Αρχείο PDF

Ο.Λ.Τ.Ε.Ε. – ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αθήνα, 26-04-2024

 Αρ. Δ.Τ.: 04

 

Άμεση μονιμοποίηση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών –

Συμμόρφωση και σεβασμός στις νομοθετικές διατάξεις

 

Η Ομοσπονδία μας εκφράζει για άλλη μια φορά την έντονη διαμαρτυρία και την ανησυχία της για την καθυστέρηση στη μονιμοποίηση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών που πληρούν όλες τις προϋποθέσεις και εξακολουθούν να βρίσκονται σε κατάσταση αβεβαιότητας από το 2020.

Η ΟΛΤΕΕ απαιτεί την άμεση μονιμοποίηση όλων των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών που έχουν ολοκληρώσει δύο (2) έτη δοκιμαστικής υπηρεσίας, μετά την απόφαση διορισμού τους και την ανάληψη υπηρεσίας τους, κατά τη διάρκεια της οποίας υπηρετήσανε χωρίς ποινές, κατέχουν τα απαραίτητα ουσιαστικά προσόντα και έχουν ολοκληρώσει την Εισαγωγική Επιμόρφωση, καθώς αυτοί δικαιούνται αυτοδίκαιη μονιμοποίηση σύμφωνα με το Δημοσιοϋπαλληλικό Κώδικα (Ν. 3528/2007). Ωστόσο, η συνεχιζόμενη καθυστέρηση στη μονιμοποίησή τους παραβιάζει τις αρχές της νομιμότητας και της ίσης μεταχείρισης, δημιουργώντας ένα περιβάλλον αδικίας και επαγγελματικής ανασφάλειας.

Οι συνάδελφοι αυτοί παραμένουν άδικα όμηροι μιας εκβιαστικής τακτικής, που βασίζεται στις διατάξεις του ν. 4823/21 για τη σύνδεση της μονιμοποίησής τους με την αξιολόγηση, παρά το γεγονός ότι η νομοθεσία προέβλεπε διαφορετική διαδικασία καθώς επί χρόνια δεν υπήρχε η εφαρμοστική εγκύκλιος του νόμου και τα όργανα που προβλέπει ο νόμος.

Η πρόσφατη υπ’ αριθμ. 1510/2024 οριστική απόφαση του Τμήματος Η΄ του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών επιβεβαίωσε την αδικία αυτή καθώς το σκεπτικό της απόφασης ήταν ότι οι διατάξεις και οι γενικές αρχές του διοικητικού δικαίου προβλέπουν τη μονιμοποίηση των δοκίμων εκπαιδευτικών μετά από τη συμπλήρωση δύο ετών πραγματικής υπηρεσίας, ανεξαρτήτως της ύπαρξης αξιολογικού πλαισίου. Αυτό σημαίνει ότι η καθυστέρηση στη μονιμοποίηση των εκπαιδευτικών που έχουν συμπληρώσει δύο χρόνια υπηρεσίας είναι όχι μόνο άδικη αλλά και παράνομη.

Η ΟΛΤΕΕ τονίζει ότι η αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου δεν πρέπει να εξαντλείται στην αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών, αλλά να ξεκινά από την αξιολόγηση του θεσμικού πλαισίου, των εκπαιδευτικών πολιτικών, των δομών και διαδικασιών, και των προγραμμάτων σπουδών. Μόνο μετά από μια ολοκληρωμένη και δίκαιη αξιολόγηση όλων αυτών των παραμέτρων μπορεί να προχωρήσει η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού λειτουργού.

Ζητούμε

  • την άμεση μονιμοποίηση όλων των εκπαιδευτικών που έχουν ολοκληρώσει τη δοκιμαστική τους περίοδο
  • την κατάργηση κάθε παράνομης και άδικης σύνδεσης της μονιμοποίησης με την αξιολόγηση.

Οι συνάδελφοί μας δικαιούνται μια σταθερή και μόνιμη εργασία, χωρίς τις αδικαιολόγητες καθυστερήσεις και πιέσεις που επιβάλλονται σήμερα.

Από το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.

Από ΔΣ