[button link=”http://www.oltee.gr/wp-content/uploads/2014/02/ΔΤ-ΟΛΤΕΕ-117_-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ-Η-πλήρης-ανατροπή-των-εννοιών.pdf” icon=”download” bg_color=”#e30404″ window=”yes”]Αρχείο PDF[/button]

Αθήνα, 27-1-2014

 Αριθμ. Δ.Τ.: 117

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ: Η πλήρης ανατροπή των εννοιών

Αξιολόγηση: λέξη με περιεχόμενο, ουσία και σημασία, για την οποία έχουν γραφεί τόσα πολλά και ταυτόχρονα υποκρύπτονται άλλα τόσα… Ζούμε δυστυχώς σε μια εποχή που δεν αρκεί να επιχειρηματολογείς επί της ουσίας, αλλά πρέπει να υπεραμύνεσαι του νοηματικού περιεχομένου των «ορισμών» και της πρωταρχικής σημασίας των «λέξεων». Όμως ακόμη και τότε, ακόμη και εάν ο «τίτλος» αναφέρεται σε κοινά αποδεκτή έννοια, και ο «σκοπός» είναι προφανώς κοινά αποδεκτός, η διαδικασία που προβλέπεται για την επίτευξή του μπορεί να οδηγεί στην καταστρατήγησή του!

Η Κυβέρνηση, και προσωπικά ο Υπουργός Παιδείας, έχει αποδειχθεί πραγματικός πρωταθλητής σε αυτό τον αγώνα δρόμου! Συγχαρητήρια στον ίδιο και στον Αρμόδιο φιλόλογο-επικοινωνιολόγο του.

«Αναβάθμιση της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης» σημαίνει κατάργηση Τομέων και Ειδικοτήτων προς όφελος της …Κατάρτισης !

«Ορθολογική και Αποτελεσματική Αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού» σημαίνει διαθεσιμότητα και απόλυση των Εκπαιδευτικών Τεχνικών Ειδικοτήτων, που δεν επαρκούσαν αριθμητικά για την κάλυψη των αναγκών των σχολείων, και διατήρηση όσων πλεονάζουν…

«Αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας» σημαίνει το εξαναγκαστικό ξεπούλημά της, κοψοχρονιάς, σε ντόπια και (κυρίως) ξένα συμφέροντα !

«Βιώσιμη και Υγιής επιχειρηματικότητα» σημαίνει να κλείσουν όσες επιχειρήσεις δεν «τα βγάζουν πέρα», εκτός από τις (ιδιωτικές) Τράπεζες, που όταν έχουν χασούρα θα την πληρώνει ο Ελληνικός Λαός και όποτε έχουν κέρδη θα τα μοιράζονται οι μέτοχοι…

«Ανεξάρτητη Ενημέρωση» σημαίνει να κλείνεις την «αμαρτωλή ΕΡΤ» που ήταν «ποδηγετούμενη» από την εκάστοτε κυβέρνηση και να αφήνεις «ανοικτά» τα ιδιωτικά κανάλια που χρωστούν τα μαλλιά της κεφαλής τους, αλλά δήθεν ΔΕΝ είναι «χειραγωγούμενα» από την Κυβέρνηση που παράνομα επιτρέπει …τη λειτουργία τους !

Σύμφωνα λοιπόν με αυτή τη διαστροφική προσέγγιση, «Αξιολόγηση» του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας σημαίνει:

να κλείνεις σχολεία (τις ΕΠΑ.Σ.),

να απαξιώνεις όσα απέμειναν (τα ΕΠΑ.Λ.),

να καταργείς εν μέσω θέρους Τομείς και Ειδικότητες,

να βγάζεις σε διαθεσιμότητα τους εκπαιδευτικούς που υπηρετούσαν σε αυτά, κρατώντας σε ομηρία τους υπόλοιπους, που περιμένουν τη σειρά τους,

να είναι Γενάρης και να μην έχεις ακόμη καλύψει (κ. Υπουργέ) τα κενά διδασκομένων μαθημάτων τεχνικών ειδικοτήτων Πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα,

να μην έχεις δώσει (κ. Υπουργέ) μέχρι τα Χριστούγεννα Αναλυτικά Προγράμματα για τα μαθήματα Προσανατολισμού της Α΄ τάξης ΕΠΑ.Λ., παρά «μας πέταξες» δυο βιβλία «στα μούτρα» με την εντολή να διδάξουμε …ότι νομίζουμε,

να μην έχεις συντάξει ακόμη (κ. Υπουργέ) την «Τράπεζα Θεμάτων» με την οποία θα διαγωνιστούν τα παιδιά μας στις εξετάσεις του Ιουνίου,

να καλείς μέσα σε ένα σαββατοκύριακο (το προχθεσινό !) τους Φορείς (και όχι όλους) να σου κάνουν προτάσεις για τα ωρολόγια και αναλυτικά προγράμματα σπουδών για τις Ειδικότητες που θα διδάσκονται στα ΕΠΑ.Λ., τις οποίες θεσμοθέτησες (κ. Υπουργέ) το Σεπτέμβρη ως δήθεν απαύγασμα …5ετούς διαβούλευσης (!), αλλά δεν ήξερες ούτε τι σημαίνουν οι τίτλοι, πόσο μάλλον ποιο είναι ακριβώς το περιεχόμενό τους,

να αυξάνεις το διδακτικό ωράριο και ταυτόχρονα να προσθέτεις καθημερινά επιπλέον διοικητική εργασία, χωρίς να ενδιαφέρεσαι (κ. Υπουργέ) ποιος θα την φέρει εις πέρας, την ίδια στιγμή που «προικοδοτείς» κάθε σχολείο Κατάρτισης με δύο διοικητικούς, αποκλειστικά για γραμματειακή εργασία,

να έχεις «πετάξει το μπαλάκι» της χρηματοδότησης των σχολείων στους Δήμους, χωρίς όμως να φροντίζεις (κ. Υπουργέ) να έχουν χρήματα να διαθέσουν για θέρμανση, αναλώσιμα και εξοπλισμό των σχολείων και των εργαστηρίων, τη μετακίνηση των μαθητών,

να μην πληρώνεις (κ. Υπουργέ) τις μετακινήσεις των Σχολικών Συμβούλων (κάποιοι από αυτούς έχουν «χρεωμένη» υπηρεσιακά όλη την Ελλάδα) για να συμβάλουν στο ποιοτικό έργο που ζητάς να γίνεται στα σχολεία μας,

να έχεις κάνει μπάχαλο όλη την Παιδεία και μετά από όλα αυτά, να έχεις το θράσος κ. Υπουργέ να ζητάς να «αυτοαξιολογηθούμε», να «ενισχύσουμε την αυτογνωσία» μας, για να «εντοπίσουμε» μέσα στο γενικό χαμό και στα ερείπια, ποιές είναι οι «αδυναμίες» μας, και να βάλουμε «στόχους» για να τις ξεπεράσουμε!!

 

Αξιολόγηση ΠΟΙΑΣ σχολικής μονάδας;

Ειδικά αυτής της Τ.Ε.Ε., που τρία χρόνια περίμενε την περίφημη αναβάθμιση, για να καταλήξει στη συρρίκνωση της, με κατάργηση των πιο ζωντανών Τομέων και Ειδικοτήτων της, με αναγκαστική εξώθηση των μαθητών της στην «Κατάρτιση» και στη «Μαθητεία»; Χωρίς καθηγητές, χωρίς χρηματοδότηση, χωρίς υλικοτεχνική υποδομή, χωρίς εποπτικά μέσα, χωρίς αναλυτικά προγράμματα, με απαρχαιωμένο εξοπλισμό, ωρολόγια προγράμματα και βιβλία; Των σχολικών μονάδων που συγχωνεύονται και καταργούνται, ώστε να υλοποιηθεί ο στόχος να κλείσουν τα μισά σχολεία μας;

Πραγματικά, περιμένουμε με αγωνία να δούμε το «σχέδιο δράσης» των ΕΠΑ.Σ. που θα υλοποιήσουν …του χρόνου, που …θα έχουν καταργηθεί! Αυτό πιά, ξεπερνάει το «κακό χιούμορ». Είναι «ΑΛΗΤΕΙΑ» ! Βάζεις τον μελλοθάνατο, να γράψει έκθεση ιδεών μπροστά στην καρμανιόλα, για το πώς ονειρεύεται το μέλλον του!

 

Αξιολόγηση ΠΟΙΩΝ συντελεστών του εκπαιδευτικού έργου;

Των μαθητών που πεινάνε, που δεν διδάσκονται μαθήματα και εργαστήρια ειδικότητας γιατί δεν έχουν καθηγητές, που ως τελειόφοιτοι δεν διδάσκονται πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, που ακόμη δεν γνωρίζουν αν και πως θα μπορέσουν να πάρουν πτυχίο;

Των εκπαιδευτικών που απαξιωμένοι κοινωνικά και εξαθλιωμένοι οικονομικά τρέχουν από σχολείο σε σχολείο (μέχρι και σε πέντε διαφορετικά), με επιπλέον 2 ώρες διδασκαλίας, με καταργημένο το τεκμήριο της αθωότητας και τον πέλεκυ του απαράδεκτου νέου πειθαρχικού δικαίου να επικρέμεται, με το φόβο της υπεραριθμίας, της αναγκαστικής μετάθεσης, της μετάταξης, της διαθεσιμότητας, της απόλυσης; Αυτών που κάθε μέρα καταλύεται κάθε έννοια εργασιακού κεκτημένου και δικαιώματος; Αυτών που δεν τους παρέχεται ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, που του περικόπτονται συνεχώς εφ’ άπαξ και συντάξεις; Αυτών, που δεν τους επιμορφώνει το Υπουργείο;

Είναι προφανές ότι δεν υπάρχει ΒΟΥΛΗΣΗ να χρησιμοποιηθεί η ψευδεπίγραφη αυτή «Αξιολόγηση» ΔΙΑΜΟΡΦΩΤΙΚΑ για το Εκπαιδευτικό Σύστημα.

Πρόκειται για την «έξυπνη σίτα» ενός βάρβαρου και βάναυσου Συστήματος, το οποίο θέλει να συλλέξει τις «ευθύνες» των Μυρμηγκιών και να εξαφανίσει τα εγκλήματα των Δεινοσαύρων.

Πρόκειται για την πιο σκληρή μέθοδο ελέγχου και αναπαραγωγής της Εξουσίας από τα ψηλά προς τα χαμηλά, μέχρι να κάνουν το καθένα μας ένα αυταρχικό τυρανίσκο προς τους υφισταμένους και γλοιώδη αυλοκόλακα προς τους ανωτέρους.

Δηλώνουμε αμετακίνητοι από τη θέση μας:

ΝΑΙ στην ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ – ΟΧΙ στο ΦΙΑΣΚΟ

που έχουμε διατυπώσει έγκαιρα με Δελτία Τύπου (βλ. 009/2-10-12 και 020/31-1-13): https://docs.google.com/file/d/0BwpQjqVmdNegRDVjSjZhMk1GQzQ/edit

https://docs.google.com/file/d/0BwpQjqVmdNegZHc0ZWVWQ1ZZbGc/edit

Την αναλυτική τεκμηρίωση των απόψεών μας την έχουμε αποστείλει στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας με την με αρ. πρωτ. 137/31-1-2013 επιστολή μας:

https://drive.google.com/file/d/0BwpQjqVmdNegUmFDLVZua2dxOVk/edit?usp=sharing

 

Η αξιολόγηση ξεκινά από πάνω προς τα κάτω! Με πρώτη – πρώτη την αυτοαξιολόγηση του Υπουργείου Παιδείας και προσωπικά του κ. Υπουργού.

Η πολιτική ηγεσία αυτοθαυμάζεται ως σύγχρονος φωτεινός παντογνώστης, βαυκαλιζόμενη για τα φοβερά επιτεύγματά της, τον εξορθολογισμό, την αντιμετώπιση της παθογένειας, κλπ. Η περιφρόνηση που δείχνει για πολλοστή φορά προς τους Εκπαιδευτικούς λειτουργούς, η εξουσιαστική επιβολή και ο πλήρης αποκλεισμός της εκπαιδευτικής κοινότητας από την έκφραση λόγου, θέσεων και δυνατότητας συμμετοχής, δεν οδηγεί πουθενά. Η ψευδεπίγραφη «αξιολόγηση» θα καταρρεύσει νομοτελειακά. Το ερώτημα είναι, αν καθώς γκρεμίζεται ο αυταρχικός «ετσιθελισμός» του Υπουργείου, θα συμπαρασύρει και τον ίδιο τον Υπουργό!

Οι εκπαιδευτικοί θα σταθούν στο ύψος των περιστάσεων, διασφαλίζοντας με κάθε πρόσφορο τρόπο την αξιοπρέπειά τους, και πρωταρχικά το κύρος του Δημόσιου Σχολείου, συνεπείς στο παιδαγωγικό τους καθήκον και στις υποχρεώσεις τους ως Λειτουργοί, σε ατομικό αλλά και σε συλλογικό επίπεδο.

Σύμφωνα με την υπ’ αριθ. 1900089/Γ1/10-12-2013 εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ., «Η εφαρμογή της Α.Ε.Ε. στα σχολεία είναι υποχρεωτική και την ευθύνη της υλοποίησης έχουν οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων…» και «Η διαδικασία πραγματοποιείται από ομάδες εργασίας των εκπαιδευτικών με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων». Στην περίπτωση που καταστεί «ανέφικτη» η συγκρότηση Ομάδων εργασίας από το Σύλλογο, θα αναλάβει τη σχετική «ευθύνη» ο Διευθυντής του Σχολείου, όπως προκύπτει από την υποχρέωσή του; Και θα φροντίσει να συμπίπτουν τα κενά μεταξύ των μαθημάτων ώστε να δύνανται να συνεργασθούν τα μέλη της Ομάδας (αν στο μεταξύ οι Εκπαιδευτικοί δεν έχουν να διεκπεραιώσουν άλλο εξωδιδακτικό έργο, από τα πολλά που τους έχουν ανατεθεί)…;

Ακόμη, σε σχέση με την αναφορά της ίδιας εγκυκλίου ότι: «Ο Σύλλογος των Διδασκόντων… για τον προγραμματισμό, την οργάνωση και τον συντονισμό της διαδικασίας των ομάδων εργασίας, μπορεί να συνεδριάσει και σε ώρες που ο ίδιος θεωρεί κατάλληλες, εκτός ωραρίου εργασίας». Ευχαριστούμε τον κ. Υφυπουργό για την …άδειά του, αλλά υπενθυμίζουμε στους συναδέλφους ότι σύμφωνα με το Ν. 1566/1985 «…Κάθε εκπαιδευτικός παραμένει υποχρεωτικά στο σχολείο, στις εργάσιμες ημέρες πέρα από τις ώρες διδασκαλίας, για την εκτέλεση συγκεκριμένου έργου, που του έχει ανατεθεί από τα όργανα διοίκησης του σχολείου όχι όμως πέρα από έξι (6) ώρες την ημέρα ή τριάντα (30) ώρες την εβδομάδα…».

Ελπίζουμε ότι, έστω την τελευταία στιγμή, ίσως συνειδητοποιήσει το Υπουργείο ότι κάτω από άλλες συνθήκες, σε προσφορότερο χρόνο, σε προαιρετική βάση, με άλλους στόχους, χωρίς να υποκρύπτονται δόλιοι συσχετισμοί και σκοπιμότητες, με προγενέστερη διαβούλευση, ενεργό συμμετοχή και συναίνεση του συνόλου της εκπαιδευτικής κοινότητας, η Αυτοαξιολόγηση – Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου θα είχε την τύχη που της αρμόζει, τόσο ως διαδικασία, όσο και ως αποτέλεσμα.

Από το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.

Δημοσιεύτηκε τουλάχιστον στα παρακάτω Μέσα:

http://www.hellasedu.gr/2014/01/Axiologhsh-plhrhs-anatroph-ton-ennoion.html

hellasedu-banner-01

iPaideia-01http://ipaideia.gr/aksiologisi-i-pliris-anatropi-ton-enoion.517ffd11058d568ae6fb319117fa4242.htm

Tromaktiko-01http://tro-ma-ktiko.blogspot.gr/2014/01/blog-post_5883.html

douhttp://www.dou.gr/articlext.php?a=7716089

ta nea24-01http://tanea24.gr/aksiologisi-i-pliris-anatropi-ton-enoion.517ffd11058d568ae6fb319117fa4242.htm