και

4. Αποτελεσματική διοίκηση, συμπεριλαμβανομένων των προσλήψεων και της ανάπτυξης των εκπαιδευτικών.

Πρέπει να θυμόμαστε ότι οι εκπαιδευτικοί είναι μια επένδυση για το μέλλον...»

(βλ.: http://www.ilo.org/global/about-the-ilo/media-centre/statements-and-speeches/WCMS_310619/lang–en/index.htm)

Η Παγκόσμια Ημέρα των Εκπαιδευτικών γιορτάζεται επίσημα σε πάνω από 100 χώρες σε όλο τον Κόσμο. Ο Έλληνας Υπουργός Παιδείας, είτε ξέχασε την επέτειο, είτε ήταν απασχολημένος με τις τελευταίες επισκέψεις σε σχολεία, είτε προετοιμάζεται για την αυριανή ημέρα αθλητισμού, αδυνατώντας να συμβάλλει:

α) στην «αριθμητική επάρκεια» των εκπαιδευτικών, επαναφέροντας στις οργανικές τους θέσεις τους εκπαιδευτικούς σε διαθεσιμότητα,

β) στη χάραξη της «δια στόματός του» ΛΕΩΦΟΡΟΥ για την Τ.Ε.Ε. με την επαναλειτουργία των Τομέων και Ειδικοτήτων στα ΕΠΑ.Λ. και την παράταση της λειτουργίας των ΕΠΑ.Σ. με όλες τις ειδικότητές τους,

γ) στη διατήρηση αποκλειστικά της τυπικής εκπαίδευσης μέχρι την ενηλικίωση, με την κατάργηση των Σ.Ε.Κ.,

δ) στην κατάργηση της «μαθητείας» με τη μορφή της ανασφάλιστης και απλήρωτης εργασίας των δεκαπεντάχρονων μαθητών,

ε) στην έναρξη ουσιαστικού διαλόγου για την πραγματική αναβάθμιση της Τ.Ε.Ε.

Καλούμε τους εκπαιδευτικούς να «γιορτάσουν» την Παγκόσμια Ημέρα των Εκπαιδευτικών, εκτυπώνοντας και αναρτώντας στο σχολείο την αφίσα της UNESCO

(βλ.: http://www.oltee.gr/wp-content/uploads/2014/10/World-Teachers-Day-2014_A3.jpg),

διοργανώνοντας σχετικές εκδηλώσεις την ερχόμενη εβδομάδα, αναθέτοντας στους μαθητές εργασίες, καλλιτεχνικό έργο ή εκθέσεις ιδεών σχετικές με το φετινό θέμα. Μπορούν επίσης να προβάλλουν την ταινία της Education International: «One day in the life of a teacher»

(βλ.: http://youtu.be/H_YkoBhxmfY?list=PLEiOZH7z2caJoshpp6kb0C_w9JaxbkLdn).

Χρήσιμο υλικό για την εμπορευματοποίηση της Παιδείας υπάρχει στην παρουσίαση της εκδήλωσης που διοργάνωσε τη ETUCE στις Βρυξέλες στις 22 Σεπτεμβρίου (βλ.: http://etuce.homestead.com/UNITE4.html). Οι δημόσιες υπηρεσίες, όπως η εκπαίδευση, πρέπει να μείνουν έξω από τη «Συμφωνία Διατλαντικής Εταιρικής Σχέσης Εμπορίου και Επενδύσεων (Τ.Τ.Ι.Ρ.)» που είναι υπό διαπραγμάτευση μεταξύ της Ε.Ε. και των Η.Π.Α.!

Για τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης στην εκπαίδευση στην Ευρώπη, βλ.:

http://etuce.homestead.com/etuce_crisis.html και

http://etuce.homestead.com/Policies/6.e.EN_Survey_Analysis_CONTINUED_IMPACT_OF_THE_CRISIS_ON_TEACHERS_IN_EUROPE__2_-Layouted.pdf

Για το πρόγραμμα του επίσημου εορτασμού της UNESCO, βλ.:

http://www.unesco.org/new/fileadmin/MULTIMEDIA/HQ/ED/pdf/wtd2014-programme-24-9-2014.pdf

Μπορείτε να ανακοινώσετε τη σχετική εκδήλωση του σχολείου σας στο:

http://www.worldteachersday.org/map/index.php/main

 

Κε Υπουργέ, εσείς μπορεί να «ξεχάσατε» τη γιορτή μας, εμείς όμως θυμόμαστε τη δική σας και τη σχετική δημώδη ρήση που αναφέρεται στην επιδείνωση των …καιρικών φαινομένων (καμιά σχέση με ενδεχόμενες εκλογές και υπόκωφη λαϊκή οργή):

«Τ’ άι Αντρέα αντριώνει, τ’ς αγιάς Βαρβάρας βαρβαρώνει, τ’ άι Σάββα ………..»

 

Χρόνια πολλά σε όλους !

Από το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.

 World Teacher's Day 2014_A3

 ΕΝΕΛΕΑ-01 Avaton-02  Axortagos-01  logo-3