Αρχείο PDF

Αθήνα, 22-04-2016

 Αρ. Πρωτ.: 136

ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΣΤΟ ΟΡΘΟ

 

ΠΡΟΣ :

1.   κ. Γιώργο Κατρούγκαλο

Υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης

2.   κ. Νίκο Φίλη

Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

 

ΚΟΙΝ:

  1. Βουλευτές Ελληνικού Κοινοβουλίου
  2. Δ/νση Επαγγελματικής Εκπ/σης ΥΠ.Π.Ε.Θ.
  3. Περιφερειακές Δ/νσεις Εκπ/σης, Δ/νσεις Δ/θμιας Εκπ/σης
  4. Επαγγελματικά Λύκεια – ΕΠΑ.Λ. & Εργαστηριακά Κέντρα – Ε.Κ.
  5. Γυμνάσια & Γενικά Λύκεια – ΓΕ.Λ.
  6. Ε.Λ.Τ.Ε.Ε., Εκπαιδευτικούς, MME

 

ΚΑΤΕΠΕΙΓΟΝ

 

ΘΕΜΑ: Συνταξιοδότηση εκπαιδευτικών

 

κ. Υπουργέ Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης,

κ. Υπουργέ Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

 

Σχετικά με τη συνταξιοδότησή τους, οι εκπαιδευτικοί υφίστανται διακριτική σε βάρος τους μεταχείριση σε τρία επίπεδα (σε σχέση με ΟΛΟΥΣ τους υπόλοιπους υπαλλήλους του δημόσιου τομέα), για την αποκατάσταση των οποίων ζητούμε την άμεση παρέμβασή σας:

 

1. Δυνατότητα παραίτησης σε σχέση με το υπό ψήφιση Σ/Ν

Σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, οι εκπαιδευτικοί μπορούν να υποβάλλουν την αίτηση παραίτησής τους μόνο κατά το τελευταίο δεκαήμερο του Απριλίου και η υπαλληλική σχέση λύνεται αυτοδίκαια με το τέλος του διδακτικού έτους στις 30-6-2016. Την ίδια στιγμή, όλοι οι υπόλοιποι δημόσιοι υπάλληλοι που υπηρετούν σε ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ άλλη δημόσια υπηρεσία ΕΚΤΟΣ εκπαίδευσης, μπορούν να υποβάλλουν ανεμπόδιστα την αίτηση συνταξιοδότησής τους, οποιαδήποτε στιγμή του έτους.

Φέτος, λόγω Πάσχα, η καταληκτική ημερομηνία υποβολής αιτήσεων παραίτησης μετατίθεται στις 4-5-2016.

Με τα δεδομένα αυτά, και ενόψει της ψήφισης του νέου ασφαλιστικού νόμου, χιλιάδες εκπαιδευτικοί θα υποχρεωθούν σε συνταξιοδότηση με τους όρους που θα επιβάλλει ο νέος ασφαλιστικός νόμος, σε αντίθεση με όλους τους υπόλοιπους υπαλλήλους του δημόσιου τομέα που είχαν τη δυνατότητα και έχουν ήδη ασκήσει το σχετικό δικαίωμα προλαβαίνοντας τα νέα μέτρα !

Για την αποκατάσταση αυτής της αδικίας,

ζ η τ ο ύ μ ε

να αναλάβετε άμεσα πρωτοβουλία νομοθετικής ρύθμισης που να ορίζει ότι οι εκπαιδευτικοί που θα υποβάλλουν (επειδή έτσι υποχρεώνονται να πράξουν) την αίτηση παραίτησης μέχρι τη λήξη της προθεσμίας, να συνταξιοδοτηθούν με τους όρους του ισχύοντος αυτή τη στιγμή ασφαλιστικού καθεστώτος και όχι με αυτούς που σχεδιάζεται να ψηφιστούν στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα.

Επίσης ζητούμε το αυτό να ισχύει και για όλους τους εκπαιδευτικούς που έχουν κατοχυρώσει το δικαίωμα συνταξιοδότησης μέχρι τη λήξη της ως άνω προθεσμίας και θα υποβάλλουν δήλωση παραίτησης όποτε επιλέξουν στο μέλλον. Η ρύθμιση αυτή θα αποτρέψει αθρόα έξοδο μεγάλου αριθμού εκπαιδευτικών, που με τη σειρά της θα προκαλέσει επιπρόσθετες ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό, σε μια περίοδο που αυτές είναι ήδη αυξημένες και υπάρχει έντονη δυσχέρεια διορισμού μονίμων ή πρόσληψης αναπληρωτών.

 

2. Λύση υπαλληλικής σχέσης στις 31 Αυγούστου (λήξη σχολικού έτους)

Οι διορισμοί των εκπαιδευτικών πραγματοποιούνται διαχρονικά στο τέλος Αυγούστου. Επομένως, όταν λύεται η υπαλληλική τους σχέση λόγω συνταξιοδότησης στις 30 Ιουνίου (εξαναγκαστικά και όχι από επιλογή των εκπαιδευτικών), οι εκπαιδευτικοί μπορεί να χάνουν έως και ένα ολόκληρο έτος υπηρεσίας, λόγω έλλειψης 1-2 μηνών.

Για την αποκατάσταση αυτής της αδικίας,

ζ η τ ο ύ μ ε

η συνταξιοδότηση των εκπαιδευτικών να πραγματοποιείται κατόπιν αιτήσεως τους σε όποιο χρόνο αυτοί επιλέγουν και επιθυμούν, ή αλλιώς, και αφού υφίστανται μια υποχρεωτική ρύθμιση ανεξάρτητη της βουλήσεώς τους,

η λύση της υπαλληλικής σχέσης των εκπαιδευτικών λόγω συνταξιοδότησης να γίνεται με τη λήξη του σχολικού έτους, στις 31 Αυγούστου και όχι νωρίτερα (με τη λήξη του διδακτικού έτους), οπότε θα συμπληρώνεται ο πλήρης κύκλος του έτους υπηρεσίας τους.

 

3. Προσωρινή σύνταξη

Στο προτεινόμενο νομοσχέδιο περιέχεται μια σοβαρότατη αδικία σε βάρος των Εκπαιδευτικών αλλά και των άλλων δημόσιων υπαλλήλων, όσον αφορά στην προσωρινή σύνταξη που θα τους δίνεται για να επιβιώσουν στοιχειωδώς μέχρι να λάβουν την οριστική τους σύνταξη. Συγκεκριμένα προβλέπεται ότι:

Άρθρο 9. Προσωρινή σύνταξη

1. Οι διατάξεις της περ. ε΄ της παρ.1 του άρθρου 57Α του π.δ. 169/2007, αντικαθίσταται ως εξής:

«ε. Οι ανωτέρω αποδοχές δεν καταβάλλονται

- σε περίπτωση που για τη θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος είναι απαραίτητη η προηγούμενη αναγνώριση χρόνων ασφάλισης. Στην περίπτωση αυτή, ο λόγος θεωρείται ότι εκλείπει εφόσον, μετά την υποβολή σχετικής αίτησης εκ μέρους του ενδιαφερομένου, εκδοθεί η απόφαση αναγνώρισης χρόνου ασφάλισης, ακόμα και αν η εξαγορά του χρόνου αυτού γίνει τμηματικά με παρακράτηση του σχετικού ποσού από την δικαιούμενη σύνταξη».

Τα παραπάνω συνεπάγονται ότι εάν ένας εκπαιδευτικός προχωρήσει φέτος σε συνταξιοδότηση και για να συμπληρώσει 35ετία χρειάζεται η πράξη αναγνώρισης των χρόνων της στρατιωτικής του θητείας (η οποία δεν είναι πλασματική, αλλά πραγματική δημόσια υπηρεσία) και, ενώ έκανε αίτηση αναγνώρισης εδώ και 6 χρόνια (από το 2010) δεν έχει εκδοθεί ακόμη η πράξη από το ΓΛΚ (κάτι που συμβαίνει και για άλλες προϋπηρεσίες), θα στερηθεί την προσωρινή σύνταξη, με ότι αυτό συνεπάγεται για τη στοιχειώδη επιβίωσή του !

Ζ η τ ο ύ μ ε

την αποκατάσταση αυτής της αδικίας με απαλοιφή της παραπάνω παραγράφου από το Σχέδιο Νόμου και να εξακολουθούν να ισχύουν τα προβλεπόμενα από την ισχύουσα νομοθεσία.

 

Για το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.

ο Πρόεδρος Σταμάτης Σταματιάδης

ο Γενικός Γραμματέας Δημήτρης Αμπόνης 

ΟΛΤΕΕ-136_ Συνταξιοδότηση εκπαιδευτικών