Βιώνοντας την Παράνοια της Νομότυπης Εξουσίας

Aγωνία-03της  Δρος Φωτεινής Ι. Δ. Βουζάβαλη 

Είμαι  καθηγήτρια ΠΕ 14.06 (Νοσηλευτικής) σε διαθεσιμότητα κατ’ εφαρμογή του άρθρου 82 του ν. 4172/2013 (Α΄ 167) από τις 22 Ιουλίου 2013 μετά την κατάργηση των οργανικών θέσεών μας στο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων. Είμαι κάτοχος Διδακτορικού, 2 Μεταπτυχιακών και 3 Πτυχίων. Επίσης έχω βραβευθεί σε διεθνές συνέδριο και έχω πλούσιο ερευνητικό έργο με διεθνή citations. Έχω εργασθεί 12 χρόνια ως Νοσηλεύτρια σε δημόσιο νοσοκομείο  στο Π.Γ.Ν.Α. «Ο ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ» και παραιτήθηκα αφού διορίσθηκα ως εκπαιδευτικός ΠΕ-14.06 στο Υπουργείο Παιδείας στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Ασκώντας το εκπαιδευτικό έργο είχα παράλληλα συνεχή επαφή με τον ασθενή είτε για την εκπαίδευση των μαθητών είτε κατά τις μεταπτυχιακές μου σπουδές.  Στη διάθεσή σας και το CV μου όποτε μου ζητηθεί.

Αν και είμαι από τους προσοντούχους εκπαιδευτικούς σε διαθεσιμότητα-κινητικότητα δυστυχώς κινδυνεύω να απολυθώ… όπως και οι υπόλοιποι συνάδελφοί μου σε διαθεσιμότητα με πτυχία Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης –προσόντα διορισμού  εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση – διότι  είχαμε την ατυχία να γεννηθούμε λίγα χρόνια πριν,   με αποτέλεσμα  ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΑ να   διοριστούμε  με το σύστημα της Επετηρίδας το τότε  μοναδικό και βέβαια  αδιάβλητο σύστημα διορισμού  στη δημόσια εκπαίδευση, και όχι με το μεταγενέστερο σύστημα,  που το αντικατέστησε,  τις εξετάσεις του ΑΣΕΠ. Με βάσει λοιπόν την «πάνσοφη» εισήγηση του  Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης  όσοι έχουν διορισθεί ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΑΣΕΠ πριμοδοτούνται με  30 μόρια ενώ οι άτυχοι που γεννήθηκαν λίγα χρόνια πριν και δεν πρόλαβαν το σύστημα αυτό με  15 μόρια (ΦΕΚ αρ.44/15-1-2014). Αθροίζοντας λοιπόν, τα 15 αυτά μόρια μαζί με όλα τα μόρια που μου αναλογούν για τα 3 μου πτυχία, τους δύο μεταπτυχιακούς τίτλους και την διδακτορική μου διατριβή, δεν συμπληρώνω καν τα 30 μόρια, από τα οποία αρχίζουν να μετρούν οι «τυχεροί» συνάδελφοι που είχαν την τύχη να διορισθούν μέσω του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ.

Με βάση δε τις θέσεις  που ανακοινώθηκαν για τα ΙΕΚ-ΣΕΚ και αναφέρονται στους  εκπαιδευτικούς σε διαθεσιμότητα, και ενόψει της ανωτέρω μοριοδότησης είναι μαθηματικά βέβαιο ότι θα διορισθούν μόνον οι εισαχθέντες με ΑΣΕΠ αφού υπερκαλύπτουν τον αριθμό των προκυρηχθέντων θέσεων και κανείς εξ ημών που δεν διορισθήκαμε με το ΑΣΕΠ, δεν μπορούμε να υπερκεράσουμε τα 30 μόρια αυτά, όσα προσόντα και να διαθέτουμε.

ΕΙΝΑΙ προφανώς ΑΝΙΣΗ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΚ ΜΕΡΟΥΣ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ, που είναι σε κάθε περίπτωση ανεπίτρεπτη  με βάσει τις αρχές της χρηστής διοίκησης, ΤΟ ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ ΠΟΥ  ΑΦΟΡΑ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ, ΟΤΑΝ ΑΥΤΟ ΟΦΕΙΛΟΤΑΝ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΣΕ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ  ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΑΠΤΟΝΤΑΝ ΤΗΣ  ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΤΩΝ ΔΙΟΙΚΟΥΜΕΝΩΝ.

Σε δεύτερο χρόνο,  ο κ. Γεωργιάδης, ως προϊστάμενος του Υπουργείου Υγείας,  ανακοίνωσε 200 θέσεις νοσηλευτών στο Υπουργείο του  για τους εκπαιδευτικούς σε διαθεσιμότητα, γεγονός που αναμέναμε ελπίζοντας ότι θα έχουμε εκεί στον πρωταρχικό τομέα της εκπαίδευσής μας μία ευκαιρία.

ΟΜΩΣ, έμελλε για ακόμη μία φορά να ζήσουμε τον παραλογισμό. Όπως αναρτήθηκε πλέον η προκήρυξη στο ΦΕΚ 479/26-2-2014, οι 200 αυτές θέσεις αφορούν θέσεις ΒΟΗΘΩΝ Νοσηλευτών (ΔΕ κατηγορίας) και ΟΧΙ ΝΟΣΗΛΕΥΤΩΝ. Πως μπορεί να θεωρηθεί τούτο ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΕΛΑΧΙΣΤΑ ΛΟΓΙΚΟ ΚΑΙ ΗΘΙΚΑ ΑΠΟΔΕΚΤΟ όταν όλοι οι προς διορισμό εκπαιδευτικοί της  Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι Απόφοιτοι ΤΕΙ ή ΑΕΙ και άρα Νοσηλευτές; Και ποια θέση θα καταλάβουν  αυτή των Βοηθών Νοσηλευτών; Επισήμως δηλαδή θα αντιποιηθούμε το επάγγελμα του Βοηθού Νοσηλευτή; Γιατί σύμφωνα με το νόμο είναι διαφορετικός ο  επαγγελματικός τίτλος και η άδεια ασκήσεως επαγγέλματος  του Νοσηλευτή και Νοσηλεύτριας, που είναι πτυχιούχος Τμημάτων Νοσηλευτικής T.Ε.Ι. ή Νοσηλευτικών Τμημάτων A.Ε.Ι. από αυτόν του βοηθού Νοσηλευτή, ο οποίος είναι απόφοιτος των ΕΠΑ.Λ. (ειδικότητες που κατήργησε ο κ. Αρβανιτόπουλος) με διαφορετικά καθήκοντα και διαφορετικά  επαγγελματικά δικαιώματα.

Δηλαδή θα μας δώσει το Υπουργείο Υγείας τις θέσεις των Βοηθών Νοσηλευτών για να έχουμε μετά πειθαρχικές κυρώσεις στην άσκηση του επαγγέλματος καθώς εμείς δεν διαθέτουμε άδεια ΒΟΗΘΟΥ ΝΟΣΗΛΕΥΤΗ; Ή μήπως θα πρέπει εμείς οι απόφοιτοι Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης να βγάλουμε άδεια άσκησης επαγγέλματος Βοηθού Νοσηλευτή και με ποιο πτυχίο, αυτό του ΤΕΙ ή του ΑΕΙ;

Και τελικά το άρτια και αξιοκρατικά δήθεν στελεχούμενο δημόσιο που ευαγγελίζονται οι πολιτικοί μας, ως σκοπό όλων αυτών των παρεμβάσεων, σημαίνει τελικά να  πρέπει  να εργασθούν οι ΝΟΣΗΛΕΥΤΕΣ  ως Βοηθοί του επαγγέλματός τους; Μήπως πρέπει στην επόμενη ημέρα, οι Ιατροί να εργάζονται ως ΒΟΗΘΟΙ ιατρικών επαγγελμάτων, οι Δικαστές ως υπάλληλοι ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΙ στα Δικαστήρια, οι Οικονομολόγοι ως ΒΟΗΘΟΙ λογιστού κ.ο.κ.;;;; Αυτός είναι ο τρόπος με τον οποίο θα γίνει το Δημόσιο πιο αποδοτικό κατά τους ιθύνοντες;;;;;

Μήπως τελικά αυτοί που χρειάζονται υποβάθμιση είναι αυτοί που αδυνατούν να εκπληρώσουν το ρόλο τους και υποβαθμίζουν άκριτα και με παραλογισμό τους άλλους με άμεση συνέπεια την υποβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών;;;;

Νόμιμο;;;;  Ναι, αφού έχει νομοθετικά προβλεφθεί.

ΗΘΙΚΟ;;;; ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΚΑΙ ΟΧΙ, καθώς εξαναγκάζει ΕΚΒΙΑΣΤΙΚΑ τον καθένα πολίτη, να απαξιώσει ΔΗΘΕΝ ΟΙΚΕΙΟΘΕΛΩΣ όλη την προσωπικότητα που δόμησε με αγώνα, προκειμένου να δεχθεί την ελεημοσύνη  ενός μισθού και μίας θέσης στο Δημόσιο, ειδάλλως κυνικά του επιδεικνύεται η πόρτα που γράφει ΕΞΟΔΟΣ ΚΑΙ ΑΝΕΡΓΙΑ!!!!!!!

Η καταδίωξη των πτυχιούχων της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και πολύ περισσότερο αυτών που, επιδιώκοντας να γίνουν καλύτεροι και αποδοτικότεροι στη δουλειά τους, προχώρησαν με προσωπικό κόστος σε μεταπτυχιακές σπουδές, άρχισε από τον κ. Αρβανιτόπουλο το καλοκαίρι του 2013 και φαίνεται να συνεχίζεται, με ζήλο  από τους κ. Μητσοτάκη και κ. Γεωργιάδη, οι οποίοι στοχοποιούν τους Νοσηλευτές, συλλήβδην και με γενικεύσεις που συνηθίζονται στον τόπο τούτο και συνιστούν την αιτία κάθε αδικίας.

Ο κ. Μητσοτάκης, διδάκτορας και ο ίδιος, σε εκπομπή του Mega, κατηγόρησε τους πτυχιούχους και μεταπτυχιακούς ως αυτούς  που γεμίζουν τον χρόνο τους με πτυχία και μεταπτυχιακά αντίθετα με τους πολύ εργατικούς υπαλλήλους που δεν έχουν πτυχία και μεταπτυχιακά διότι δεν έχουν χρόνο να πάνε να επιμορφωθούν!!! Το προφανώς παράλογο συμπέρασμα είναι ότι από δω και στο εξής στα πλαίσια του δημόσιου τομέα  οι  μεταπτυχιακοί και διδάκτορες, θα είναι το αντίθετο του Εργατικού υπαλλήλου!!! Παγκόσμια πρωτοτυπία πράγματι η σκέψη αυτή. 

Εάν αυτή την άποψη  πρεσβεύει ο πολιτικός προϊστάμενος και ταγός του Υπουργείου Δημόσιας διοίκησης, είμαστε όλοι σε θέση να αντιληφθούμε ποια είναι η δημόσια διοίκηση και γιατί είναι αυτή που είναι.

Δεν γνωρίζουν οι συγκεκριμένοι πολιτικοί, αυτά που οφείλουν να γνωρίζουν  ότι:

– και ο ίδιος ο νομοθέτης (στον Υπαλληλικό Κώδικα) προβλέπει ότι η υπηρεσιακή εκπαίδευση είναι δικαίωμα του υπαλλήλου καισυστήνει την μετεκπαίδευση με σκοπό την απόκτηση από τον υπάλληλο των ειδικών γνώσεων απαραίτητες για την άσκηση των καθηκόντων του;

– ως είναι ευρέως γνωστό, τα ελληνικά νοσοκομεία πάσχουν από ελλείψεις Νοσηλευτών – δηλαδή Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης – ;

– ότι η σύγχρονη νοσηλευτική απαιτεί γνώσεις και τη χρήση αναλυτικών, διανοητικού τύπου δεξιοτήτων και αυτό μπορεί να επιτευχθεί μόνον με προηγμένη και κατάλληλη εκπαίδευση σε ΤΕΙ ή σε ΑΕΙ και ακόμη περισσότερο σε μεταπτυχιακό επίπεδο;

Γιατί οι κ. Μητσοτάκης, κ. Αρβανιτόπουλος και κ. Γεωργιάδης σαμποτάρουν το παρόν και το μέλλον της Νοσηλευτικής στη χώρα μας τοποθετώντας μας σε υποδεέστερες θέσεις,  αυτές των ΔΕ;

Ποιος θα διορθώσει αυτά τα ΤΡΑΓΙΚΑ  ΛΑΘΗ…

Σε ποια Ευρωπαϊκή χώρα, θα μπορούσε να  υποστηριχθεί αυτή η παρανοϊκή αντιμετώπισή μας, χωρίς να υπάρξουν διάπλατα από έκπληξη και αγανάκτηση μάτια και στόματα;

Από το υπουργείο Υγείας μας έγινε γνωστό ότι υπήρξαν διαμαρτυρίες από τους/τις Προϊστάμενους/ες των νοσοκομείων ότι απειλούνται από την τυχόν πρόσληψή μας , ότι φοβούνται μήπως καταλάβουμε τις θέσεις τους… Πως μπορεί να σταθεί αυτή η απειλή όταν οι διοικητικές θέσεις των νοσηλευτών κρίνονται από υπηρεσιακά συμβούλια ανά 4 έτη; Και με ποια αξιολόγηση μπορούμε εμείς οι εκπαιδευτικοί να διεκδικήσουμε ευθύς εξ αρχής τις θέσεις τους; Είναι αστεία έως και κωμικοτραγική η στάση του υπουργού υγείας κ. Γεωργιάδη να υιοθετεί  τέτοιου είδους ανυπόστατες διαμαρτυρίες!!!! και να παίρνει εκδίκηση για λογαριασμό τους;;;;;;

Ακόμη και αν αρκετοί από εμάς έχουμε qualifications για ακαδημαϊκή καριέρα παρόλα αυτά για τους κους  Μητσοτάκη, Αρβανιτόπουλο και  Γεωργιάδη, είμαστε μάλλον άχρηστοι για το Ελληνικό δημόσιο και ως εκ τούτου μας  οδηγούν στην απόλυση !!!

Και γιατί; Διότι αφενός αποκλειόμαστε από τις θέσεις του Υπουργείου Παιδείας καθώς  μπήκαμε στη δημόσια εκπαίδευση με την Επετηρίδα (όπως όλοι οι εκπαιδευτικοί, ακόμα και οι…«καθαρόαιμοι», όπως χαρακτήρισε ο κ. Κωνσταντόπουλος) και αφετέρου  διότι οι θέσεις που δόθηκαν από το υπουργείο Υγείας αναφέρονται σε θέσεις Βοηθών Νοσηλευτών !!! Και προφανώς  κανείς από μας  που σέβεται τις σπουδές του, τον ατέλειωτο χρόνο που δαπάνησε, το προσωπικό κόστος που πλήρωσε, εν τέλει δε  τον εαυτό του και την ύπαρξή του,  δεν θα δεχθεί να γίνει ΒΟΗΘΟΣ του ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ του, ΕΚΒΙΑΖΟΜΕΝΟΣ – μου επιτρέπεται να το πω αυτό, καθώς άλλως δεν εξηγείται η απαξίωση, στην απόκτηση τίτλων σπουδών – από αυτούς που τα διδακτορικά και τις μεταπτυχιακές τους σπουδές, τις χρηματοδότησε το παχυλό πορτοφόλι των ονομάτων των οικογενειών τους, ως φυσική συνέπεια της κοινωνικής τους θέσης, και όχι η απόλυτη εσωτερική και  ανθρώπινη ανάγκη για αέναη μόρφωση και καλλιέργεια, που οδήγησε εμάς τους ταπεινούς, απλούς καθημερινούς ανθρώπους να επιδιώξουμε την καλυτέρευσή μας…..

ΔΕΝ  μπορούμε καν να εργασθούμε ούτε ως Νοσηλευτές σε νοσοκομείο σύμφωνα με τα παραπάνω,  παρόλο που έχουμε προσφέρει πολλά χρόνια στον χώρο της υγείας σώζοντας ζωές πολλών ασθενών.  Η απόλυση θα είναι η τιμωρία μας;

Παρακαλώ μιλήστε, κοινωνήστε το….  Ζούμε την πλήρη παράνοια….

Ευχαριστώ
Δρ. Φωτεινή Ι. Δ. Βουζάβαλη 

Από ΔΣ