Αρχείο PDF

Αθήνα, 10-2-2014

 Αριθμ. Δ.Τ.: 122

Διαθεσιμότητα: Η πρότυπη Δίκη στο Σ.τ.Ε.

Στις 7-2-2014 εκδικάστηκε στην Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας η προσφυγή των εκπαιδευτικών της Τ.Ε.Ε., των Δημοτικών Αστυνομικών και των εργαζομένων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, κατά της αντισυνταγματικής διαθεσιμότητας.

Α. Η πλευρά των Εκπαιδευτικών σε διαθεσιμότητα

Οι δικηγόροι που εκπροσωπούσαν τους εκπαιδευτικούς παρουσίασαν άψογα και με γλαφυρό τρόπο όλη την κατάσταση που δημιουργήθηκε, με την ψήφιση του Ν. 4172/2013, τις δύο διαπιστωτικές πράξεις, τις συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί μετά από έξι μήνες διαθεσιμότητας, τις καταστάσεις που βιώνουν οι εκπαιδευτικοί, τις δηλώσεις και τις ενέργειες του Υπουργείου για την επανατοποθέτηση ορισμένων από αυτούς σε δομές της Κατάρτισης, Δια Βίου Μάθησης, ΝΠΔΔ και ΟΤΑ. Επισήμαναν ότι δεν απομένει πλέον χρόνος για να αποκατασταθούν όλοι οι εκπαιδευτικοί και ιδιαίτερα ότι:

α) Η όλη διαδικασία που ακολουθήθηκε είναι αντισυνταγματική.

β) Αντιβαίνει στα ανθρώπινα δικαιώματα, στα δικαιώματα των εργαζομένων, στην συνταγματικά κατοχυρωμένη μονιμότητα των υπαλλήλων του Δημοσίου.

γ) Δεν υπήρξε καμιά μελέτη που να δικαιολογεί την πράξη αυτή του Υπουργείου.

δ) Δεν προηγήθηκε αξιολόγηση δομών και υπαλλήλων. Αναφέρθηκε σχετικά η δήλωση του Υπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη ότι «οι πρώτες διαθεσιμότητες έγιναν χωρίς αξιολόγηση δομών και υπαλλήλων». Η αδιάκριτη διαθεσιμότητα όλων των εκπαιδευτικών, ακόμη και αυτών με μεταπτυχιακά και διδακτορικά διπλώματα, αποδεικνύει το γεγονός ότι η απόφαση λήφθηκε για να καλυφθούν «αριθμοί» «στα τυφλά» και όχι για τον «εξορθολογισμό» του Δημοσίου.

ε) Ο νομοθέτης δεν δύναται να αποφασίζει – και μάλιστα για θέματα μείζονος σημασίας – χωρίς να τεκμηριώνει ούτε να αιτιολογεί τα νομοθετούμενα, επαρκώς, με στοιχεία και επιχειρήματα. Η δυνατότητα να νομοθετεί, δεν του δίνει το δικαίωμα να αυθαιρετεί.

στ) Οι διδασκόμενες ειδικότητες που εκπαραθυρώθηκαν από τα ΕΠΑ.Λ. και τις ΕΠΑ.Σ. ήταν οι πολυπληθέστερες και δημοφιλέστερες μεταξύ των μαθητών. Από τις μελέτες του ίδιου του Υπουργείου φαίνεται ότι οι απόφοιτοι των ειδικοτήτων αυτών είχαν τη μεγαλύτερη απορρόφηση στην αγορά εργασίας. Το επιχείρημα του Υπουργού για δήθεν «υπερκορεσμό» καταρρίπτεται από τα ποσοστά ανεργίας των νέων (ποσοστό 33% των αποφοίτων αυτών των ειδικοτήτων, έναντι του μέσου όρου 60% όλων των αποφοίτων από κάθε ίδρυμα και βαθμίδα Εκπαίδευσης).

ζ) Δεν προβλέφθηκε τι θα απογίνουν οι μαθητές, που γράφτηκαν τον Ιούνιο και ήδη φοιτούσαν στα σχολεία, και οι οποίοι το Σεπτέμβρη εξαναγκάστηκαν να αλλάξουν επαγγελματικό προσανατολισμό ή να αποχωρήσουν από την Εκπαίδευση, με προορισμό τα ΙΕΚ ιδιωτικά ή δημόσια, όπου υπήρχαν αυτά, κατά το χρόνο που δεν λειτούργησαν ούτε οι νέες «ΣΕΚ». Στο σημείο αυτό αναφέρθηκε και η προσφυγή των 172 μαθητών και της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε. κατά των αυθαιρεσιών του Υπουργού.

Β. Η πλευρά του Δημοσίου (Υπουργείο Παιδείας)

Η δικηγόρος που εκπροσωπούσε το Υπουργείο Παιδείας δεν είχε να παρουσιάσει κανένα επιχείρημα για να ανασκευάσει τα όσα υποστήριξαν οι δικηγόροι μας. Υποστήριξε ότι:

α) Ο Νομοθέτης έχει το δικαίωμα να νομοθετεί, αυτό έκανε και καλώς το έκανε!

β) Ότι το Υπουργείο έλαβε αυτή την απόφαση «για τον εξορθολογισμό και την ανάπτυξη της Τεχνικής Εκπαίδευσης» (υπενθυμίζουμε ότι η Διαθεσιμότητα περιλήφθηκε σε Νόμο του Υπουργείου Οικονομικών, πολύ πριν την κατάθεση του Νομοσχεδίου για την Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης…).

γ) Το μεγαλύτερο μέρος της αγόρευσής της καταναλώθηκε στην παρουσίαση του …νέου Λυκείου, το πόσο σοφό είναι, ότι αποτελεί πραγματική διέξοδο για τους μαθητές και ότι οι εκπαιδευτικοί μπορούν να εργαστούν στις μετα-γυμνασιακές και μετα-λυκειακές δομές…

Οι δικαστές παρακολουθούσαν εμβρόντητοι το …μάθημα, σαν να ήταν αντικείμενο της δίκης η …ενημέρωσή τους για τις νέες εκπαιδευτικές δομές !!

Ο Πρόεδρος ρώτησε ποιες ειδικότητες διδάσκονταν στα σχολεία αυτά και η δικηγόρος δεν ήξερε και έψαχνε εναγωνίως τα χαρτιά της. Αντί να απαντήσει στην ερώτηση, άρχισε να διαβάζει τους Κλάδους και τις Ειδικότητες των …Εκπαιδευτικών που βγήκαν σε διαθεσιμότητα, λέγοντας πως είναι Νοσηλευτές, Βρεφονηπιοκόμοι, Γιατροί, κλπ. Έκπληκτος ο Πρόεδρος την ρώτησε: «…καλά, βγαίνουν γιατροί από τα σχολεία αυτά;» !!

Στη συνέχεια ο Πρόεδρος την ρώτησε αν το πτυχίο τους έδινε τη δυνατότητα να εργαστούν. Η δικηγόρος απάντησε ότι «ναι, μπορούν μάλλον, όπως και οι μηχανικοί και οι γιατροί και οι νομικοί…». Ο Πρόεδρος τη ρωτούσε για τους μαθητές και η δικηγόρος απαντούσε για τους εκπαιδευτικούς…

Η αναφορά της ότι εν πάση περιπτώσει ήδη έχουν προβλεφθεί νέες θέσεις για τους εκπαιδευτικούς σε διαθεσιμότητα, ξεσήκωσε θύελλα διαμαρτυριών των συναδέλφων που παρακολουθούσαν τη διαδικασία μέσα στην αίθουσα.

Γ. Η κινητοποίηση των εργαζομένων

Από νωρίς το πρωΐ, πλήθος εργαζομένων συγκεντρώθηκε έξω από το κτήριο του Συμβουλίου της Επικράτειας. Εκπαιδευτικοί, σχολικοί φύλακες, δημοτικοί αστυνομικοί. Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε πορεία προς τα Υπουργεία Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Οικονομικών. Η αστυνομία έκανε χρήση χημικών και προσπάθησε να απωθήσει βίαια τους διαδηλωτές.

ΟΧΙ στο ξεπούλημα των κοινωνικών αγαθών.

ΟΧΙ στην καταπάτηση των Συνταγματικών Ελευθεριών.

Ανεμπόδιστη πρόσβαση στην Παιδεία, στην Υγεία.

Ανεξάρτητη Τοπική Αυτοδιοίκηση.

Να μην απολυθεί κανένας εργαζόμενος.

Επαναλειτουργία όλων των Τομέων και Ειδικοτήτων των ΕΠΑ.Λ. – ΕΠΑ.Σ.

Όλοι οι εκπαιδευτικοί πίσω στα σχολεία μας.

 Από το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.

Φωτορεπορτάζ: Socrates BaltagiannisGeorgios Zachos, Συντονιστική Επιτροπή Εκπαιδευτικών Δ.Ε. σε Διαθεσιμότητα

http://diathesimoiekp.blogspot.gr/2014/02/blog-post_8.html

http://www.demotix.com/news/3871170/public-sector-unions-strike-against-layoffs/all-media

http://www.demotix.com/news/3871455/nationwide-teachers-union-protest-athens/all-media

http://www.demotix.com/news/3870822/protest-city-workers-athens-over-layoffs/all-media

ΔΤ ΟΛΤΕΕ-122_ Διαθεσιμότητα_Η πρότυπη Δίκη στο Σ.τ.Ε.-01

ΔΤ ΟΛΤΕΕ-122_ Διαθεσιμότητα_Η πρότυπη Δίκη στο Σ.τ.Ε.-02

ΔΤ ΟΛΤΕΕ-122_ Διαθεσιμότητα_Η πρότυπη Δίκη στο Σ.τ.Ε.-03

Διαθεσιμότητα: Η πρότυπη Δίκη στο Σ.τ.Ε.

 

 

Δημοσιεύτηκε τουλάχιστον στα παρακάτω Μέσα:

http://www.hellasedu.gr/2014/02/gia-thn-protyph-dikh-sto-StE.html

hellasedu-banner-01

XENESGLOSSES_EU_LOGO-01 http://xenesglosses.eu/2014/02/oltee-sxetika-me-tin-protypi-diki-sto/ 

Avaton-02 http://www.avatonpress.gr/2014/02/blog-post_5901.html

iPaideia-01 http://ipaideia.gr/o-l-t-e-e-diathesimotita-i-protipi-diki-sto-s-t-e.26c06aa7326eeea323a910bae9f9a19a.htm

ta nea24-01 http://tanea24.gr/o-l-t-e-e-diathesimotita-i-protipi-diki-sto-s-t-e.26c06aa7326eeea323a910bae9f9a19a.htm

http://ermispress.gr/index.php/2012-03-08-17-41-15/3033-o-l-t-e-e-symvoylio-tis-epikrateias-o-l-t-e-e-kai-mathites-kata-ypourgoy-i-diki