EEE_063a Δημοσιεύμενο άρθρο στις 17-3-2016 στην ιστοσελίδα vukentra.gr . 

Keep Walking… αλλά σε ελεύθερη μετάφραση, ήταν το σύνθημα  των εκπαιδευτικών που είχαν τεθεί σε διαθεσιμότητα, από τον Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο, πάλαι ποτέ υπουργό Παιδείας, στα πλαίσια των μνημονιακών υποχρεώσεων που επέβαλαν περικοπές στο κόστος λειτουργίας του εκπαιδευτικού συστήματος.

Η εύκολη και χωρίς καμία σοβαρή μελέτη, κατάργηση μέσα σε μία νύκτα, δύο τομέων της Επαγγελματικής και η μη πρόβλεψη άμεσης απορρόφησής τους, στα παράλληλα εκπαιδευτικά συστήματα των άλλων υπουργείων, όπως αυτά του Εργασίας, του Υγείας και του Τουρισμού, είχαν σαν συνέπεια 3.000 περίπου εκπαιδευτικοί να «βολοδέρνουν» μεταξύ απόλυσης και αναγκαστικής μετάταξης, ενώ πολλοί οδηγήθηκαν εκ των πραγμάτων άκαιρα στην συνταξιοδότηση.

Το τελικό αποτέλεσμα ήταν ένα πελώριο μηδέν, αφού τελικά όλοι επανήλθαν στην θέση τους, χωρίς ταυτόχρονα να έχει επιλυθεί καμία από τις δυσλειτουργίες της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. Η τελευταία, συνεχίζει να ταλανίζεται από τα προβλήματα που της φόρτωσαν οι «επαναλαμβανόμενες» από το 1977 εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις και ειδικότερα από τον πολύ μεγάλο αριθμό εκπαιδευτικών ειδικοτήτων και τον εξαναγκαστικά πολύ μεγάλο αριθμό ειδικοτήτων εκπαιδευτικών, στοιχεία που αποτελούν μέχρι σήμερα και τις παθογένειες της Β/θμιας Εκπαίδευσης.

Τα «πράγματα» χειροτέρεψαν με την λεγόμενη «Μεταρρύθμιση Αρσένη» και την στα «λόγια και τους τίτλους» μεταρρύθμιση Γιαννάκου που ακολούθησε, αφού ο αριθμός σχολικών μονάδων της Επαγγελματικής και ο αριθμός των εκπαιδευτικών συνέχιζε να αυξάνεται, την στιγμή που το μαθητικό δυναμικό της μειώνονταν σταθερά από το 2000 και μετά, αφού εκτός από την υπογεννητικότητα, την ίδια περίοδο άρχισε λόγω της επερχόμενης οικονομικής κρίσης και η έξοδος των οικονομικών μεταναστών, κυρίως των προερχόμενων από την γείτονα Αλβανία.

Είναι, οξύμωρο, αλλά αυτή την περίοδο είναι όλοι ευχαριστημένοι. Οι πολιτικοί γιατί έχουν βρει τη μηχανή να διορίζουν, η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας γιατί διαχειρίζεται τεράστια ποσά από το ΕΣΠΑ και τον κρατικό προϋπολογισμό, οι εκπαιδευτικοί γιατί ουσιαστικά κάνουν ότι θέλουν χωρίς να δίνουν λογαριασμό σε κανένα, αφού «προέχουν» τα παιδιά στο σχολείο που παρουσιάζουν υπερπληθυσμό και οι μαθητές απλώς διεκδικούν το δικαίωμα στο τίποτα.

Κανείς, όμως, δεν προσέχει και όσοι το αντιλαμβάνονται απλώς δεν μιλούν, ότι η χώρα επενδύει τεράστια ποσά κατ’ έτος για να εκπαιδεύσει αλλοδαπούς, -όχι ότι ήταν κακό-, που τελικά αποχωρούν αφήνοντας την παραγωγική μηχανή της χώρας με ένα τεράστιο κενό στο τμήμα του εργατικού δυναμικού που οικονομικοτεχνικά ονομάζεται «μεσαία παραγωγικά στελέχη».

Στους οικονομολόγους και γενικά στους επιστήμονες που ασχολούνται με τα «μακροοικονομικά στοιχεία και μεγέθη» της οικονομίας των κρατών, είναι γνωστό ότι αυτό ακριβώς το τμήμα του εργατικού δυναμικού, τα «μεσαία παραγωγικά στελέχη», αποτελούν και την ραχοκοκαλιά του συστήματος για σοβαρή και συνεχή οικονομική ανάπτυξη και στήριξη της οικονομίας μίας χώρας.

Αυτό είναι απόλυτα κατανοητό και ακολουθείται απ’ όλες τις σοβαρές πολιτικά και όχι μόνο χώρες που φροντίζουν  να παράγουν συνεχώς στελέχη αυτής της τάξης για τον παραγωγικό τους ιστό, όπως π.χ. η Γερμανία, οι ΗΠΑ, η Ιαπωνία και τα τελευταία 15-20 χρόνια η Τουρκία, ενώ η Ελλάδα επενδύει στην μουσική, την καλλιτεχνία και την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Αποτέλεσμα, η χώρα αντί να παράγει προϊόντα και να τα εξάγει στηρίζοντας την Οικονομία της, εξάγει, βοηθούσης και της κρίσης που ουσιαστικά απαγόρευσε  τις προσλήψεις στον δημόσιο τομέα, αποφοίτους της Τριτοβάθμιας για τους οποίους έχει επενδύσει δισεκατομμύρια από το στέρημα του λαού της.

Κι ενώ, αν βγεις σε μία «καφετέρια» και φωνάξεις ποιος είναι πτυχιούχος ΤΕΙ ή ΑΕΙ, θα σηκωθούν όλα τα χέρια σχεδόν, αν ζητήσεις υδραυλικό ή συγκολλητή ή έστω ένα ξυλουργό, δύσκολα θα βρεθεί κάποιος να δώσει το στίγμα του και στην περίπτωση που θα υπάρξει, αυτός θα είναι αλλοδαπός στην καταγωγή, αφού οι Έλληνες μπαμπάδες και οι Ελληνίδες μαμάδες, δεν θέλουν το παιδί τους να «μουτζουρώνεται» και να «υποφέρει», αν και δεν τους πειράζει το «παιντί» να δουλεύει «ντλίβερι», αν και έχει πάρει το Πτυχίο του από το ΑΕΙ στο Κακοσάλεσι. Βλέπεται είναι πτυχιούχος.

Κι εδώ έρχεται πλέον, η νέα εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, η επονομαζόμενη μεταρρύθμιση ΣΥΡΙΖΑ, αφού λόγω της «συλλογικότητας» που υποτίθεται ότι διακρίνει την πολιτική λειτουργία του Κυβερνώντος κόμματος, για πρώτη φορά δεν θα μείνει στην ιστορία ως μεταρρύθμιση του υπουργού Παιδείας που την κάνει κι εν προκειμένω του κ. Νίκου Φίλη.

ΣΥΡΙΖΑ, λοιπόν το Κυβερνών κόμμα, ΣΥΡΙΖΑ το «κούρεμα» στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και τους εκπαιδευτικούς της, με την προαναγγελθείσα εδώ και καιρό εκπαιδευτική μεταρρύθμιση.

Κι αυτό γιατί, ανεξάρτητα απ’ ότι λέγεται στα δημόσια φόρα και από τους λαλίστατους Προέδρους, αντιπροέδρους, κλπ, που αποτελούν τα μέλη των διαφόρων επιτροπών, υποεπιτροπών και παραεπιτροπών για τον εφυέστατα επονομασθέντα «Εθνικό Διάλογο για την Παιδεία», η μόνη μεταρρύθμιση που θα υπάρξει είναι το «ΚΟΥΡΕΜΑ» της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας και το «σπρώξιμο» μαθητών και εκπαιδευτικών στο υπουργείο Εργασίας (ΟΑΕΔ), Τουρισμού (Σχολές ΕΟΤ) και Υγείας (νοσοκομειακές σχολές), αν και μικρό τμήμα τους θα οδεύσει προς την κατάρτιση του Παιδείας.

Για όποιον αμφιβάλει για όλα αυτά, ας εντρυφήσει πίσω από τις λέξεις των «επισήμων» που ακούγονται διαρκώς τις τελευταίες ημέρες και οι οποίες θα πληθαίνουν όσο πλησιάζει η τελική ημερομηνία ολοκλήρωσης του διαλόγου για την Παιδεία.

Οι Ειδικότητες Εκπαίδευσης, αλλά και των εκπαιδευτικών, θα συρικνωθούν, η εξειδίκευση, άρα και τα μαθήματα ειδικότητας θα περιορισθούν μόνο στο 3ο έτος του ΕΠΑΛ, το 4ο έτος ή αλλιώς έτος απόλυτης εξειδίκευσης θα λειτουργήσει σε χειρότερη μορφή από αυτή της εναλλασσόμενης εκπαίδευσης του ΟΑΕΔ, οι μαθητές ανά τάξη θα αυξηθούν προκειμένου να φθάσουν στις αντίστοιχες ευρωπαϊκές νόρμες, άλλως δεν θα χρηματοδοτηθούν από το ΕΣΠΑ, ενώ τα ΙΕΚ θα συνεχίσουν ν λειτουργούν με τον ίδιο «χαλαρό» διοικητικά τρόπο, συνεχίζοντας να διατηρούν την παντοδυναμία των διευθυντών τους και την «στράτευση» των ωρομισθίων εκπαιδευτικών…

Συνολικά, οι προβλέψεις της μεταρρύθμιση που θα υπάρξει στην Επαγγελματική Εκπαίδευση του Υπουργείου Παιδείας, σε νούμερα είναι:

  • 60% των Ειδικοτήτων Εκπαίδευσης, καταργούνται ή μεταφέρονται στις Σχολές Κατάρτισης του ΟΑΕΔ και τα ΙΕΚ
  • 60-65% των Εκπαιδευτικών ειδικοτήτων (των εκπαιδευτικών), καταργούνται δια της συγχώνευσης ή της σύμπτυξης. Συνολικά οι ειδικότητες εκπαιδευτικών που θα πιστοποιηθούν για την Επαγγελματική του Υπουργείου Παιδείας δεν προβλέπεται να ξεπεράσουν τις 40 έως 45.
  • 40% των εκπαιδευτικών (τεχνικές & επαγγελματικές ειδικότητες) που σήμερα υπηρετούν στην Επαγγελματική του Υπουργείου Παιδείας, θα περάσουν είτε με εθελούσια, είτε με αναγκαστική μετάταξη στο Υπουργείο Εργασίας (ΟΑΕΔ)
  • 20% των σήμερα υπηρετούντων εκπαιδευτικών (κυρίως Οικονομίας, Τουρισμού,  επαγγελμάτων Υγείας και γεωργικού προσανατολισμού) θα «περάσουν» σταδιακά στο Υπουργείο Τουρισμού (σχολές ΕΟΤ), στις σχολές Κατάρτισης των Επιμελητηρίων (Υπουργείο Οικονομίας), στη Δήμητρα (Υπουργείο Γεωργίας) και στο Υπουργείο Υγείας (ενδο-νοσοκομειακές σχολές κατάρτισης)
  • 20% περίπου θα «περάσει» πάλι σταδιακά στο σύστημα κατάρτισης του υπουργείου Παιδείας (ΙΕΚ) και στα Εργαστηριακά Κέντρα (ΕΚ) που θα διέπονται από ειδικό καθεστώς, αφού θα εξυπηρετούν όλα τα συστήματα εκπαίδευσης και κατάρτισης, όλων των φορέων εκπαίδευσης  και
  • 20% των υπηρετούντων σήμερα εκπαιδευτικών στην Επαγγελματική Εκπαίδευση, θα παραμείνει στο υπάρχον Β/θμιο σύστημα του Παιδείας, καλύπτοντας και τις υπάρχουσες ανάγκες της Β/θμιας Γενικής (Γυμνάσια Λύκεια) μέχρι την «κατάργηση» των σχετικών μαθημάτων (Τεχνολογία). Η κατηγορία αυτή θα είναι κατά κύριο λόγω ΠΕ (Πολυτεχνείο, Πανεπιστήμια, Γεωπονικό) με μεταπτυχιακούς τίτλους.

Υπάρχουν βέβαια και οι 20.000 διορισμοί σε βάθος 5ετίας, αλλά αυτοί αφορούν την Γενική Εκπαίδευση. Εξάλλου γι’ αυτούς γίνεται και η μεταρρύθμιση, ώστε με την αύξηση των αναγκών σε εκπαιδευτικούς γενικών μαθημάτων, που προαναγγέλθηκε με την «γνωσιακή» ενοποίηση  της Α & Β Τάξης των δύο τύπων Λυκείου (Γενικό & ΕΠΑΛ), να πεισθούν οι «Θεσμοί» και να τους επιτρέψουν. Μέχρι και εργαστηριακό μάθημα για τη «μουσική» θα εισαχθεί στα Γυμνάσια και Λύκεια.

Αυτά, βέβαια, είναι άλλη κουβέντα και θα επανέλθουμε. Σημασία έχει ότι οι εκπαιδευτικοί από το Keep Walking… την εποχή της «διαθεσιμότητας», βρίσκονται σήμερα, άσχετα αν το καταλαβαίνουν στο  «Walking dead» και σε ελεύθερη μετάφραση «στο περπάτημα των «ζόμπι».

Όπως λέει, ο Θανάσης Μαυρίδης, (Liberal.gr/16.3.2016) στο άρθρο του «Στη χώρα των ζωντανών νεκρών…»,

«Η Ελλάδα δεν υπήρξε ποτέ στο παρελθόν μία κανονική χώρα. Έμοιαζε πάντα με προσομοίωση, σαν να επιλέγει κανείς ρόλους σε ένα βιντεοπαιχνίδι δράσης. Η τελευταία version θυμίζει το walking dead. Έχουμε το προνόμιο να βλέπουμε ζωντανά στην καθημερινότητά μας την επόμενη σεζόν της γνωστής σειράς. Έλληνες κουράγιο, keep walking…

[…]…Μην έχετε αμφιβολία για το ποιος θα είναι ο επόμενος εχθρός. Όπως συμβαίνει σε αυτές τις περιπτώσεις ο εχθρός θα είναι ο ελληνικός λαός στο σύνολό του, επειδή δεν είναι σε θέση να αντιληφθεί πόσο αγνά  σκέπτονται γι’ αυτόν οι σοσιαλιστές ηγέτες του. Το ερώτημα είναι αν το καθεστώς διαθέτει την ισχύ να επιβληθεί.

Το κακό είναι ότι ο ελληνικός λαός που πίστεψε τους τσαρλατάνους δεν είναι σε θέση να αντισταθεί. Αρνούμενος να αποδεχτεί ότι έπεσε θύμα εξαπάτησης, αποδέχεται πλέον τα πάντα!  Ό,τι του λένε, ό,τι του σερβίρουν. Έχει πάθει ένα είδος ασθένειας, που μοιάζει πολύ με τον ιό που έχει κτυπήσει την ανθρωπότητα στο walking dead. Οι άνθρωποι δεν πεθαίνουν, περιφέρονται ως βαδιστές. Δεν πεθαίνουν, αλλά δεν είναι και ζωντανοί! Είναι ζωντανοί – νεκροί, ανίκανοι να αντισταθούν, ανίκανοι να νιώσουν οτιδήποτε.

Το ατύχημα δεν είναι προ των πυλών. Το ατύχημα έχει ήδη συμβεί και δεν είναι άλλο από αυτόν τον απίθανο θίασο που παίζει τον ρόλο της κυβέρνησης. Αυτό που μένει να δούμε είναι τις συνέπειες του ατυχήματος και των επιλογών μας».

Στην προκείμενη περίπτωση, πρόκειται για το μέλλον χιλιάδων παιδιών και χιλιάδων εκπαιδευτικών…

Το σχέδιο είναι εκπληκτικά ευφυές. Θα επικρατήσει ο «κοινωνικός αυτοματισμός» και οι παρατρεχάμενοι της Επαγγελματικής θα πάνε «αύτανδροι»… εκτός, βέβαια αν ισχύσει το «σφάξε με Αγά μου να αγιάσω…», οπότε πάμε σε άλλα πεδία, αυτά της ψυχιατρικής και όχι μόνο…

Για τους εκπαιδευτικούς της Επαγγελματικής έχουμε να πούμε ότι οι συνδικαλιστικοί ηγήτορές τους έχουν κάνει το «κουμάντο» τους…

Όσοι απ’ αυτούς ξεκίνησαν (διορίσθηκαν) στην Επαγγελματική, έχουν πάρει εδώ και πολύ καιρό μετάταξη στην Γενική… Έτσι δεν είναι κύριε Νίκο μας…

———————————

Υ.Γ.: Για τα επόμενα θα επανέλθουμε σύντομα, αν και τα πράγματα δεν είναι πλέον ένα ταξίδι χωρίς κύματα. Ο «καιρός» για την επαγγελματική και τους εκπαιδευτικούς της έρχεται με καταιγίδες, θύελλες και κυρίως τυφώνες, έστω κι αν προς το παρόν τον λέει (τον καιρό…) η Πετρούλα…

Εκπαιδ-άρχης

Πηγή: http://vukentra.gr/ekpaideftika-epaggelmatiki/4828-walking-dead-gia-epaggelmatiki-ekpaidefsi-kai-tous-ekpaideftikoys-tis-to-80-odeyei-se-alla-ypourgeia#.VusbyeLuE-Y.facebook

Από admin-02