[button link=”http://www.oltee.gr/wp-content/uploads/2014/02/ΟΛΤΕΕ-321_-Προσθήκες-ομάδων-τομέων-και-ειδικοτήτων.pdf” icon=”download” bg_color=”#e30404″ window=”yes”]Αρχείο PDF[/button]

Αθήνα, 19-2-2014

 Αριθμ. Πρωτ.: 321

ΠΡΟΣ :

τις Π.Δ.Ε., τις Δ.Δ.Ε., τα Σχολεία και τους Εκπαιδευτικούς της Τ.Ε.Ε., τις Ε.Λ.Τ.Ε.Ε.

ΚΟΙΝ :

στα Μ.Μ.Ε.

 

ΘΕΜΑ: Προσθήκες ομάδων προσανατολισμού, τομέων και ειδικοτήτων στα Επαγγελματικά Λύκεια για το σχολικό έτος 2014-2015

Το καλοκαίρι που μας πέρασε, η Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση δέχθηκε καίριο πλήγμα από τον Υπουργό Παιδείας. Μέσα σε ένα βράδυ εκπαραθυρώθηκαν 2.500 Εκπαιδευτικοί Τεχνικών Ειδικοτήτων, καταργήθηκαν οι ΔΥΟ πιο περιζήτητοι Τομείς της με ΟΛΕΣ τις ειδικότητές τους, εκδιώχθηκε το 1/3 του μαθητικού της δυναμικού και έκλεισε το 1/4 των σχολικών της μονάδων (οι 109 ΕΠΑ.Σ.).

Η καταστροφή ολοκληρώνεται φέτος τον Ιούνιο.

Περίπου 100 ΕΠΑ.Λ. θα αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόβλημα από το οριστικό κλείσιμο των Τομέων Υγείας – Πρόνοιας και Γραφικών Τεχνών και την αποφοίτηση και των τελευταίων μαθητών αυτών των ειδικοτήτων. Εξάλλου, οι συνάδελφοι που υπηρετούν την τρέχουσα σχολική χρονιά στις ΕΠΑ.Σ., από την επόμενη θα κληθούν να διδάξουν στα ΕΠΑ.Λ., μαζί με όλους όσους υπηρετούν ήδη εκεί… Οι καταστάσεις θα είναι εντατικές…

Μέσα στη γενική ταραχή, το Υπουργείο θυμήθηκε να μεταβάλλει τα ιδρυτικά των Σχολείων της Τ.Ε.Ε. με την «Προσθήκη ομάδων προσανατολισμού, τομέων και ειδικοτήτων…». Οι προθεσμίες που θέτει «…για την υποβολή των προτάσεων – εισηγήσεων… προκειμένου να εκδοθούν οι προβλεπόμενες αποφάσεις…» είναι προφανώς ανέφικτες, και η διαδικασία εντελώς προσχηματική.

Σε κάθε περίπτωση όμως, και ασχέτως των μεθοδεύσεων του Υπουργού,

κ α λ ο ύ μ ε

όσους και με όποιο τρόπο έχουν τη δυνατότητα παρέμβασης και επηρεασμού να ενεργοποιηθούν άμεσα με στόχο:

α) να μη κλείσει κανένα σχολείο της Τ.Ε.Ε.

β) να μην εκδιωχθεί κανένας άλλος μαθητής της Τ.Ε.Ε. από την Τυπική Εκπαίδευση

γ) να διασφαλιστούν οι θέσεις εργασίας των εκπαιδευτικών

Για να γίνουν όλα αυτά θα πρέπει να ενισχυθούν τα σχολεία μας, να γίνουν ελκυστικότερα προς τους μαθητές, να πέσουν οι φραγμοί, τα εμπόδια και οι εναντίον τους προκαταλήψεις.

Όσο αφορά στο σκέλος των προτάσεων για τη λειτουργία Τομέων και Ειδικοτήτων, επισημαίνουμε τα εξής:

1. Επιτελικός στόχος είναι να επανέλθουν οι Τομείς Υγείας – Πρόνοιας και Εφαρμοσμένων Τεχνών. Αυτό όμως ΔΕΝ μπορεί να γίνει με τον …συγκεκριμένο Υπουργό Παιδείας! Ούτε με αφορμή το ως άνω σχετικό έγγραφο του Υπουργείου, το οποίο αναφέρεται στις διατάξεις (και επομένως στους Τομείς και Ειδικότητες) του Ν. 4186/2013 και του Ν. 4203/2013.

2. Τα σχολεία μας ΔΕΝ ενισχύονται με την άκριτη προσθήκη …«ονομάτων», Τομέων και Ειδικοτήτων. Το να προσφέρονται περισσότερες επιλογές, δεν διασφαλίζει και την προσέλευση περισσότερων μαθητών. Η τυχόν υπερπροσφορά μπορεί να λειτουργήσει και αρνητικά, οδηγώντας στη δημιουργία πολλών και μικρών (μη βιώσιμων) τμημάτων στη Β΄ και Γ΄ τάξη.

3. Συστεγαζόμενα, γειτονικά ή όμορα σχολεία, θα πρέπει να προσφέρουν διαφορετικές ειδικότητες, ώστε να λειτουργούν συμπληρωματικά και όχι ανταγωνιστικά.

4. Επομένως, προτείνουμε ως Βασική Αρχή των εισηγήσεων:

Τα σχολεία να ενισχύσουν και να ενδυναμώσουν τη λειτουργία τους με συγκεκριμένες – στοχευμένες προτάσεις, μετά από εξέταση των ιδιαίτερων συνθηκών και δεδομένων, ειδικά μάλιστα τα σχολεία εκείνα που πλήγηκαν από την κατάργηση Τομέων, να λειτουργήσουν επιπλέον Τομείς και Ειδικότητες ώστε να παραμείνουν βιώσιμα.

Ως προς τον χρόνο υποβολής των προτάσεων, είναι σκόπιμο να σταλεί άμεσα μια πρόταση, ακόμη κι αν δεν είναι απόλυτα επεξεργασμένη, ακόμη και αν χρειαστεί να ακολουθήσει νεώτερη, πιο εμπεριστατωμένη εισήγηση, μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς. Οι τοπικές Ενώσεις (Ε.Λ.Τ.Ε.Ε.) οφείλουν να στηρίξουν ουσιαστικά αυτή την προσπάθεια, μέσα από ανοιχτές, συλλογικές και συναινετικές διαδικασίες.

Για το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.

ο Πρόεδρος Σεραφείμ Κερασιώτης

ο Γενικός Γραμματέας Σταμάτιος Σταματιάδης

Δημοσιεύτηκε τουλάχιστον στα παρακάτω Μέσα:

http://www.hellasedu.gr/2014/02/prosthikes-omadon-prosanatolismou-tomeon-eidikotiton-EPAL_20.htmlhellasedu-banner-01

iPaideia-01http://ipaideia.gr/prosthikes-omadon-prosanatolismou-tomeon-kai-eidikotiton-sta-epaggelmatika-likeia-gia-to-sxoliko-etos-20.3c25f7e916b1dc451b8009fbaec7973f.htm

Avaton-02http://www.avatonpress.gr/2014/02/2014-2015.html