[button link=”https://www.oltee.gr/wp-content/uploads/2014/02/ΔΤ-ΟΛΤΕΕ-089_-Καταληψίες-και-Εγ-καταληψίας.pdf” icon=”download” bg_color=”#e30404″ window=”yes”]Αρχείο PDF[/button]

Αθήνα, 17-10-2013

 Αριθμ. Δ.Τ.: 089

Οι Καταληψίες και ο ΕΓ-ΚΑΤΑΛΗΨΙΑΣ

Ο Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων υπέγραψε Απόφαση σύμφωνα με την οποία:

 «Σε περίπτωση που η λειτουργία σχολικής μονάδας διακόπτεται λόγω κατάληψης για περισσότερες από τρεις εργάσιμες ημέρες το διδακτικό έτος στη συγκεκριμένη σχολική μονάδα παρατείνεται για όσες ημέρες διήρκεσε η κατάληψη πέραν των τριών εργάσιμων ημερών. …Οι απώλειες διδακτικών ωρών που προκύπτουν από τη διακοπή της διδασκαλίας των μαθημάτων λόγω κατάληψης για χρονικό διάστημα έως και τρεις εργάσιμες ημέρες αναπληρώνονται κατά το χρονικό διάστημα των διακοπών του Πάσχα με σχετική απόφαση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης». Η ισχύς της παρούσης αρχίζει από το σχολικό έτος 2013−2014.

Η απόφαση αυτή συμπίπτει χρονικά με τις συλλήψεις και την παραπομπή στη δικαιοσύνη «καταληψιών» μαθητών στη Λαμία και στην Ηγουμενίτσα. Είναι δεδομένο ότι η κατάληψη σχολείου (χωρίς λόγο και αιτία), συνιστά παράνομη πράξη την οποία φυσικά και καταδικάζουμε.

Γνωρίζει όμως ο Υπουργός ότι το θέμα των καταλήψεων, λόγω της ιδιαιτερότητας του εκπαιδευτικού χώρου (σχολείο – μαθητής), αντιμετωπίζεται απ’ όλους τους εμπλεκόμενους με την πρέπουσα ευαισθησία, ψυχραιμία και νηφαλιότητα. Ζητούμενο δεν μπορεί να αποτελεί προφανώς ΟΥΤΕ η καταστολή, ΟΥΤΕ η τιμωρία, αλλά η ΠΡΟΛΗΨΗ. Όταν εξασφαλίζονται οι βασικοί παράγοντες που συντελούν στην εύρυθμη και ομαλή λειτουργία των σχολείων – όπως η παρουσία του απαραίτητου εκπαιδευτικού προσωπικού, ύπαρξη βιβλίων, κλπ – δημιουργούνται συνθήκες και κλίμα αποτροπής ακραίων μαθητικών αντιδράσεων. Όταν όμως η πολιτεία αθετεί συστηματικά και προκλητικά τις συνταγματικές της υποχρεώσεις για δωρεάν δημόσια παιδεία, η απάντηση στις δικαιολογημένες κοινωνικές αντιδράσεις δεν μπορεί να είναι η ενίσχυση των κατασταλτικών μέτρων και της έννομης βίας ! Τουλάχιστον, όχι σε Δημοκρατική Χώρα !!

Σε κάθε περίπτωση, Υπουργικές αποφάσεις όπως η παραπάνω, αποτελούν ΠΡΟΚΛΗΣΗ για τη μαθητική και την εκπαιδευτική κοινότητα και δημιουργούν πρόσθετη αιτία και αφορμή για αντιδράσεις και εξεγέρσεις.

Μήπως τελικά στοχεύουν στο να κρύψουν το πραγματικό πρόβλημα; Τη συνεχή, συστηματική και διόλου τυχαία και απρογραμμάτιστη εγκατάλειψη και υποτίμηση – απαξίωση του Δημόσιου Σχολείου και της Δωρεάν Παιδείας μέσα από συγκεκριμένες – επιλεγμένες πολιτικές επιλογές του Υπουργείου Παιδείας;

Ο Υπουργός, αντί να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά τα προβλήματα της εκπαίδευσης, επιχειρεί απλώς να «σβήσει» την κακή εικόνα, «εξαφανίζοντας» τις αντιδράσεις. Ο Υπουργός έχει την πολιτική ευθύνη της λειτουργίας των σχολείων. Οφείλει λοιπόν να παρέχει όλα τα μέσα και τις δυνατότητες για την εύρυθμη λειτουργία τους και όχι να σμπρώχνει τα χάλια της Εκπαίδευσης «κάτω από χαλί», απλώς για να μην φαίνονται!

Μήπως «ξέχασε» ότι την προηγούμενη σχολική χρονιά (2012–13) άφησε πίσω του έλλειμα 2.000 εκπαιδευτικών τεχνικών ειδικοτήτων; Ότι η αδυναμία του για κάλυψη των ελλείψεων σε εκπαιδευτικό προσωπικό είναι η αιτία υπολειτουργίας ή και αναστολής λειτουργίας πολλών ειδικοτήτων στα σχολεία μας;

Μήπως «ξέχασε» ότι αυτοί οι μαθητές της Τ.Ε.Ε. έχασαν πέρσι χιλιάδες διδακτικές ώρες από τη διδασκαλία μαθημάτων ειδικότητας, απαραίτητες για να εφοδιαστούν με γνώσεις και δεξιότητες για να εξασκήσουν το βιοποριστικό τους επάγγελμα, με μόνο εφόδιο το πτυχίο που τους παρείχε το Δημόσιο Επαγγελματικό σχολείο;

Μήπως «ξέχασε» ότι οι διδακτικές αυτές ώρες χάθηκαν με ευθύνη του ίδιου και όχι εξαιτίας «μαθητικών καταλήψεων»;

Μήπως η κατάσταση που έχει δημιουργηθεί είναι απόρροια μιας σειράς απαράδεκτων – έως εγκληματικών – ενεργειών κατά της εκπαίδευσης και του εκπαιδευτικού (διαθεσιμότητες, κινητικότητες, αναγκαστικές μετατάξεις και μεταθέσεις, ταραχή, ανωμαλία και αναστάτωση) και τώρα πια ήρθε η ώρα της αποτίμησης των ζημιών σε βάρος των μαθητών (ιδιαίτερα αυτών της Τ.Ε.Ε.), των οικογενειών τους και, τελικά, σε βάρος ολόκληρης της κοινωνίας;

Πριν ανησυχήσει λοιπόν υπέρμετρα και πρόωρα, για την αναπλήρωση χαμένων διδακτικών ωρών συνεπεία καταλήψεων από την πλευρά των μαθητών, θα πρέπει ο κ. Υπουργός, από τη θέση του, να αποτρέψει την πρόκληση κάθε σχετικής απώλειας διδακτικών ωρών από ΔΙΚΗ του ΥΠΑΙΤΙΟΤΗΤΑ !!

Εμείς βρισκόμαστε μέσα στα σχολεία και δεν χρειαζόμαστε «ηλεκτρονικά συστήματα παρακολούθησης» για να γνωρίσουμε τις συνθήκες λειτουργίας τους. Και επειδή βιώνουμε καθημερινά τις ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό και την απώλεια των ΧΙΛΙΑΔΩΝ διδακτικών ωρών σε εβδομαδιαία βάση, στο εξής θα τηρούμε και θα συντάσσουμε (χωρίς χρέωση) Β.Ε.Ε.Π. (Βιβλίο ΕΛΛΕΙΨΗΣ Εκπαιδευτικού Προσωπικού) το οποίο και θα θέτουμε στη διάθεση του Υπουργού προς ενημέρωσή του !!

Ενδεικτικά, λοιπόν, και συντόμως (για αρχή) καταγράφουμε υφιστάμενες ΣΗΜΕΡΑ ελλείψεις σε σχολεία της Τ.Ε.Ε.:

ΕΠΑ.Λ. Αξιούπολης Κιλκίς: δεν διδάσκεται ούτε μια ώρα για την ειδικότητα Νοσηλευτικής.

ΕΠΑ.Λ. Βέροιας: δεν υπάρχει κανένας διδάσκων για τα μαθήματα ειδικότητας Γραφικών Τεχνών.

ΕΠΑ.Λ. Έδεσσας: δεν διδάσκεται ούτε μια ώρα σε καμιά από τις τρείς (3) ειδικότητες του Τομέα Υγείας – Πρόνοιας.

ΕΠΑ.Λ. Κατοχής Αιτωλοακαρνανίας: δεν διδάσκεται ούτε μια ώρα μαθημάτων ειδικότητας.

ΕΠΑ.Λ. Σπάρτης: δεν υπάρχει κανένας διδάσκων για τα μαθήματα ειδικότητας Βρεφονηπιοκόμων.

1ο ΕΠΑ.Λ. Μεσολογγίου: αδιάθετες 15 ώρες για την ειδικότητα Νοσηλευτικής.

6ο εσπ. ΕΠΑ.Λ. Θεσ/νίκης: στη Γ΄ τάξη δεν διδάσκονται 11 ώρες Τομέα Εφαρμοσμένων Τεχνών και στη Δ΄τάξη, στην ειδικότητα Γραφικών Τεχνών, δεν διδάσκονται 13 ώρες σε Πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα !

 

ΕΠΑ.Σ. Αγρινίου: στη Β΄ τάξη, 34 ώρες Κομμωτικής.

ΕΠΑ.Σ. Αλεξανδρούπολης: στη Β΄ τάξη, 25 ώρες Βοηθών φαρμακείων, έλλειψη 9 ώρες Αισθητικής, 17 ώρες Κομμωτικής.

ΕΠΑ.Σ. Αλιβερίου: στη Β΄ τάξη, έλλειψη 25 ώρες Αισθητικής, 25 ώρες Κομμωτικής.

ΕΠΑ.Σ. Βέροιας: στη Β΄ τάξη, 16 ώρες Κομμωτικής.

ΕΠΑ.Σ. Δράμας: στη Β΄ τάξη, έλλειψη 25 ώρες Βοηθών φαρμακείων, 9 ώρες Σχεδιασμού εσωτερικών χώρων, 9 ώρες Αισθητικής, 9 ώρες Βοηθών φυσιοθερεπευτών, 7 ώρες Κομμωτικής. Λόγω έλλειψης εκπαιδευτικών, ΔΕΝ έχουν πραγματοποιηθεί ΑΚΟΜΗ οι επαναληπτικές ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ Σεπτεμβρίου σε 4 μαθήματα ειδικότητας Βοηθών Φαρμακείων και σε 1 μάθημα της ειδικότητας Σχεδιασμού Εσωτ. Χώρων !!

ΕΠΑ.Σ. Ελευσίνας: στη Β΄ τάξη, 17 ώρες Κομμωτικής.

ΕΠΑ.Σ. Ζακύνθου: στη Β΄ τάξη, δεν διδάσκεται ούτε μια ώρα στις ειδικότητες Αισθητικής και Κομμωτικής.

ΕΠΑ.Σ. Ηγουμενίτσας: στη Β΄ τάξη, δεν διδάσκεται ούτε μια ώρα στην ειδικότητα Κομμωτικής.

ΕΠΑ.Σ. Ικαρίας: στη Β΄ τάξη, δεν διδάσκεται ούτε μια ώρα στις ειδικότητες Αισθητικής και Κομμωτικής.

ΕΠΑ.Σ. Καβάλας: στη Β΄ τάξη, δεν διδάσκεται ούτε μια ώρα στην ειδικότητα Κομμωτικής.

ΕΠΑ.Σ. Κορθίου (Άνδρος): δεν υπάρχει κανένας εκπαιδευτικός για καμιά ειδικότητα. ΔΕΝ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΚΑΘΟΛΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΑ !!

ΕΠΑ.Σ. Καρδίτσας: στη Β΄ τάξη, 25 ώρες Βοηθών φαρμακείων, έλλειψη 9 ώρες Αισθητικής, 9 ώρες Κομμωτικής.

ΕΠΑ.Σ. Κορωπίου: στη Β΄ τάξη, 17 ώρες Κομμωτικής, ενώ δεν διδάσκεται ούτε μια ώρα στις ειδικότητες Βοηθών φαρμακείων και Αισθητικής.

ΕΠΑ.Σ. Λιβαδειάς: στη Β΄ τάξη, έλλειψη 23 ώρες Αισθητικής, 9 ώρες Κομμωτικής.

ΕΠΑ.Σ. Σαλαμίνας: στη Β΄ τάξη, 15 ώρες Κομμωτικής, ενώ δεν διδάσκεται ούτε μια ώρα στην ειδικότητα Αισθητικής.

ΕΠΑ.Σ. Σάμου: στη Β΄ τάξη, δεν διδάσκεται ούτε μια ώρα στις ειδικότητες Αισθητικής και Κομμωτικής.

 

Στην Ξάνθη υπάρχουν 233 ώρες την εβδομάδα κενές καθηγητών τεχνικών ειδικοτήτων και συγκεκριμένα: 69 ώρες ΠΕ18.18, 47 ώρες ΠΕ17.02, 24 ώρες ΠΕ17.01, 10 ώρες ΠΕ 18.33, 11 ώρες ΠΕ18.25, 15 ώρες ΠΕ18.04, 43 ώρες ΤΕ01.19, 4 ώρες ΠΕ18.10.

Στο Ηράκλειο της Κρήτης, στα σχολεία της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (ΕΠΑ.Λ.-ΕΠΑ.Σ.) δεν πραγματοποιούνται 1.149 ώρες την εβδομάδα ! Τα κενά των καθηγητών είναι: 18 ώρες Θεολόγοι, 33 ώρες Φιλόλογοι , 63 ώρες Μαθηματικοί, 45 ώρες Χημικοί, 93 ώρες Μηχανολόγοι, 97 ώρες Ηλεκτρολόγοι, 62 ώρες Γιατροί, 78 ώρες Νοσηλευτές, 10 ώρες Μαιευτικής, 29 ώρες Ιατρικών Εργαστηρίων, 74 ώρες Βρεφονηπιοκόμων, 8 ώρες Οδοντιάτρων, 39 ώρες Οδοντοτεχνιτών, 26 ώρες Αισθητικής, 69 ώρες Φυσιοθεραπευτών, 97 ώρες Κομμωτικής, 88 ώρες Γεωπόνων, 103 Φυτικής Παραγωγής, 66 ώρες Οχημάτων, 16 ώρες Γραφιστικής, 35 ώρες Ηλεκτρονικών.

Και δε μαζέψαμε ακόμη στοιχεία από όλη την Ελλάδα…

Κύριε Υπουργέ, μπορείτε να μας λύσετε μια απορία; Αν οι μαθητές της ΕΠΑ.Σ. Κορθίου «καταλάβουν» το σχολείο τους που δεν λειτουργεί καθόλου, θα τους «τιμωρήσετε» με «παράταση» του …διδακτικού έτους για να συνεχίσουν να …ΜΗ διδάσκονται τα μαθήματά τους ;; Και για τα υπόλοιπα σχολεία; Θα εκδώσετε καμιά Υπουργική Απόφαση για την «αναπλήρωση» των ωρών που με δική σας υπαιτιότητα δεν διδάσκονται;

Δεν ευθύνονται οι «καταληψίες» κε Υπουργέ αλλά η ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΗ της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και συγκεκριμένα,

ο ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΙΑΣ !!!

 

Και τέλος, αν γνωρίζετε, συστήστε μας καμιά αυτόφωρη διαδικασία (βλ. «καταληψίες» Λαμίας) για να την δοκιμάσουμε στην περίπτωσή του! Την άλλη με την ψήφο την ξέρουμε, αλλά αργεί… Και, επιπλέον, είναι λίγο άδικη, αφού η «μπάλα» παίρνει όλη την Κυβέρνηση (κάτι σαν «διαθεσιμότητα», με κατάργηση των «οργανικών θέσεων» όλων των Υπουργών…).

 

Από το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.