Αθήνα, 18-2-2013

 Αριθμ. Δ.Τ.: 036

Η αύξηση ωραρίου σε Σχέδιο Νόμου: σήμερα κληρώνει…

Νέα ήθη Κοινοβουλευτισμού και Δημοκρατίας!

Στο εξής, δεν θα χρειάζεται να κατατίθενται ξεχωριστά πολυσέλιδα Νομοσχέδια για κάθε θέμα, πρακτική που τόσο ταλαιπωρεί τη λειτουργία του Κοινοβουλίου. Αφού τελικώς όλα έχουν επίπτωση στον προϋπολογισμό, θα περιλαμβάνονται ως υποσημειώσεις σε αυτόν, και τέλος οι αδιέξοδες συζητήσεις, αιτιολογικές εκθέσεις, κλπ.

Για παράδειγμα, η αύξηση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών, έγινε «σημείο 14», υποπαραγράφου 3 «Μισθολογικές Παρεμβάσεις», παραγράφου Α «Παρεμβάσεις στο σκέλος των δαπανών», Πίνακα 4 «Επικαιροποιημένες Δημοσιονομικές Παρεμβάσεις ΜΠΔΣ 2013-2016», του «άρθρου Μόνου», του σχεδίου Νόμου «Έγκριση της επικαιροποίησης του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013-2016» ([1]).

Και το Σχέδιο Νόμου ψηφίζεται σήμερα το απόγευμα στην Ελληνική Βουλή…

Το όλο θέμα αναπτύσσεται στην προτασούλα «Μείωση αναπληρωτών καθηγητών μέσω αύξησης ωρών διδασκαλίας» και από δίπλα αναφέρονται τα …εκατομμύρια που θα εξοικονομηθούν: 41,2 το 2013, 61,8 το 2014… Απορίας άξιο είναι ότι η …εξοικονόμηση αυτή δεν θα συνεχιστεί στα μετέπειτα χρόνια. Ίσως επειδή δεν θα υπάρχει πια καθόλου … Δημόσια Δωρεάν Παιδεία ;;;

Στο «κουτάκι» του Πίνακα βέβαια δεν …χωρούν:

  • Η πρόσφατη μελέτη της UNESCO (2012) ([2]) ότι «κάθε ώρα διδακτικού έργου ενός καθηγητή αντιστοιχεί σε 4 ώρες εργασίας γραφείου», δηλαδή ότι 21 ώρες διδασκαλίας ισοδυναμούν με 84 ώρες δουλειάς (16,8 ώρες καθημερινά).
  • Ότι οι Έλληνες Εκπαιδευτικοί εργάζονται πάνω από το Μ.Ο. της Ευρώπης.
  • Ότι στις ώρες «διδακτικού έργου» δεν περιλαμβάνεται το διοικητικό έργο που επιβαρύνει επιπλέον τον εκπαιδευτικό για τη λειτουργία του σχολείου.
  • Ότι οι Έλληνες Εκπαιδευτικοί αμείβονται κάτω από το Μ.Ο. της Ευρώπης.
  • Οι χιλιάδες των ανέργων που θα προκύψουν από το μέτρο.
  • Η υποβάθμιση της Παιδείας, απλώς σε «απασχόληση των παιδιών στο σχολείο».
  • Οι αλυσιδωτές αρνητικές παρενέργειες όλων των παραπάνω στην οικονομία του κράτους και στο αναπτυξιακό μέλλον της χώρας.

Ειδικά στην Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση, η αύξηση των ωρών διδασκαλίας δεν θα λύσει κανένα απολύτως πρόβλημα, καθώς οι ελλείψεις εκπαιδευτικών εντοπίζονται κυρίως σε ειδικότητες τεχνικών ειδικοτήτων, που το μόνιμο προσωπικό είναι ελάχιστο έως μηδαμινό λόγω των μηδενικών διορισμών εκπαιδευτικών των ειδικοτήτων αυτών τα τελευταία χρόνια.

Συγνώμη όμως, το ξεχάσαμε: η «βελτίωση της ποιότητας στην εκπαίδευση» θα πραγματοποιηθεί με το επόμενο νομοσχέδιο, με την …Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού!!

Κατόπιν αυτών, τα γνωστά σλόγκαν που χρησιμοποίησε κατά καιρούς το Υπουργείο «Όλα είναι θέμα Παιδείας», «Πρώτα ο Μαθητής» και «Ο Εκπαιδευτικός Πρωταγωνιστής» θα αντικατασταθεί από το πλέον σύγχρονο:

«Itstheeconomy, stupid

Ακόμα όμως και στην περίπτωση αυτή, που «όλα είναι θέμα οικονομίας», προκαλεί εντύπωση, ότι ενώ θα εξοικονομηθούν 9.726,7 εκατομμύρια ευρώ μέχρι το 2016, καμιά …«εξοικονόμηση» του Χρέους της Χώρας δεν προβλέπεται, το οποίο, παρά την αναστολή πληρωμών μέχρι το 2022, θα αυξηθεί μέσα στην επόμενη τετραετία από 318.829 σε 322.329 εκατομμύρια ευρώ !!

 

Είναι οι αριθμοί σας, Φωστήρες !!

Από το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.