16ο Συνέδριο Ο.Λ.Τ.Ε.Ε. – Έκθεση Πεπραγμένων απερχόμενου Δ.Σ. (2014-2016)

[button link=”https://www.oltee.gr/wp-content/uploads/2016/07/ΔΤ-ΟΛΤΕΕ-003_-16ο-Συνέδριο-ΟΛΤΕΕ_-ΕΚΘΕΣΗ-ΠΕΠΡΑΓΜΕΝΩΝ.pdf” icon=”download” bg_color=”#e30404″ window=”yes”]Αρχείο PDF[/button]

Ο.Λ.Τ.Ε.Ε. – 16ο Τακτικό Συνέδριο Αντιπροσώπων

Θεσσαλονίκη 1-2 Ιουλίου 2016

ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΠΕΠΡΑΓΜΕΝΩΝ

απερχόμενου Διοικητικού Συμβουλίου

 (συνδικαλιστικής περιόδου 2014-2016)

 

          Α.  ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΑ

Α.1 ΓΕΝΙΚΑ

1. Αίτημα προς την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας για τη συμμετοχή εκπροσώπων – μελών του Δ.Σ. της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε. στη συγκρότηση της Ομάδας Εργασίας για την τροποποίηση και τη συμπλήρωση των διατάξεων Π.Δ. 50/1996 και του Π.Δ. 1/2003.

2. Κάλεσμα των συναδέλφων της Τ.Ε.Ε., στις εκλογές αιρετών εκπροσώπων στα Υπηρεσιακά Συμβούλια (5/11/2014), να στηρίξουν ανεξάρτητες – μη παραταξιακές υποψηφιότητες εκπαιδευτικών που υπηρέτησαν ή υπηρετούν στις σχολικές μας μονάδες.

3. Έναρξη, από το Νοέμβριο 2014, τηλεδιασκέψεων του Προεδρείου της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε. με τους Προέδρους – εκπροσώπους των Δ.Σ. των Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. Καθιέρωση θεσμού και τακτική πραγματοποίηση την 1η Τετάρτη κάθε μήνα.

4. Επιστολή (25-11-2014), προς την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, με αιτήματα: α) Να αποσυρθούν άμεσα τα άρθρα της τροπολογίας που αφορούν στη Μαθητεία, β) Το ΕΠΑ.Λ. και το 4ο έτος του να ανήκουν στη Δευτεροβάθμια Τυπική Εκπαίδευση, γ) Πρακτική άσκηση για τους πτυχιούχους μαθητές μας σε πραγματικές συνθήκες αμειβόμενης και ασφαλισμένης εργασίας, δ) Να επαναλειτουργήσουν ΟΛΟΙ οι Τομείς και ΟΛΕΣ οι Ειδικότητες στα Επαγγελματικά Λύκεια, ε) Να επαναλειτουργήσουν οι Επαγγελματικές Σχολές στο τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα, στ) Να ανασταλεί η λειτουργία των Σ.Ε.Κ. Όχι 15χρονα παιδιά στη ΜΗ ΤΥΠΙΚΗ Μάθηση, στην Κατάρτιση και στη Μαθητεία, ζ) «Μαθητεία» μόνο στον Ο.Α.Ε.Δ. και εκτός Υπουργείου Παιδείας, η) Κατάργηση του αντιπαιδαγωγικού και αντιεκπαιδευτικού Ν. 4186/2013 και θ) Νέο Νόμο, αποκλειστικά για την ανώτερη δευτεροβάθμια Τ.Ε.Ε. Έκδοση και ενημερωτικού σχετικού δελτίου τύπου.

5. Συνάντηση, 1/12/2014, με το Βουλευτή Α’ Θεσσαλονίκης κ. Τάσο Κουράκη, τότε Τομεάρχη Παιδείας της Κοινοβουλευτικής ομάδας του ΣΥ.ΡΙΖ.Α.

6. Αίτημα προς τον Υπουργό Παιδείας για ανάκληση της Υπουργικής Απόφασης ανάθεσης στα ΔΙΕΚ της ευθύνης λειτουργίας των Εργαστηριακών Κέντρων.

7. Κάλεσμα, 5/12/2014 με δελτίο τύπου, του Υπουργού Παιδείας να καλύψει άμεσα τα κενά των σχολείων μας με προσλήψεις αναπληρωτών και να βάλει τέλος στην απαράδεκτη αυτή κατάσταση διαρκούς ομηρίας των συναδέλφων και να προχωρήσει άμεσα στις προσλήψεις μονίμων εκπαιδευτικών που ο ίδιος εξήγγειλε.

8. Αντίδραση (δελτίο τύπου 16/12/2014) σε ερώτηση, του βουλευτή Κορινθίας της Ν.Δ. κ. Χρίστου Δήμα, προς τον Υπουργό Παιδείας σχετικά με τη χορήγηση στους εκπαιδευτικούς άδειας μιας ημέρας εντός του σχολικού έτους, προκειμένου να διευκολύνονται στην άσκηση των συνδικαλιστικών τους δικαιωμάτων με την παράλληλη έκφραση της ανησυχίας του για την απώλεια μιας εργάσιμης ημέρας ανά έτος αλλά και του προβληματισμού του μήπως καταστεί ο συνδικαλισμός υποχρεωτικός για όλους και μάλιστα μετ’ αποδοχών.

9. Συνάντηση, στις 16/1/2015 κατά την προεκλογική περίοδο, με τον υποψήφιο Βουλευτή Α΄ Θεσσαλονίκης του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. κ. Γιάννη Αμανατίδη.

10. Συνάντηση, στις 17/1/2015 κατά την προεκλογική περίοδο, με την υποψήφια Βουλευτή Β’ Θεσσαλονίκης και Τομεάρχη Παιδείας και Θρησκευμάτων των ΑΝ.ΕΛ. κα Σταυρούλα Ξουλίδου.

11. Αίτημα (19/1/2015) προς τον Υπουργό Παιδείας για έκδοση Υ.Α. για την εύρυθμη συνεργασία των Εργαστηριακών Κέντρων (Ε.Κ.) με τα Δ.Ι.Ε.Κ. (και Δ.Σ.Ε.Κ.).

12. Η Τ.Ε.Ε. «φτωχότερη» κατά δύο υποψηφιότητες – απουσίες από τα ψηφοδέλτια των πολιτικών τους κομμάτων στις Εθνικές Εκλογές της 25/1/2015, κ. Απόστολου Κακλαμάνη, πρώην Προέδρου της Βουλής και Υπουργού Παιδείας και κας Μαρίας Ρεπούση, Βουλευτή (δελτίο τύπου 23/1/2015).

13. Ανοικτή επιστολή (δελτίο τύπου 2/2/2015) προς τη νέα πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας με θέμα την Δευτεροβάθμια T.E.E. – Άμεσα μέτρα.

14. Αίτημα (4/2/2015) για συνάντηση αντιπροσωπείας του Δ.Σ. της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε. με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων.

15. Κάλεσμα (δελτίο τύπου 14/2/2015) σύσσωμης της οικογένειας των εκπαιδευτικών, με ατομικές πρωτοβουλίες και συλλογικές εκφράσεις, έμπρακτα και δημόσια, να δια-δηλώσει το αίτημα του Ελληνικού Λαού για ένα βιώσιμο οικονομικά, δίκαιο κοινωνικά, Δημοκρατικό αύριο της Ελλάδας και της Ευρώπης.

16. Επιστολή (6/3/2015) προς την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας με θέμα τη συνεργασία Δ.Ι.Ε.Κ. με Εργαστηριακά Κέντρα (Ε.Κ.) – Καταγγελία με αναφορά περίπτωσης. Δελτίο τύπου – Καταγγελία (9/3/2015) με θέμα το άγριο bullying σε βάρος εκπαιδευτικού. Σε συνέχεια νέο Δελτίο τύπου – Καταγγελία (11/3/2015) για την άτακτη υποχώρηση με …αστραπές και βροντές και νέα επιστολή (16/3/2015) προς την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας για τον υπεύθυνο Ε.Κ. Ν. Μουδανιών με συμπληρωματικά στοιχεία.

17. Νέο αίτημα (28/4/2015) για συνάντηση αντιπροσωπείας του Δ.Σ. της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε. με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας.

18. Επιστολή (7/5/2015) προς την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και τους Βουλευτές του Ελληνικού Κοινοβουλίου για την επιλογή Στελεχών σχολικών μονάδων της Τ.Ε.Ε.

19. Συνάντηση στις 22/5/2015 με τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας.

20. Επιστολή (22/5/2015) προς την Πρόεδρο της Βουλής, τον Πρόεδρο και τα Μέλη της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής και την Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. με το ερώτημα αν είναι ελεύθερες οι διαδηλώσεις αλλά όχι ο θεσμικός διάλογος στη Βουλή. Ακολούθησε δελτίο τύπου (23/5/2015) για τα κάγκελα μέσα στη Βουλή.

21. Κατεπείγον έγγραφο (9/6/2015) προς τον Αναπληρωτή Υπουργό Παιδείας για τη μοριοδότηση και τους εκλέκτορες των Δ/ντών σχολικών μονάδων, το χρονοδιάγραμμα και το αδιάβλητο της διαδικασίας. Ακολούθησε, προς τον ίδιο, νέα κατεπείγουσα επιστολή (9/6/2015) για την επιλογή Δ/ντών σχολικών μονάδων ΕΠΑ.Λ. και Ε.Κ., τα προβλήματα και τις προτάσεις επίλυσής τους.

22. Δελτίο τύπου (29/6/2015) για την επαναφορά της ΕΛΤΕΕ Πιερίας.

23. Δελτίο τύπου (22/7/2015) με αναφορά στη συνταξιοδότηση του μέχρι πρότινος Δ/ντή της Δ.Δ.Ε. Χαλκιδικής.

24. Δελτίο τύπου (14/9/2015) με αναφορά στο 3ο Μνημόνιο παραμονής στην Ευρωζώνη και τις επερχόμενες Εκλογές.

25. Έγγραφο αίτημα (2/10/2015) για συνάντηση αντιπροσωπείας του Δ.Σ. της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε. με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

26. Κατεπείγον έγγραφο (8/10/2015) προς τον Υπουργό Παιδείας για τις διαμαρτυρίες των προς πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών Δ.Ε.

27. Έγγραφο (20/10/2015), προς τους Πρόεδρο, Αντιπρόεδρο, Γραμματέα και τα Μέλη της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής των Ελλήνων, με αίτημα την ένταξη της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε. στον κατάλογο των προς ακρόαση εξωκοινοβουλευτικών φορέων.

28. Κατεπείγον έγγραφο (23/10/2015), προς τη Δ/νση Επαγγελματικής Εκπ/σης του ΥΠ.Π.Ε.Θ. σχετικά με τον αριθμό των Τμημάτων για τον καθορισμό του ωραρίου των Δ/ντών και Υποδ/ντών ΕΠΑ.Λ.

29. Δελτίο τύπου (29/10/2015) σχετικά με συνεντεύξεις και δηλώσεις του Υπουργού Παιδείας που χρήζουν … αξιολόγησης.

30. Επιστολή (2/11/2015), προς τον Υπουργό, τον Γεν. Γραμματέα του Παιδείας και τον Πρόεδρο του Ι.Ε.Π. σχετικά με την αξιοποίηση του θεσμού των Π.Ε.Κ. στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και ιδιαίτερα των τεχνικών ειδικοτήτων.

31. Δελτίο τύπου (13/11/2015), με θέσεις επί του Ν. 4342/2015 και των διατάξεων αρμοδιότητας ΥΠ.Π.Ε.Θ.

32. Δελτίο τύπου (20/11/2015), για τις όψιμες δημοκρατικές συνδικαλιστικές απόψεις κινήσεων και ΔΣ ΕΛΜΕ.

33. Δελτίο τύπου (21/12/2015), σχετικά με το απέραντο και απόλυτο αλαλούμ στις Δημόσιες Σχολές & Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης αναφορικά με Εκπαιδευτές Ενηλίκων & Εκπαιδευτικούς.

34. Νέο έγγραφο αίτημα (23/12/2015) για συνάντηση αντιπροσωπείας του Δ.Σ. της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε. με τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

35. Επιστολή (28/12/2015), προς τον Υπουργό Παιδείας, σχετικά με την αποστολή της Αρχής Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση – Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε.

36. Δελτίο τύπου (30/12/2015), για τις κυβερνητικές – πολιτικές επιλογές.

37. Επιστολή (7/1/2016), προς τον Υπουργό Παιδείας, για τη λειτουργία ΕΠΑ.Λ. – Ε.Κ. και συνεργασία με Δ.Ι.Ε.Κ. στη Χαλκιδική.

38. Δελτίο τύπου (15/1/2016), για την κοινωνική ασφάλιση.

39. Επιστολή (15/1/2016), προς τον Πρόεδρο και τα Μέλη της Επιτροπής Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου για την Παιδεία με αίτημα να παρουσιάσουμε η πρότασή μας για το Τεχνικό Επαγγελματικό Λύκειο.

40. Δελτίο τύπου (25/1/2016), για την πολιτική των μνημονίων που διαλύει την εκπαίδευση.

41. Δελτίο τύπου (25/1/2016), για το ασφαλιστικό.

42. Δελτίο τύπου (25/1/2016), για το νέο μισθολόγιο και το νέο πάγωμα των αποδοχών.

43. Δελτίο τύπου (27/1/2016), για το διάλογο.

44. Επιστολή (2/2/2016), προς τον Πρόεδρο, , Αντιπρόεδρο, Γραμματέα, τα Μέλη της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής των Ελλήνων και τις Επιτροπές Παιδείας Κομμάτων, με αίτημα να εκπροσωπηθεί η Ο.Λ.Τ.Ε.Ε. στη συνάντηση της Τρίτης 9 Φεβρουαρίου 2016.

45. Δελτίο τύπου (8/2/2016), για τη συνάντηση με την Πρόεδρο και τον Τομέα Παιδείας ΠΑΣΟΚ.

46. Δελτίο τύπου (9/2/2016), για τη συνάντηση με τον Υπουργό Εργασίας.

47. Δελτίο τύπου (12/2/2016), για το διάλογο στη Βουλή.

48. Δελτίο τύπου (29/2/2016), για τη διαχείριση του εκπαιδευτικού προσωπικού από την πολιτική ηγεσία του ΥΠ.Π.Ε.Θ.

49. Ανοικτή επιστολή (3/3/2016), προς τους Συλλόγους Διδασκόντων ΕΠΑ.Λ. & Ε.Κ., σχετικά με την Υπουργική πρόσκληση συμμετοχής στο Διάλογο.

50. Υπόμνημα (21/3/2016), θέσεων και προτάσεων για την Τ.Ε.Ε., προς τους Πρόεδρο, Αντιπρόεδρο, Γραμματέα και τα Μέλη της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής των Ελλήνων. Διαβίβασή του εγγράφως στις 23/3/2016 με αίτημα πρόσκλησης σε Συνεδρίαση.

51. Δελτίο τύπου (3/4/2016), για τη διαρκή πρωταπριλιά του διαλόγου Υπουργείου – ΟΛΜΕ & ΕΛΜΕ.

52. Επιστολές (11&13/4/2016), προς τον Πρόεδρο του Ε.ΣΥ.Π., για τη συμμετοχή στη συζήτηση στις 16 Απριλίου 2016.

53. Υποβολή εισηγήσεων Προέδρου, Αντιπροέδρου και Γενικού Γραμματέα Δ.Σ. στο «Διάλογο» – συζήτηση με τα επιμελητήρια, τις επαγγελματικές ενώσεις & τα συνδικάτα στις 16 Απριλίου 2016 στο Υπουργείο Παιδείας και κατάθεση Δήλωσης και κρίσιμων ερωτημάτων.

54. Επιστολή (22/4/2016), προς τους Υπουργούς Εργασίας και Παιδείας, για τη συνταξιοδότηση εκπαιδευτικών.

55. Χαιρετισμός του Προέδρου Δ.Σ., στην Ημερίδα (11/5/2016) με θέμα: «Το επάγγελμα του Ηλεκτρολόγου και τα προγράμματα σπουδών των ΕΠΑΛ».

56. Κάλεσμα (με δελτία τύπου π.χ. 15/12/2014) των Εκπαιδευτικών Γενικών και Τεχνικών Ειδικοτήτων που υπηρετούν στα σχολεία της Τ.Ε.Ε., να προσέρχονται μαζικά στις αρχαιρεσίες των Πρωτοβάθμιων Ενώσεων και να στηρίξουν τα Ενωτικά μη παραταξιακά ψηφοδέλτια των Ε.Λ.Τ.Ε.Ε.

57. Κάλεσμα των Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. (26/12/2015) σε από κοινού λήψη απόφασης για συμμετοχή ή μη στον Εθνικό και Κοινωνικό διάλογο για την Παιδεία.

58. Συμμετοχή σε εκδηλώσεις των κατά τόπους Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. (π.χ. στην ενημερωτική εκδήλωση της Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. Λάρισας για την Τ.Ε.Ε. στις 21/4/2016 με τη συμμετοχή του Γεν. Γραμματέα της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.).

59. Χαιρετισμοί και μηνύματα κατά τους Εθνικούς και Θρησκευτικούς εορτασμούς, Χριστουγέννων, Πάσχα, Τριών Ιεραρχών, 25ης Μαρτίου, 28ης Οκτωβρίου, 17ης Νοέμβρη, επετειακούς ετήσιους εορτασμούς, Παγκόσμιας Ημέρας των Εκπαιδευτικών της UNESCO, Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου, κλπ.

60. Δελτίο τύπου, εκπροσώπηση στην επικήδειο ακολουθία και κατάθεση στεφάνου εις μνήμην και ως ελάχιστο φόρο τιμής στον θανόντα συνάδελφο αγωνιστή Θεόφιλο Σακαλίδη.

61. Συμμετοχή σε όλες τις αγωνιστικές κινητοποιήσεις του κλάδου (απεργίες, διαδηλώσεις, πορείες, συλλαλητήρια, κλπ).

62. Αντίδραση – αντίκρουση και σχολιασμός θέσεων ΟΛΜΕ, με δελτία τύπου, για α) υιοθέτηση των θέσεών μας για απαλλαγή των αποφοίτων κάθε τύπου Λυκείου που φοιτούν στα ΕΠΑ.Λ. από την παρακολούθηση των μαθημάτων Γενικής Παιδείας (για να λάβουν μόνο πτυχίο ειδικότητας), β) να υποχρεωθούν οι μαθητές αυτοί στην παρακολούθηση των μαθημάτων Γ.Π. ως προϋπόθεση για να συμμετάσχουν στις Ειδικές Πανελλαδικές Εξετάσεις των ΕΠΑ.Λ. για εισαγωγή τους σε αντίστοιχες σχολές των Τ.Ε.Ι., γ) τη διαρκή «πρωταπριλιά» του «διαλόγου» Υπουργείου – ΟΛΜΕ & ΕΛΜΕ.

63. Ενημέρωση της ιστοσελίδας της Ομοσπονδίας με την πλήρη καταγραφή ολόκληρου του οργανογράμματος της Τ.Ε.Ε. συμπεριλαμβανομένων όλων των σχολικών μονάδων με πληροφορίες. Λεπτομερής αποτύπωση με όλα τα απαραίτητα στοιχεία των υποστηρικτικών της εκπαίδευσης δομών ΚΕ.ΣΥ.Π. και ΚΕ.Δ.Δ.Υ. Η ΠΥΛΗ της Τ.Ε.Ε. στην Ελλάδα ενισχύεται.

64. Δημιουργία «Σελίδας» της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε. στον ιστοχώρο κοινωνικής δικτύωσης facebook, καθ’ υπόδειξή του για φορείς, με διαχειριστή τον Πρόεδρο μέσω του προσωπικού του προφίλ.

 

Α.2 ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΑΔΕΙΕΣ ΜΕΛΩΝ Δ.Σ. Ο.Λ.Τ.Ε.Ε. & Ε.Λ.Τ.Ε.Ε.

65. Δικαστικές Αποφάσεις:

Α) Πρωτοβάθμιας Επιτροπής Προστασίας Συνδικαλιστικών Στελεχών Νομού Χαλκιδικής (Αριθμός απόφασης 1/2014) «… τυγχάνει (η Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.) η πιο αντιπροσωπευτική δευτεροβάθμια συνδικαλιστική οργάνωση στον τομέα της τεχνικής εκπαίδευσης και δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι οι σκοποί της και η συνδικαλιστική της δράση επιδιώκονται και καλύπτονται από την ΟΛΜΕ, αφού, αφενός, είναι διαφορετικό το αντικείμενο της τεχνικής – επαγγελματικής εκπαίδευσης, όπως επίσης και τα προβλήματα των εκπαιδευτικών της τεχνικής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (της οποίας είναι διαφορετικό το υφιστάμενο θεσμικό και νομικό πλαίσιο), αφετέρου, δεν αποτελούν όλοι οι εκπαιδευτικοί μέλη της ΟΛΤΕΕ μέλη της ΟΛΜΕ. …»

Β) Διοικητικό Εφετείο Θεσσαλονίκης, Ακυρωτικός Σχηματισμός, Τμήμα Β΄, (Αριθμός απόφασης 757/2015) αποδεχόμενο και υιοθετώντας την απόφαση της Πρωτοβάθμιας Επιτροπής Προστασίας Συνδικαλιστικών Στελεχών Νομού Χαλκιδικής.

 

Α.3 ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ – ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

66. Χαιρετισμός και συμμετοχή στην ημερίδα των εκπαιδευτικών σε διαθεσιμότητα, Θεσσαλονίκη στις 17/10/2014.

67. Αίτημα (22/12/2014) προς τον Υπουργό Παιδείας να προβεί άμεσα σε κάθε απαραίτητη ενέργεια ώστε (σε συνεργασία με τον συναρμόδιο Υπουργό Δ.Μ.&Η.Δ.) να προκηρυχθεί άμεσα η νέα ανακοίνωση που υποσχέθηκε για τους 317 εκπαιδευτικούς σε διαθεσιμότητα εκτός πινάκων Α.Σ.Ε.Π., στις περιοχές των Δ.Δ.Ε. που υπηρετούσαν, με βάση πίνακα που συντάξαμε. Έκδοση και ενημερωτικού της κοινής γνώμης δελτίου τύπου (20/12/2014).

68. Δελτίο τύπου (19/5/2015) – ανοικτή επιστολή στους σε διαθεσιμότητα εκπαιδευτικούς με παρότρυνση και ευχή να επιστρέψουν όλοι στα ΕΠΑ.Λ.

69. Δελτίο τύπου (7/6/2015) για τη χοντρή πατάτα με τους διαθέσιμους που επιστρέφουν, με απαίτηση α) Να αναλάβουν άμεσα υπηρεσία στα σχολεία μας όλοι οι εκπαιδευτικοί Τεχνικών Ειδικοτήτων που επανέρχονται από τη διαθεσιμότητα ή από μετατάξεις, β) Να ενταχθούν άμεσα στο Σύλλογο Διδασκόντων χωρίς προϋποθέσεις και γ) Να περιληφθούν στους πίνακες εκλογέων μυστικής ψηφοφορίας για την ανάδειξη Δ/ντών των σχολείων τους.

70. Δελτίο τύπου (11/6/2015) καταγγελία για τους διαθέσιμους που εκβιάζονται να μην επιστρέψουν για να ακολουθήσει νέο στις 14/6/2015 με τη «νομιμοποίηση» των … Αυθαιρέτων του Υπουργείου Παιδείας.

71. Επιστολή (4/2/2016), προς τους Υπουργούς Εσωτερικών και Παιδείας, για την πλήρη αποκατάσταση της αδικίας για τους εκπαιδευτικούς που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα.

 

          Β.  ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ

1. Αντίδραση με δελτίο τύπου στην αναγκαία προϋπόθεση, κατά τον Υπουργό Παιδείας, για να πάρει πτυχίο ειδικότητας ο μαθητής του ΕΠΑ.Λ. να είναι η αρίστευση στα μαθήματα …Γενικής Παιδείας και στη Φυσική Αγωγή. Το εάν «πατώνει» στα μαθήματα Ειδικότητας, έχει πολύ μικρή σημασία.

2. Αίτημα, προς την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και τον πρώην Πρόεδρο της Βουλής Α. Κακλαμάνη, για τους κατόχους Απολυτηρίου Γενικού Λυκείου και των ισοτίμων με αυτό Απολυτηρίων κάθε τύπου Λυκείου, να μπορούν να εγγράφονται στη Β΄ τάξη Επαγγελματικού Λυκείου για να λάβουν μόνο πτυχίο ειδικότητας και να απαλλάσσονται από την υποχρέωση παρακολούθησης των μαθημάτων γενικής παιδείας. Ακόμη, μετά την επιτυχή ολοκλήρωση των σπουδών τους, να δικαιούνται να συμμετάσχουν στις ειδικές Πανελλαδικές εξετάσεις της Ομάδας Α’ του ΕΠΑ.Λ. για την εισαγωγή τους στα αντίστοιχα τμήματα των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων. Συμπληρωματικά, οι κάτοχοι πτυχίου ΤΕΕ (Α΄ και Β΄ κύκλου), ΤΕΛ, ΤΕΣ ή άλλου ισοτίμου πτυχίου ειδικότητος (και όχι απολυτηρίου) να μπορούν να εγγράφονται στη Β΄ τάξη Επαγγελματικού Λυκείου και να δύνανται να επιλέξουν εγγράφως είτε να παρακολουθήσουν το σύνολο των μαθημάτων του ΕΠΑ.Λ. για απόκτηση απολυτηρίου και πτυχίου (διαφορετικής ειδικότητας από το εν ισχύ πτυχίο τους), είτε να αποκτήσουν μόνο πτυχίο, οπότε να απαλλάσσονται από την υποχρέωση παρακολούθησης των μαθημάτων γενικής παιδείας, αφού λάβουν γνώση ενυπόγραφα ότι η επιλογή τους αυτή τους στερεί τη δυνατότητα να λάβουν μέρος στις Πανελλαδικές εξετάσεις πρόσβασης στα ΑΕΙ/ΤΕΙ.

3. Αίτημα προς το Ίδρυμα Friedrich Ebert – Stiftung e.V. να μας γνωστοποιηθεί, με τη συνεργασία του, από τους αρμόδιους Γερμανικούς Φορείς πλήρης κατάλογος των Τεχνικών Επαγγελμάτων της Γερμανίας, η μορφή με την οποία διδάσκονται (Εκπαίδευση, Κατάρτιση) και σε ποια βαθμίδα, καθώς και τα Επαγγελματικά Περιγράμματά τους.

4. Αίτημα, προς την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας με θέμα την πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση των Αποφοίτων ΕΠΑ.Λ. του σχολικού έτους 2014-15 (Ομάδα Α΄). Αναλυτικά: α) εκτός των αντιστοίχων ή συναφών του πτυχίου τους Σχολών, Τμημάτων και Εισαγωγικών Κατευθύνσεων Τμημάτων των Τ.Ε.Ι., να δύνανται να δηλώσουν και δεύτερη ομάδα, τις Σχολές, Τμήματα και Εισαγωγικές Κατευθύνσεις Τμημάτων Υγείας – Πρόνοιας ή Εφαρμοσμένων Τεχνών, β) το ποσοστό των θέσεων των Σχολών, Τμημάτων και Εισαγωγικών Κατευθύνσεων Τμημάτων των Τ.Ε.Ι. να ορισθεί σε 20% των διατιθέμενων σε κάθε Σχολή, Τμήμα και Εισαγωγική Κατεύθυνση Τμήματος των Τ.Ε.Ι. και γ) οι απόφοιτοι των καταργημένων Τομέων Υγείας – Πρόνοιας και Εφαρμοσμένων Τεχνών των ΕΠΑ.Λ. του Ν.3475/2006, των Τ.Ε.Ε., των ΤΕ.Λ. και των Ε.Π.Λ., να έχουν δικαίωμα να συμμετάσχουν στις Ειδικές Πανελλαδικές Εξετάσεις των ΕΠΑ.Λ. (Ομάδα Α΄) και να δηλώσουν στο μηχανογραφικό δελτίο τις Σχολές, Τμήματα και Εισαγωγικές Κατευθύνσεις Τμημάτων Υγείας – Πρόνοιας ή Εφαρμοσμένων Τεχνών, για δύο ακόμη φορές, κατά τα σχολικά έτη 2014-15 & 2015-16, εξεταζόμενοι στα μαθήματα της γενικής παιδείας και τα μαθήματα ειδικοτήτων των καταργημένων Τομέων Υγείας – Πρόνοιας και Εφαρμοσμένων Τεχνών που αποφοίτησαν.

5. Αίτημα, προς την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας με θέμα την πρόσβαση των Αποφοίτων ΕΠΑ.Λ. στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Αναλυτικά: α) Οι απόφοιτοι ημερήσιων και εσπερινών ΕΠΑ.Λ. και όσοι κατέχουν ισότιμο τίτλο επαγγελματικού λυκείου, καθώς και όσοι είναι απόφοιτοι κάθε τύπου Λυκείου και μετά από φοίτηση απαλλασσόμενη εκ του λόγου αυτού από την παρακολούθηση μαθημάτων Γενικής Παιδείας λαμβάνουν μόνο πτυχίο ΕΠΑ.Λ., να έχουν δικαίωμα συμμετοχής σε ειδικές πανελλαδικές εξετάσεις για εισαγωγή i) σε Σχολές, Τμήματα και Εισαγωγικές Κατευθύνσεις Τμημάτων των Τ.Ε.Ι. και στην Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε., σε αντίστοιχες ή συναφείς ειδικότητες του πτυχίου τους και σε ειδικό ποσοστό θέσεων, το οποίο ορίζεται σε 50% των διατιθέμενων σε κάθε Σχολή, Τμήμα και Εισαγωγική Κατεύθυνση Τμήματος των Τ.Ε.Ι., ii) στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού, σε ειδικό ποσοστό θέσεων, iii) στις Ανώτερες Στρατιωτικές Σχολές Υπαξιωματικών (Α.Σ.Σ.Υ.), σε ειδικό ποσοστό θέσεων και iv) στη Σχολή Αστυφυλάκων, σε ειδικό ποσοστό θέσεων. Στο μηχανογραφικό δελτίο, εκτός των αντιστοίχων ή συναφών του πτυχίου τους Σχολών, Τμημάτων και Εισαγωγικών Κατευθύνσεων Τμημάτων των Τ.Ε.Ι., οι απόφοιτοι των ΕΠΑ.Λ. να δύνανται να δηλώνουν και δεύτερη ομάδα, τις Σχολές, Τμήματα και Εισαγωγικές Κατευθύνσεις Τμημάτων Υγείας – Πρόνοιας ή Εφαρμοσμένων Τεχνών, β) Οι απόφοιτοι του δευτεροβάθμιου κύκλου σπουδών ημερήσιων και εσπερινών ΕΠΑ.Λ., όσοι κατέχουν ισότιμο τίτλο επαγγελματικού λυκείου καθώς και όσοι είναι απόφοιτοι κάθε τύπου Λυκείου και μετά από φοίτηση απαλλασσόμενη εκ του λόγου αυτού από την παρακολούθηση μαθημάτων Γενικής Παιδείας λαμβάνουν μόνο πτυχίο ΕΠΑ.Λ., εισάγονται με τους βαθμούς που λαμβάνουν στις ειδικές πανελλαδικές εξετάσεις, i) σε αντίστοιχες ή συναφείς του πτυχίου τους Σχολές, Τμήματα και Εισαγωγικές Κατευθύνσεις Τμημάτων των Πανεπιστημίων, και σε ειδικό ποσοστό θέσεων, το οποίο ορίζεται σε 5% τουλάχιστον των διατιθέμενων σε κάθε Σχολή και Τμήμα, ii) στα Ανώτατα Στρατιωτικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Σ.Ε.Ι.), σε ειδικό ποσοστό θέσεων και iii) στη Σχολή Αξιωματικών της Ελληνικής Αστυνομίας, σε ειδικό ποσοστό θέσεων.

6. Αντίδραση (δελτίο τύπου 6/12/2014) στην υποχρηματοδότηση – διαχείριση φτώχειας της Παιδείας με αίτημα για άμεση και γενναία αύξηση των δαπανών.

7. Αίτημα (δελτίο τύπου 7/12/2014) να εξασφαλισθεί για τους έγκλειστους φοιτητές η απρόσκοπτη παρακολούθηση των μαθημάτων τους με την ενεργοποίηση όλων των σχετικών προβλέψεων του Νόμου.

8. Κατεπείγον αίτημα (13/1/2015), προς την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας με θέμα τον υπολογισμό των απουσιών Α΄ τετραμήνου στα ΕΠΑ.Λ. για τους απαλλασσόμενους από τα μαθήματα Γενικής Παιδείας. Ζητήθηκε: i) Να ορισθούν ανώτατα όρια απουσιών (δικαιολογημένες, αδικαιολόγητες) αυτής της κατηγορίας μαθητών, ii) Ειδικώς για το σχολικό έτος 2014-2015, να διαγραφούν ΟΛΕΣ ανεξαιρέτως οι απουσίες του Α’ τετραμήνου 2014 αυτής της κατηγορίας των μαθητών (μόνο απόφοιτοι Λυκείου, μόνο στη Β΄ τάξη) και iii) Ειδικώς για το σχολικό έτος 2014-2015, ο έλεγχος της φοίτησης των συγκεκριμένων μαθητών να γίνει μόνο με τις απουσίες του Β΄ τετραμήνου (ελεγχόμενες βέβαια με το μισό των ανωτάτων ορίων) ώστε να δοθεί η δυνατότητα να επανέλθουν στο σχολείο και όσοι μαθητές το εγκατέλειψαν εξαιτίας των επιλογών της προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου.

9. Κατεπείγον αίτημα (3/2/2015), προς τη νέα πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας με θέμα την πλήρη διαγραφή των απουσιών Α΄ τετραμήνου των απαλλασσόμενων από τα μαθήματα Γενικής Παιδείας μαθητών της Β΄ τάξης των ΕΠΑ.Λ.

10. Κατεπείγον αίτημα (3/2/2015), προς τη νέα πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας με θέμα την πρόσβαση αποφοίτων ΕΠΑ.Λ. 2014-2015 (Ομάδα Α΄) στις σχολές των Τ.Ε.Ι. που αντιστοιχούν στις ειδικότητες που κατάργησε ο Ν.4186/13.

11. Κατεπείγον αίτημα (12/3/2015) προς τον Αναπληρωτή Υπουργό Παιδείας για κατάργηση της Τράπεζας θεμάτων και στα ΕΠΑ.Λ.

12. Κατεπείγον αίτημα (13/3/2015), προς την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας με θέμα την κατάργηση των Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Ε.Κ.) του Υπουργείου Παιδείας.

13. Επιστολή (5/5/2015) προς την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και τους Βουλευτές του Ελληνικού Κοινοβουλίου για τα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία, με αιτήματα: α) Να απαλειφθεί πλήρως η έννοια των «Προτύπων» σχολείων και όλου του ειδικού καθεστώτος λειτουργίας τους, β) Εάν με την επίκληση «ιστορικών λόγων» διατηρηθούν κάποια σχολεία ως «Πρότυπα», τότε να γίνουν σεβαστά τα κληροδοτήματα και η ιστορία των σχολείων αυτών και να λειτουργήσουν ως Πρότυπα Επαγγελματικά Λύκεια εκείνα που έχουν τέτοια παράδοση από την ίδρυσή τους ή από τους όρους του κληροδοτήματος, γ) Όπου αναφέρεται ο όρος «Λύκειο», να νοείται ότι αναφέρεται και στους δύο τύπους Λυκείου και δ) Η ίδρυση Πειραματικών ΕΠΑ.Λ. να μη μείνει ένα κενό γράμμα του Νόμου, αλλά να ιδρυθούν άμεσα με Υπουργική Απόφαση, σε άμεση σύνδεση με την Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.

14. Επιστολή (6/5/2015) προς την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και τους Βουλευτές του Ελληνικού Κοινοβουλίου για την επανασύσταση Ειδικοτήτων αλλά ΟΧΙ των Επαγγελματικών Σχολείων με αιτήματα: α) ΑΜΕΣΗ επαναλειτουργία των 106 ΕΠΑ.Σ. ως ΕΠΑ.Λ. με ΟΛΕΣ τις ειδικότητές τους, β) ΑΜΕΣΗ επαναλειτουργία των καταργημένων Τομέων και Ειδικοτήτων στα ΕΠΑ.Λ. στα οποία λειτουργούσαν ΠΡΙΝ από την κατάργησή τους, χωρίς άλλη προϋπόθεση ή μεσολάβηση «απόφασης» οποιουδήποτε, γ) ΑΜΕΣΗ κατάργηση των δήθεν «Σχολών» Επαγγελματικής Κατάρτισης. Μετατροπή όσων λειτούργησαν σε ΕΠΑ.Λ. και δ) ΑΜΕΣΗ κατάργηση της Μαθητείας από τη Δ’ τάξη του ΕΠΑ.Λ. Έκδοση και ενημερωτικού της κοινής γνώμης δελτίου τύπου (7/5/2015).

15. Επιστολή (21/5/2015) προς του Περιφερειακούς και τους Διευθυντές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για τη σύσταση Τομέων και Ειδικοτήτων στα ΕΠΑ.Λ.

16. Δελτίο τύπου (15/9/2015) για την κρατούσα κατάσταση – συνθήκες με την έναρξη του σχολικού έτους 2015 – 2016.

17. Κατεπείγουσα επιστολή προς την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας με θέμα την εγγραφή μαθητών στα ΕΠΑ.Λ. το σχολικό έτος 2015 – 2016.

18. Κατεπείγουσα επιστολή (28/9/2015) προς την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας με θέμα την πρόσβαση των αποφοίτων ΕΠΑ.Λ. στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

19. Έγγραφο (2/10/2015) προς την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας για τα προβλήματα στην εύρυθμη λειτουργία της Τ.Ε.Ε.

20. Επιστολή (2/10/2015) προς τους Υπουργούς Εσωτερικών και Παιδείας για την αυτοτελή χρηματοδότηση των Εργαστηριακών Κέντρων – Ε.Κ.

21. Λειτουργία Εργαστηριακού Κέντρου – Ε.Κ. Κατερίνης. Έγγραφο προς το Δ/ντη της Δ.Δ.Ε. Πιερίας, έγγραφο προς το Δήμαρχο Κατερίνης και έκδοση σχετικού δελτίου τύπου.

22. Κατεπείγουσα επιστολή (9/10/2015) προς τους Υπουργούς Εσωτερικών, Παιδείας και Οικονομικών για την υποχρηματοδότηση των Σχολικών Επιτροπών που θέτει σε κίνδυνο την ομαλή λειτουργία των σχολείων.

23. Κατεπείγουσα επιστολή (11/11/2015), προς τον Υπουργό Παιδείας, σχετικά με τις απολυτήριες-πτυχιακές εξετάσεις των ΕΠΑΛ σχολ. έτους 2014-2015.

24. Επιστολή (22/2/2016), προς τον Υπουργό Παιδείας, για την πρόσβαση των αποφοίτων ΕΠΑ.Λ. στη Σχολή Πυροσβεστών της Πυροσβεστικής Ακαδημίας.

25. Δελτίο τύπου (1/3/2016), για την Π.Δ.Σ. οκτώ εβδομάδες πριν τη λήξη των μαθημάτων.

 

Από το απερχόμενο Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.

16ο Συνέδριο Ο.Λ.Τ.Ε.Ε. – Έκθεση Πεπραγμένων 2014-16
16ο Συνέδριο Ο.Λ.Τ.Ε.Ε. – Έκθεση Πεπραγμένων 2014-16

Από ΔΣ