Αρχείο PDF

Αθήνα, 2-9-2014

 Αριθμ. Πρωτ.: 341

ΠΡΟΣ :

κ. Ανδρέα Λοβέρδο, Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων

κ. Απόστολο Κακλαμάνη, Βουλευτή, πρώην Πρόεδρο της Βουλής

– κκ. Ευριπίδη Στυλιανίδη, Νάντια Βαλαβάνη, Τάσο Κουράκη, Γιώργο Πάντζα, Πάνο Καμμένο, Σταυρούλα Ξουλίδου, Μαρία Ρεπούση, Αλεξάνδρα Παπαρήγα, Βασίλη Καπερνάρο, Βουλευτές του Γ΄ Θερινού Τμήματος της Βουλής

 

ΚΟΙΝ:

– στα Σχολεία της Τ.Ε.Ε., στις Ε.Λ.Τ.Ε.Ε., στους Εκπαιδευτικούς, στα Μ.Μ.Ε.

ΚΑΤΕΠΕΙΓΟΝ

 

ΘΕΜΑ: Τροπολογία με αρ. 1774/202/29-8-2014 στο Σχέδιο Νόμου «Ίδρυση και οργάνωση Συμβουλίου Εθνικής Πολιτικής για την Παιδεία και άλλες διατάξεις»

.

Αξιότιμε κ. Υπουργέ,

Αξιότιμε Κύριε Πρόεδρε,

Αξιότιμοι Κυρίες και Κύριοι Βουλευτές του Ελληνικού Κοινοβουλίου,

.

Αύριο 3-9-2014, συζητείται στο Γ΄ Θερινό Τμήμα της Βουλής η Τροπολογία με αρ. 1774/202/29-8-2014 στο Σχέδιο Νόμου «Ίδρυση και οργάνωση Συμβουλίου Εθνικής Πολιτικής για την Παιδεία και άλλες διατάξεις».

Επί των άρθρων της Τροπολογίας και κατά ΑΞΙΟΛΟΓΙΚΗ σειρά, θέτουμε υπόψιν σας τις θέσεις μας και ζητούμε να ικανοποιήσετε τα αιτήματά μας.

.

Άρθρο 1, παράγραφος 5:

Δημόσιες ΕΠΑ.Σ. του Υ.ΠΑΙ.Θ.

Τροποποιείται η παράγραφος 4 του άρθρου 46 του Ν. 4186/2013.

Η μόνη διαφοροποίηση από το άρθρο το οποίο τροποποιεί είναι ότι προστίθεται η λέξη «…Δημόσιες…» πριν από τις λέξεις «…ΕΠΑ.Σ. του Υπουργείου Παιδείας…». Δηλαδή, ΜΟΝΟ οι ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΕΠΑ.Σ. καταργούνται τη 14η Σεπτεμβρίου 2014, ενώ οι υπόλοιπες (ποιες;  οι …ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ;) καταργούνται ένα χρόνο αργότερα, την 15η Σεπτεμβρίου 2015 !

Επί πλέον, «Η διάταξη του άρθρου 51 του Ν. 4262/2014 εξακολουθεί να ισχύει», δηλαδή, «Παρατείνεται η λειτουργία των ΕΠΑΣ Μαθητείας του ΟΑΕΔ του ν. 3475/2006 (Α΄ 146) για τα σχολικά έτη 2014−2015 και 2015−2016 και η λειτουργία τους παύει τη 15η Σεπτεμβρίου 2016».

Ακόμη περισσότερο, στο Ν. 4282/2014 ΦΕΚ 182 Α΄/29-8-2014 «Ανάπτυξη Υδατοκαλλιεργιών και άλλες διατάξεις», που μόλις πριν από μερικές μέρες ψηφίστηκε από τη Βουλή, στο άρθρο 30, παρ. 4.β), προβλέπεται ότι  «Η λειτουργία των Επαγγελματικών Σχολών (ΕΠΑΣ) του ν. 3475/2006 (Α΄146), αρμοδιότητας Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, παρατείνεται για τα σχολικά έτη 2014−2015 και 2015−2016 και παύει τη 15η Σεπτεμβρίου 2016».

.

Η ρύθμιση λοιπόν που προτείνει το ΥΠΑΙ.Θ. για τις ΔΙΚΕΣ του ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΕΠΑ.Σ. του ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, είναι επιεικώς

Σ Κ Α Ν Δ Α Λ Ω Δ Η Σ

 

ΟΛΕΣ οι άλλες ΕΠΑ.Σ., ΟΛΩΝ των ΑΛΛΩΝ ΥΠΟΥΡΓΕΙΩΝ, θα εξακολουθούν να λειτουργούν μέχρι το 2016,

Οι ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ ΕΠΑ.Σ. του Υ.ΠΑΙ.Θ. θα λειτουργούν έως το 2015,

 

και οι ΜΟΝΕΣ ΠΟΥ ΚΑΤΑΡΓΟΥΝΤΑΙ ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ είναι:

οι ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΕΠΑ.Σ. του ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ !!!

.

Το Υ.ΠΑΙ.Θ. «τρώει τα παιδιά του» για να ζήσουν «τα παιδιά» των άλλων Υπουργείων, της Ιδιωτικής Εκπαίδευσης και της Ιδιωτικής Κατάρτισης !!

.

ΖΗΤΟΥΜΕ:

1.  Να παραταθεί η λειτουργία των Δημόσιων ΕΠΑ.Σ. του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων μέχρι την 15η Σεπτεμβρίου 2016.

2.  Να ανασταλεί η λειτουργία των Σ.Ε.Κ. του Ν. 4186/2013 μέχρι την 15η Σεπτεμβρίου 2016.

 

ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ:

Το Υ.ΠΑΙ.Θ. είναι παντελώς ανέτοιμο να λειτουργήσει τις νέες Σ.Ε.Κ. Δεν λειτούργησαν πέρσι, δεν θα λειτουργήσουν ούτε και φέτος, για αντικειμενικούς λόγους:

Πού βρίσκονται αυτά τα σχολεία;

Ποιες είναι οι εγκαταστάσεις τους, οι αίθουσες, τα εργαστήρια, ο εξοπλισμός τους;

Με ποια ωρολόγια προγράμματα;

Με ποια αναλυτικά προγράμματα;

Με ποια βιβλία;

Με ποιες αναθέσεις μαθημάτων και σε ποιους; (Εκπαιδευτικοί, Εκπαιδευτές Ενηλίκων, Επιτηδευματίες της αγοράς…).

Ποιοι είναι οι Διευθυντές και το εκπαιδευτικό προσωπικό τους;

Ποιες Διευθύνσεις Δια Βίου Μάθησης (ΔΔΒΜ) θα εποπτεύουν τις λειτουργία τους; Υπάρχουν; Που βρίσκονται; Έχουν έδρα; Είναι στελεχωμένες;

Σ.Ε.Κ. – ΣΧΟΛΕΣ ΦΑΝΤΑΣΜΑΤΑ  !   ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΤΙΠΟΤΕ   !!!

.

Αντίθετα, οι ΕΠΑ.Σ. είναι πλήρως συγκροτημένες και έτοιμες να λειτουργήσουν, με ΟΛΟ τους τον ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ, τις ΔΟΜΕΣ, την ΟΡΓΑΝΩΣΗ, τα ωρολόγια και αναλυτικά ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ, τα ΒΙΒΛΙΑ, τους ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ. Το απαραίτητο ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ βρίσκεται ήδη διαθέσιμο μετά την αυτοδίκαιη τοποθέτησή του στα ΕΠΑ.Λ., και θα αποσπαστεί σε αυτές για να καλύψει τις ανάγκες τους, όπως έγινε στη χρονιά που μας πέρασε. Τα κενά των καταργημένων ειδικοτήτων θα καλυφθούν από τους Εκπαιδευτικούς σε Διαθεσιμότητα που θα τοποθετηθούν στις ΔΔΒΜ και θα αποσπαστούν ομοίως.

Ακόμη, και μόνο για λόγους ίσης μεταχείρισης προς τις ΕΠΑ.Σ. του ΟΑΕΔ και του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης, είναι ΑΠΟΛΥΤΑ ΔΙΚΑΙΟ και ΑΝΑΓΚΑΙΟ να λειτουργήσουν οι ΕΠΑ.Σ. για τα επόμενα δύο χρόνια και για το ίδιο χρονικό διάστημα να ανασταλεί η λειτουργία των Σ.Ε.Κ.

.

Άρθρο 7:

Λήξη θητείας Δ/ντών & Υποδ/ντων ΕΠΑ.Σ. του Υ.ΠΑΙ.Θ.

Τροποποιείται η παράγραφος 7 του άρθρου 46 του Ν. 4186/2013.

Η θητεία των Διευθυντών και Υποδιευθυντών των «καταργουμένων ΕΠΑ.Σ.»  (δλδ. ΜΟΝΟ των Δημοσίων ΕΠΑ.Σ. του Υπουργείου Παιδείας) λήγει στις 15-9-2014. Δηλαδή σε λίγες μέρες. Ενώ ο Ν. 4186/2013 προέβλεπε να εξαντλήσουν τη θητεία τους.

Το άρθρο αυτό δημιουργεί ανυπέρβλητα προβλήματα στα σχολεία και σοβαρές αδικίες σε βάρος αυτών των στελεχών της Εκπαίδευσης.

ΖΗΤΟΥΜΕ:

Να αποσυρθεί εξολοκλήρου.

 

ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ:

Α. Προβλήματα στη λειτουργία των καταργουμένων ΕΠΑ.Σ.

Μέσα στο ασφυκτικό χρονικό περιθώριο των ολίγων ημερών μέχρι τη λήξη της θητείας τους, θα πρέπει οι Διευθυντές ΜΟΝΟΙ τους και ΧΩΡΙΣ τη συνδρομή ΚΑΝΕΝΟΣ εκπαιδευτικού (οι οποίοι έχουν τοποθετηθεί ήδη στα ΕΠΑ.Λ.):

1.    Να διεξάγουν επαναληπτικές εξετάσεις για τους μετεξεταστέους. 

2.    Με εκπαιδευτικό προσωπικό (εισηγητές εξεταζομένων μαθημάτων) που δεν τους έχει διατεθεί για τη φετινή χρονιά. 

3.    Να συντάξουν και να εκδώσουν τα Αποτελέσματα των εξετάσεων.

4.    Να εκδώσουν τα Πτυχία και να τα παραδώσουν στους μαθητές.

5.    Να εξυπηρετούν καθημερινά τους μαθητές που ζητούν Βεβαιώσεις και Πιστοποιητικά σπουδών, αντίγραφα Πτυχίων, κλπ.

6.    Να ενημερώσουν τα Μητρώα και τις καρτέλες των μαθητών.

7.    Να κλείσουν τα Βιβλία και το Αρχείο του σχολείου.

8.    Να κλείσουν εκκρεμότητες με λογαριασμούς, τράπεζες, τη σχολική επιτροπή, κ.λπ.

9.    Να απογράψουν τον Πάγιο Εξοπλισμό, τα Υλικά, την ακίνητη και κινητή Περιουσία του σχολείου. 

10. Να παραδώσουν το Σχολείο με Πρωτόκολλο Παράδοσης – Παραλαβής (σε ΠΟΙΟΝ άραγε;).

11. Να υποβάλλουν αιτήσεις για τοποθέτηση σε τυχόν κενές θέσεις Δ/ντών άλλων σχολείων, και τέλος,

12. Στις 16 Σεπτεμβρίου 2014, να βρίσκονται …«ετοιμοπόλεμοι» να διδάξουν στο σχολείο της οργανικής τους θέσης!!

Προφανέστατα, είναι φύσει αδύνατον να πραγματοποιηθούν ΟΛΑ τα παραπάνω, από …ένα ή δύο στελέχη, στον …διατιθέμενο (!) χρόνο.

 

Β. Κενό Διοίκησης

Δεν έχει καθοριστεί ποιος θα παραλάβει το Αρχείο και τον πάγιο Εξοπλισμό, τα Υλικά, την ακίνητη και κινητή Περιουσία των καταργουμένων ΕΠΑ.Σ. Πώς θα παρουσιαστούν στα σχολεία τους οι Δ/ντές και Υποδ/ντές την 16η Σεπτεμβρίου, χωρίς να έχουν παραδώσει; Θα κλειδώσουν το σχολείο, θα το αφήσουν έρημο και θα φύγουν; Επομένως, δεν υπάρχει πρόβλεψη:

1.      Για την ασφάλεια του έρημου – εγκαταλελειμμένου Σχολείου και της Δημόσιας Περιουσίας.
2.      Για τη φύλαξη του Αρχείου του Σχολείου και τη δυνατότητα χρήσης του για την εξυπηρέτηση των Μαθητών – πολιτών, η οποία δε διακόπτεται με το κλείσιμο του Σχολείου.

.

Γ. Μη σύννομη, διακριτική μεταχείριση σε βάρος Στελεχών της Εκπ/σης

1.    Τα στελέχη αυτά της Εκπαίδευσης, είχαν καταταχθεί σε ενιαίο Αξιολογικό Πίνακα με βάση τα κριτήρια του Νόμου. Όταν δήλωναν επιθυμία τοποθέτησης σε κάποιες από τις θέσεις Στελεχών, δεν γνώριζαν ότι οι θέσεις των Δ/ντών των ΕΠΑ.Σ. επρόκειτο να καταργηθούν ΠΡΙΝ από τη λήξη της θητείας τους. Αν αυτό ήταν γνωστό ΤΟΤΕ, προφανώς ΔΕΝ θα δήλωναν προτίμηση στις θέσεις αυτές, αλλά σε άλλες.
2.    Ακόμη και πολύ πρόσφατα, μόλις τον Ιούλιο του 2014, κενώθηκαν πάμπολλες θέσεις Δ/ντών από συνταξιοδοτήσεις. Εάν το Υπουργείο είχε πρόθεση να διακόψει τη θητεία των Δ/ντών των ΕΠΑ.Σ., γιατί δεν το έκανε έστω από τον Ιούλιο, με την ακροτελεύτια διατύπωση του επίμαχου άρθρου, ότι «…όσοι επιλεγούν θα ασκούν παράλληλα και τα καθήκοντα του διευθυντή της καταργούμενης ΕΠΑ.Σ.»; Αυτή τη στιγμή, έχουν ΗΔΗ τοποθετηθεί νέοι Διευθυντές στις κενωθείσες θέσεις, από στελέχη ΠΟΥ ΕΠΟΝΤΑΙ στον Αξιολογικό Πίνακα.
3.    Οι Διευθυντές των καταργουμένων ΕΠΑ.Σ. που δεν θα καταλάβουν τυχόν υφιστάμενες (ακόμη) κενές θέσεις Δ/ντών, θα στερηθούν:

3α. των αποδοχών τους για ένα χρόνο.

3β. της μοριοδότησής τους για ένα χρόνο, επομένως ζημιώνεται η επαγγελματική τους εξέλιξη.

Θεωρούμε λοιπόν ότι το άρθρο 7, ΕΙΝΑΙ ΜΗ ΣΥΝΝΟΜΟ, θα προσβληθεί από τους θιγομένους και ζητούμε να αποσυρθεί εξολοκλήρου.

.

Άρθρο 1, παράγραφος 6:

Τοποθέτηση των εκπαιδευτικών των ΕΠΑ.Σ. στα ΕΠΑ.Λ.

Τροποποιείται η παράγραφος 5 του άρθρου 46 του Ν. 4186/2013.

Προβλέπεται ότι «…Αν η τοποθέτηση γίνεται σε ΕΠΑ.Λ. της ίδιας ομάδας σχολείων, κατά την έννοια του άρθρου 5 πδ 50/96, αυτή ανατρέχει στο χρόνο της με οποιοδήποτε τρόπο αρχικής οργανικής τοποθέτησής τους σε ΤΕ.Λ., ΤΕ.Σ., Ε.Π.Λ., Τ.Ε.Ε, από την μετατροπή ή την κατάργηση των οποίων προέκυψε η καταργούμενη ΕΠΑ.Σ.».

ΖΗΤΟΥΜΕ:

1.      Να απαλειφθούν από την τελευταία πρόταση οι λέξεις: «Αν…» «…γίνεται σε ΕΠΑ.Λ. της ίδιας ομάδας σχολείων, κατά την έννοια του άρθρου 5 πδ 50/96,…» και

2.   Να διαμορφωθεί η τελευταία πρόταση στο ορθό ως εξής: «Η τοποθέτηση αυτή ανατρέχει στο χρόνο της με οποιοδήποτε τρόπο αρχικής οργανικής τοποθέτησής τους σε ΤΕ.Λ., ΤΕ.Σ., Ε.Π.Λ., Τ.Ε.Ε, από την μετατροπή ή την κατάργηση των οποίων προέκυψε η καταργούμενη ΕΠΑ.Σ.».

 

ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ:

Στο πρώτο εδάφιο το ίδιου άρθρου, αναφέρεται ότι: «Το εκπαιδευτικό προσωπικό των ΕΠΑ.Σ. του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων εντάσσεται οργανικά αυτοδικαίως στο εκπαιδευτικό προσωπικό των, εντός της ίδιας Διεύθυνσης, ΕΠΑ.Λ.»

Γιατί λοιπόν γίνεται διακριτική μεταχείριση των εκπαιδευτικών, όσων τοποθετούνται «στην ίδια ομάδα σχολείων» και όσων τοποθετούνται «σε άλλη ομάδα σχολείων»; Με δεδομένο ότι αυτές οι αυτοδίκαιες τοποθετήσεις ΕΧΟΥΝ ΗΔΗ ΓΙΝΕΙ, προκύπτουν αμείλικτα οι παρακάτω αντινομίες:

1. Μήπως οι Εκπαιδευτικοί ΕΠΕΛΕΞΑΝ το ΠΟΥ θα τοποθετηθούν; Δεν έγινε με ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ της Διεύθυνσης Β΄βάθμιας Εκπαίδευσης; Γιατί πρέπει να πληρώσουν αυτοί τις επιλογές της Διοίκησης;

2.  Είναι δυνατόν να υπάρχει νομική αντίφαση ΜΕΣΑ στο ΙΔΙΟ ΑΡΘΡΟ;

3. Πώς αιτιολογείται αυτή η διακριτική μεταχείριση;

4. Οι εκπαιδευτικοί χάνουν ξαφνικά την «αρχαιότητά τους» αν η Διεύθυνση τους τοποθέτησε «σε άλλη ομάδα σχολείων»;

Θεωρούμε ότι η παραπάνω διατύπωση του άρθρου 1, παρ. 6, ΕΙΝΑΙ ΜΗ ΣΥΝΝΟΜΗ, περιέχει ΠΡΟΦΑΝΗ εσωτερική ΑΝΤΙΝΟΜΙΑ, θα προσβληθεί από τους θιγομένους και ζητούμε να τροποποιηθεί.

.

Κύριε Υπουργέ,

Θεωρούμε ότι τα άρθρα που προσβάλλουμε ΔΕΝ συντάχθηκαν με δική σας ευθεία βούληση. Αντιθέτως, από την πρόσφατη συνάντησή μας στο γραφείο σας, αποκομίσαμε σαφή εικόνα ότι ενδιαφέρεστε πραγματικά για την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση και για την επίλυση των προβλημάτων της.

Παρακαλούμε να κάνετε δεκτά τα αιτήματά μας.

 

Κύριε Πρόεδρε,

Αποτελείτε τεράστιο Κεφάλαιο και διαχρονική Αξία για την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση (Τ.Ε.Ε.). Έχετε συνδέσει άρρηκτα το όνομά σας με το Ν. 1566/85 (ο γνωστός ως «Νόμος Κακλαμάνη»), ο οποίος αποτελεί το «Ιερό Δισκοπότηρο της Τ.Ε.Ε.» και τη στέρεα Βάση πάνω στην οποία αυτή οικοδομήθηκε και αναπτύχθηκε επί δεκαετίες.

Η συγκυρία να μετέχετε στις εργασίες του Γ΄ Θερινού Τμήματος της Βουλής, δεν είναι απλώς ευτυχής, αλλά κυριολεκτικά «θεόσταλτη» και ιστορικώς «μοιραία».

Παρακαλούμε να μετέλθετε του τεράστιου ΕΙΔΙΚΟΥ ΒΑΡΟΥΣ σας, τόσο σε Πολιτικό, όσο και σε Ηθικό επίπεδο, αλλά και των ειδικών γνώσεων που κατέχετε πάνω στα θέματα της Τ.Ε.Ε., και να στηρίξετε τα αιτήματά μας.

.

Κυρίες και Κύριοι Βουλευτές,

που μετέχετε στις εργασίες του Γ΄ Θερινού Τμήματος της Βουλής. Δεν απευθυνόμαστε τυχαίως σε εσάς και μόνο. Γνωρίζουμε το πολιτικό σας Ήθος, αλλά και την ευαισθησία σας για τα θέματα της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. Η κατεπείγουσα διαδικασία που ακολουθήθηκε στην κατάθεση της υπόψιν Τροπολογίας και η μη κλήση εκπροσώπων των Φορέων να διατυπώσουν άποψη στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, δεν άφησε κανένα περιθώριο για την αναλυτική εξέταση των θεμάτων που διαλαμβάνονται.

Όλα εξαρτώνται από την αυριανή, μονοήμερη συζήτηση στη Βουλή.

Τα θέματα όμως που εξετάζονται και αφορούν στην Τ.Ε.Ε. είναι ΤΕΡΑΣΤΙΑ. Το ίδιο και οι επιπτώσεις τους στα σχολεία μας, στους γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς !

Παρακαλούμε να στηρίξετε ενεργά, δια λόγου και με την ψήφο σας, τα αιτήματά μας.

.

Για το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.

ο Πρόεδρος Σεραφείμ Κερασιώτης

ο Γενικός Γραμματέας Σταμάτιος Σταματιάδης

Δημοσιεύτηκε τουλάχιστον στα παρακάτω Μέσα:

Avaton-02  XENESGLOSSES_EU_LOGO-01  Tromaktiko-01  ΕΝΕΛΕΑ-01