Αρχείο PDF

Αθήνα, 01-08-2022

 Αρ. Πρωτ.: 20

ΠΡΟΣ :

κα. Νίκη Κεραμέως

Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

κα. Ζωή Μακρή

Υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

ΚΟΙΝ :

κ. Αλέξανδρο Κόπτση

Γ. Γ. Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.

κ. Γεώργιο Βούτσινο

Γ. Γ. Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης Δια Βίου Μάθησης και Νεολαίας

 

ΘΕΜΑ : Κληρώσεις Μαθητών ΕΠΑ.Λ
Σχετ.:

 

 

Αξιότιμη κα. Υπουργέ,

αξιότιμη κα. Υφυπουργέ,

    τα τελευταία χρόνια παρατηρείται ότι η αύξηση του μαθητικού δυναμικού στα ΕΠΑ.Λ. της χώρας επέφερε και ανεπιθύμητους αποκλεισμούς μαθητών. Η αύξηση μετέτρεψε την ήδη οριακή κατάσταση λειτουργίας των σχολείων αυτών σε ‘προβληματική’.

    Οι υποδομές των εργαστηρίων των Εργαστηριακών Κέντρων και η πεπερασμένη χωρητικότητά τους, απέκλεισε μαθητές, που επιθυμούσαν να φοιτήσουν στον τομέα της επιλογής τους. Πολλοί  μαθητές, αδυνατούν να εγγραφούν, με συνέπεια να μένουν εκτός Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. Επίσης δυσχερής είναι και η κατάσταση στα τμήματα της Α’ τάξης, καθώς δεν μπορούν να απορροφηθούν, αφού έχει μπει πλαφόν στις εγγραφές της τάξης αυτής σε πολλά ΕΠΑ.Λ. της χώρας.

      Όλα αυτά συμβαίνουν παρόλο που οι Δήμοι έχουν εκμεταλλευτεί οποιοδήποτε χώρο υπάρχει στα υπάρχοντα σχολικά κτίρια (κατάλληλο ή και ακατάλληλο). Πολύ μεγάλο πρόβλημα βέβαια αντιμετωπίζουν και οι μαθητές που καταφέρνουν να εγγραφούν στο σχολείο, παρακολουθώντας μαθήματα σε συνθήκες “αποθήκης”, σε περιβάλλον “στοιβαγμού”, σε κτίρια και υποδομές με ελλιπή ή και ανύπαρκτο εργαστηριακό εξοπλισμό.

     Ακόμα  και αν δεν συνυπολογίσουμε το θέμα των βασικών κανονισμών βάση των οποίων πρέπει να λειτουργούν όλα τα σχολεία της χώρας (χωρητικότητα αιθουσών, αερισμός, φωτισμός, λειτουργικότητα, κλειστοί και αύλειοι χώροι, βιβλιοθήκες, αίθουσες πολλαπλών χρήσεων, επαρκείς τουαλέτες, προσβάσεις ΑμεΑ, πυρασφάλεια, αντισεισμική μελέτη κ.τ.λ.), καθώς τέτοια θέματα έχουν μείνει εκτός ακόμα και από την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων, αφού δεν μπορεί να ρίξει η πολιτεία ευθύνες και για αυτό στους εκπαιδευτικούς και στους μαθητές.

Κυρία Υπουργέ

       Ο 3ος πυλώνας του Σχεδίου Ανάκαμψης με περισσότερα από 5,2 δις Ευρώ έχει τους άξονες Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση (3.2) και πρόσβαση σε χωρίς αποκλεισμούς πολιτικές (3.3) έχουν την χαμηλότερη απορροφητικότητα, την ώρα που  υπάρχουν τόσα χειροπιαστά παραδείγματα.  

      Έστω ότι δεν συνυπολογίσουμε και την πανδημία με τα νέα υγειονομικά πρωτόκολλα, εγείρονται λοιπόν ερωτήματα :

  • Ποιος ευθύνεται για την κανονικοποίηση αυτής της τριτοκοσμικής κατάστασης, εφόσον όλοι γνωρίζουν το πρόβλημα;
  • Ποιος θα απολογηθεί στους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών;
  • Η Ελλάδα δεν έχει ανάγκη από σωστά καταρτισμένους τεχνικούς όπως συμβαίνει σε όλον τον κόσμο;
  • Για πόσο ακόμα θεωρούν οι αρμόδιοι ότι μπορεί να γίνει ανεκτή μια εκρηκτική κατάσταση υπερπληθυσμού εφήβων;
  • Κάθε χρόνο οι εκπαιδευτικοί γίνονται αποδέκτες παραπόνων για όλα τα παραπάνω προβλήματα και οδηγούμαστε στον αναβρασμό, την αγανάκτηση και τα γνωστά αδιέξοδα με τις καταλήψεις και τις ταραχές στα σχολεία να φτάνουν πλέον σε επικίνδυνα επίπεδα. Τι ακριβώς περιμένουν οι αρμόδιοι;
  • Πόσο σεβασμό δείχνει τελικά η πολιτεία απέναντι στα παιδιά μάς και απέναντι στους εκπαιδευτικούς της;

     Σίγουρο είναι ότι οι εκπαιδευτικοί δεν μπορούν να δώσουν απαντήσεις και λύσεις στα παραπάνω ερωτήματα και δεν ευθύνονται για τους μαθητές, που στοιβάζονται ο ένας πάνω στον άλλο και τους στερήθηκε το δικαίωμα φοίτησης λόγω κτιριακού κορεσμού καθώς και οι ίδιοι συμπάσχουν, μιας και στερούνται γραφείων, εξοπλισμού και χώρων για να εργαστούν.

     Λαμβάνοντας λοιπόν υπόψη την παραπάνω κατάσταση και την πάγια θέση όλων εμάς

Ζητούμε

  • Κανένας μαθητής να μη στερείται του δικαιώματος φοίτησης σε οποιοδήποτε τομέα και ειδικότητα επιθυμεί, καθώς αποτελούμε κομμάτι της δημόσιας δωρεάν παιδείας,
  • Η πολιτεία να ασχοληθεί άμεσα και σοβαρά με το κτιριακό πρόβλημα, έτσι ώστε να βρεθεί λύση, τόσο σε βραχυπρόθεσμο όσο και μακροπρόθεσμο ορίζοντα.
  • Άμεσα ολοκλήρωση του προγράμματος αναβάθμισης των εργαστηρίων και της ψηφιακής μετάβασης των σχολείων του προγράμματος «Ελλάδα 2.0»

     Η Δευτεροβάθμια Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση είναι και θα είναι η ραχοκοκαλιά της οικονομικής ανάπτυξης μια χώρας. Όσο δεν ασχολείται κανείς υπεύθυνα και με σεβασμό μαζί της, τόσο ‘μπλοκάρεται’ η ανάπτυξη της χώρας μας.

Για το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.

Ο Πρόεδρος Παπαδόπουλος Χιονάς

Ο Γ.Γ. Τσιντώνης Ηλίας

 

Από ΔΣ