Αρχείο PDF
Ο.Λ.Τ.Ε.Ε. – ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Αθήνα, 02-07-2025
Αρ. Δ.Τ.: 30
Νέος Στρατηγικός Σχεδιασμός για την ΕΕΚ 2025-27
Με οργή και αγανάκτηση παρακολουθούμε για ακόμη μία φορά το Υπουργείο Παιδείας να προχωρά στην ανακοίνωση και προσχηματική διαβούλευση ενός νέου «Στρατηγικού Σχεδίου Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης 2025-2027», χωρίς να έχει προηγηθεί καμία ουσιαστική αξιολόγηση της προηγούμενης στρατηγικής και χωρίς να έχουν υλοποιηθεί όσα προβλέπουν οι νόμοι 4763/2020 και 5082/2024 για τα ΕΠΑΛ.
Είναι απαράδεκτο, τη στιγμή που τα ΕΠΑ.Λ και οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε αυτά, παλεύουν καθημερινά ακόμα και μέσα στον Ιούλιο με την αναλγησία και τις εκτός νόμου αποφάσεις του Υπουργείου για τις ηλεκτρονικές εγγραφές των ΕΠΑΛ, χωρίς καμία χρηματοδότηση με ατελείωτη γραφειοκρατία, χωρίς καμία γραμματειακή υποστήριξη με τεράστια κενά σε προσωπικό, αλλά και με ανεφάρμοστες νομοθετικές ρυθμίσεις, το Υπουργείο να προχωρά σε νέα σχέδια επί χάρτου, αγνοώντας επιδεικτικά τα πραγματικά προβλήματα της Τεχνικής Εκπαίδευσης. Είναι χαρακτηριστική η απουσία αποτίμησης και αξιολόγησης του προηγούμενου «Στρατηγικού Σχεδίου», καθώς και η μη υλοποίηση βασικών προβλέψεων των νόμων για τα ΕΠΑΛ, αποδεικνύοντας ότι το Υπουργείο λειτουργεί με προχειρότητα και χωρίς κανένα σεβασμό στους ανθρώπους της επαγγελματικής εκπαίδευσης, τους μαθητές και τις οικογένειές τους.
Ο νέος Στρατηγικός Σχεδιασμός οδηγείται σε λανθασμένα και ελλιπή συμπεράσματα από αυθαίρετες εικασίες για την επιλογή των νέων σε ποσοστό 33% για τα ΕΠΑΛ και 67% στα ΓΕΛ και δεν ακουμπά στη ρίζα των ουσιαστικών προβλημάτων που το ίδιο το Υπουργείο δημιουργεί με το στραγγαλισμό των εγγραφών στα ΕΠΑ.Λ, τις ηλεκτρονικές κληρώσεις σε πολυπληθείς ειδικότητες, την άδικη αναλογία σχολείων 1 προς 3 σε σχέση με τα ΓΕΛ, τις ελάχιστες ποσοστώσεις για θέσεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και στα σώματα ασφαλείας που διεκδικούν οι υποψήφιοι μαθητές και τη μηδενική χρηματοδότηση.
Στο ίδιο έργο θεατές, με τον χορό των δισεκατομμυρίων να εμφανίζονται στους πίνακες με την υποτιθέμενη ολιστική αναβάθμιση της ΕΕΚ και ΔΒΜ. Αλήθεια σε τι ποσοστό έχει απορροφήσει το Υπουργείο Παιδείας τα κονδύλια του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων για τις κτηριακές υποδομές, τις επιμορφώσεις εκπαιδευτικών, τα νέα Αναλυτικά προγράμματα και τα βιβλία που δεν ήρθαν στα ΕΠΑ.Λ, για την προσβασιμότητα των ΑΜΕΑ και τη συμπερίληψη, για τα γραφεία Επαγγελματικής Ανάπτυξης και Σταδιοδρομίας στα «ΚΕΕΚ», για την προμήθεια του υπερκοστολογημένου εργαστηριακού εξοπλισμού που συχνά δεν είναι συμβατός με τα Αναλυτικά προγράμματα που έχουμε στα ΕΠΑ.Λ και παραμένει στις αποθήκες κλειδωμένος και πολλά άλλα που περιγράφονται στο προηγούμενο Στρατηγικό Σχέδιο.
Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να σταματήσει να νομοθετεί ερήμην της εκπαιδευτικής κοινότητας και να προχωρήσει επιτέλους σε ουσιαστικό διάλογο με τους εκπαιδευτικούς και τα θεσμικά τους όργανα. Απαιτούμε:
- Άμεση δημόσια αποτίμηση και κοστολόγηση της προηγούμενης στρατηγικής για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση που να βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα.
- Άμεση μεταφορά και εφαρμογή των καλών πρακτικών των Π.ΕΠΑ.Λ σε όλα τα ΕΠΑΛ, με εξασφάλιση των αναγκαίων πόρων και υποδομών.
- Συμμετοχή των εκπαιδευτικών στη διαμόρφωση οποιασδήποτε νέας πολιτικής για την Τεχνική Εκπαίδευση.
Η ΟΛΤΕΕ δεν θα επιτρέψει άλλη απαξίωση της Τεχνικής Εκπαίδευσης. Απαιτούμε λύσεις, όχι επικοινωνιακά σχέδια χωρίς αντίκρισμα!
Από το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.