Αρχείο PDF

Αθήνα, 19-10-2013

 Αριθμ. Δ.Τ.: 091

Τ.Ε.Ε.: το ΜΕΛΛΟΝ είναι ΕΔΩ !

Ένας άνθρωπος με τον υψηλότερο δείκτη νοημοσύνης παγκοσμίως (I.Q. 189 στην κλίμακα Standford-Binet), ένας από τους 50 εξυπνότερους ανθρώπους του πλανήτη (ένας στα 80.000.000), επισκέφτηκε τη Δευτέρα 23-9-2013 τις εγκαταστάσεις του 1ου Σχολικού Εργαστηριακού Κέντρου Ηρακλείου με πρωτοβουλία της τοπικής Ένωσης Λειτουργών Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Ε.Λ.Τ.Ε.Ε.) Ηρακλείου Κρήτης.

Είναι ο Νίκος Λυγερός, μαθηματικός, ερευνητής στην άλγεβρα, στη θεωρία των αριθμών, στη συνδυαστική, καθηγητής Γεωστρατηγικής και Τοποστρατηγικής, επισκέπτης καθηγητής σε ελληνικά και ξένα Πανεπιστήμια (Αθηνών, Δημοκρίτειο, Λυών), συγγραφέας, ποιητής, ζωγράφος, σκηνοθέτης, … (Bλ. το από 1-10-2013 Δ.Τ. της Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. Ηρακλείου):

https://docs.google.com/file/d/0B1lU_GX-5rMGMWcyeXFpR3QzSWc/edit?usp=drive_web

Μετά την επίσκεψή του, ο κ. Νίκος Λυγερός έκανε τις παρακάτω δηλώσεις για το μέλλον της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα:

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=TsI2T-NwmBo

Πρέπει να έχουμε ειδικούς σε διάφορα επίπεδα. Αυτό που μπόρεσα να δω εδώ, είναι ότι (οι μαθητές) μπορούν να διαχειριστούν από τόρνο (μέχρι) συγκόλληση, αυτοματισμό, ρομποτική, προγραμματισμό, και όλα αυτά γίνονται ακριβώς στον ίδιο χώρο. Επιπλέον, όταν είδα το επίπεδο, είχα την εντύπωση ότι βρίσκομαι στο εξωτερικό Χαίρομαι που το βλέπω και εδώ… Θέλω να επισημάνω, (ότι πρέπει) να μην υπάρχουν μόνο θεωρητικά μαθήματα. Το «τεχνικό» (κομμάτι) είναι πάρα πολύ σημαντικό, γιατί δεν είναι μόνο ο εγκέφαλος, είναι και το χέρι ! Όταν είδα λοιπόν τι μπορούν να κάνουν οι μαθητές με τους δασκάλους εδώ, …χαίρομαι, γιατί υπάρχει το υπόβαθρο… Να έχουμε Τεχνικούς που να μπορούν να προσαρμοστούν και να λειτουργήσουν.

Οι ειδικότητες που λειτουργούν στα ΕΠΑ.Λ. – ΕΠΑ.Σ. (πέραν των καθαρά «τεχνικών» ειδικοτήτων) καλύπτουν όλο το φάσμα των αναγκών; Πιστεύετε ότι πρέπει να αυξηθούν ή να περιοριστούν;

Αντιθέτως. Πρέπει να έχουμε …ένα γενικό κορμό ο οποίος μετά να επιτρέπει την εξειδίκευση Μπορώ να το συγκρίνω με την Κύπρο που είναι πιο προχωρημένη… (Υπάρχουν) τρία διπλώματα (με αντίστοιχη φοίτηση), από τον Τεχνικό που είναι διετούς (φοίτησης), Bachelor τριετούς και το Master πενταετούς. Αυτό επιτρέπει στα παιδιά να έχουν εξειδίκευση. Υπάρχει θέληση και βούληση από τους καθηγητές … Όταν μιλήσουμε για την Κρήτη, όταν μιλήσουμε για την Ελλάδα, εμείς θα βασιστούμε σε αυτούς τους Τεχνικούς και για μας θα είναι τα θεμέλια. Ακόμη και αν παίρνουμε σωστές αποφάσεις σε πολιτικό και γεωπολιτικό ή στρατηγικό επίπεδο, πρέπει να έχουμε και κάποιον που να το υποστηρίζει τεχνικά.

Μιλώντας για την ανεργία των νέων (60%) και για το τεχνικό προσωπικό που θα χρειαστεί στο μέλλον η Χώρα (ειδικά σε σχέση με τις εξελίξεις στον Τομέα της Ενέργειας):

Ένας σταθμός υγροποίησης, με το σταθμό εξόρυξης και με τον αγωγό, χρησιμοποιεί 4.500 άτομα για να φτιαχτεί και 100.000 άτομα σε φάση λειτουργίας. Κατά συνέπεια έχουμε από όλες τις ειδικότητες, ένα τεράστιο φάσμα. Άρα, κατά μέσο όρο, έχουμε πάντοτε το τεχνικό στοιχείο …κυρίαρχο και γι’ αυτό …παίρνουμε από τον πληθυσμό που υπάρχει τοπικά, γιατί δεν συμφέρει να μεταφέρεις ξένους… Όταν οι άνθρωποι είναι εδώ και έχουν την ίδια τεχνογνωσία …είναι το κατάλληλο υπόβαθρο… Πρέπει να είναι …και σε μεγάλη ποσότητα, έτσι ώστε να στηριχθούμε σε αυτούς για να έχουμε αληθινή ανάπτυξη στη Χώρα.

Το Υπουργείο Παιδείας πρέπει να μιλήσει με το ΥΠΕΚΑ και με το Μέγαρο (Μαξίμου)… Αν δεν γνωρίζει τις στρατηγικές που έχουν αναπτυχθεί… δεν μπορεί να καταλάβει ότι μετά από ένα, δύο, τρία χρόνια θα ζητήσουμε αυτούς τους ανθρώπους, και (αυτοί) να είναι (κατάλληλα) προετοιμασμένοι. Επειδή εδώ η σχολή είναι τρία χρόνια, πρέπει να τους προετοιμάζουμε ΑΠΟ ΤΩΡΑ, για να είναι έτοιμοι σε τρία χρόνια. Έχει μεγάλη σημασία αυτό το στρατηγικό (χρονικό) βάθος Το Υπουργείο Παιδείας ασχολείται «με την ύλη». Εμείς τώρα στην Ελλάδα θα ασχοληθούμε με την Ενέργεια. Άρα, πρέπει πράγματα που είναι «εκτός ύλης», να μπουν μέσα στην Ενέργεια και να καταλάβουν ότι είναι πολύ σημαντικά και δεν είναι «περιθωριακά». Δεν είναι ο τεχνικός που νομίζουμε, ότι (δηλαδή) είναι αυτός «που δεν τα παίρνει» (τα γράμματα), άρα τον βάζουμε στην Τεχνική Σχολή. Αντιθέτως θα έχουμε τεχνικούς υψηλού επιπέδου που θα είναι ικανοί να φτιάχνουν κυκλώματα, ρομποτικά συστήματα… χωρίς να έχουν κανένα ενδοιασμό, ούτε «κομπλεξισμό». Γιατί μπορούν να το κάνουν και το έχουν κάνει ήδη εδώ (στα ΕΠΑ.Λ. – ΕΠΑ.Σ.)…

Εδώ, (ΕΠΑ.Λ. – ΕΠΑ.Σ.), έχουμε ένα ευρύτερο φάσμα και έχουμε ειδικούς που έχουν αποκτήσει πραγματικά μια εμπειρία, …«ζωντανά», …σε φάση λειτουργίας, σε φάση θεωρητική και με προσομοιωτή… Εδώ τα ξέρουν, (μαθαίνουν) από το Α έως το Ω.

Λίγες μέρες μετά τη συνέντευξη του Νίκου Λυγερού με τις παραπάνω «προφητικές» δηλώσεις του, ο πρωθυπουργός της Ελλάδας επισκέφθηκε το Ισραήλ. Εντελώς «συμπτωματικά», συμφωνήθηκε να προωθηθεί η συνεργασία των δύο χωρών στους τομείς:

– Έρευνα και αξιοποίηση φυσικών πόρων στη λεκάνη της Μεσογείου (ορυκτοί πόροι και υδρογονάνθρακες, με έμφαση στο φυσικό αέριο).

–  Μεταφορά φυσικού αερίου προς τις αγορές της Ευρώπης (κατασκευή υποθαλάσσιου αγωγού ως την Κρήτη και από εκεί, με δύο κλάδους, προς Βαλκάνια και Αδριατική).

–  Κατασκευή υποθαλάσσιου καλωδίου ισχύος 2.000 μεγαβάτ, που θα συνδέει το Ισραήλ με την Κύπρο και την Ελλάδα.

–  Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας.

–  Εξοικονόμηση ενέργειας σε δημόσια κτίρια και ιδιωτικές κατοικίες.

–  Ενίσχυση της ενεργειακής ασφάλειας.

–  Κατασκευή έργων αφαλάτωσης νερού, ιδίως σε απομακρυσμένα νησιά.

http://www.naftemporiki.gr/story/712267

http://www.patris.gr/articles/249802/166333#.UlWtLNKpX4F

http://www.patris.gr/articles/249802/166332#.UlWwj9KpX4E

Τα έργα αυτά, μήπως θυμίζουν ειδικότητες τεχνικών των ΕΠΑ.Λ. – ΕΠΑ.Σ.;

Η «μηχανή» φαίνεται να παίρνει μπρός. «Βενζίνη» μάλλον θα έχουμε. Εξειδικευμένο Τεχνικό προσωπικό «Ανώτερης Στάθμης» από ταλαντούχους νέους Έλληνες, θα προλάβουμε να «φτιάξουμε» μέσα στα επόμενα ΤΡΙΑ χρόνια ;

 

Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση

Το ΜΕΛΛΟΝ είναι ΕΔΩ !

Υπουργείο Παιδείας εκεί ; Εδώ Τ.Ε.Ε., Κοινή Λογική, Δημόσιο Συμφέρον και Ανάπτυξη της Χώρας. Ακούει κανείς παρακαλώ ;

I.Q. ; Όχι, δεν χρειάζεται να έχουν υπερβολικό οι «αρμόδιοι» για τη λήψη των αποφάσεων και την «παρακολούθηση του Κυβερνητικού Έργου»!  Αρκεί το στοιχειώδες…

Μ.Κ.Ο. ; Όχι, δεν προβλέπονται στις «πλατφόρμες άντλησης» (προς το παρόν) !

 

Από το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε

Νίκος Λυγερός: http://www.lygeros.org/,

http://www.youtube.com/watch?v=V-J0cVdWv1E και

http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9D%CE%AF%CE%BA%CE%BF%CF%82_%CE%9B%CF%85%CE%B3%CE%B5%CF%81%CF%8C%CF%82

I.Q.: Intelligence Quotient (Δείκτης Νοημοσύνης). Μετρά προσεγγιστικά την ευφυΐα ενός ατόμου σε σχέση με τον υπόλοιπο πληθυσμό. Οι διάφορες μέθοδοι μέτρησης του I.Q. εστιάζουν γενικά στην ίδια μορφή ευφυΐας, κυρίως στην λογική και στην επαγωγική σκέψη. Η θεωρία του Howard Gardner για την «πολλαπλή νοημοσύνη» έχει ευρεία αναγνώριση από την επιστημονική κοινότητα, χωρίς να υποτιμάται η αξία του παραδοσιακού «ορισμού».