[button link=”https://www.oltee.gr/wp-content/uploads/2014/02/ΔΤ-ΟΛΤΕΕ-069_-Παιδεία-Διαβούλευση-Θεσμοί-Σκουπίδια.pdf” icon=”download” bg_color=”#e30404″ window=”yes”]Αρχείο PDF[/button]

Αθήνα, 23-8-2013

 Αριθμ. Δ.Τ.: 069

ΠΑΙΔΕΙΑ: Διαβούλευση, Θεσμοί, Σκουπίδια

Μετά από μια πενταετία κύησης της πολυδιαφημιζόμενης μεταρρύθμισης της Ανώτερης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, και ειδικά της αναβάθμισης της Τεχνικής Επαγγελματικής (Τ.Ε.Ε.), η Πολιτική Ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δημοσιοποίησε το «Σχέδιο Νόμου για την Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Λοιπές Διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων».

Ξημερώματα Σαββάτου, 10-8-2013.

Ώρα 00:35.

 

Α. Ο ΕΜΠΑΙΓΜΟΣ της βλάσφημης «ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ»

Δευτέρα 12 Αυγούστου, στις 11:59 το μεσημέρι, ξεκίνησε η «Διαβούλευση».

Τρίτη 20 Αυγούστου, στις 11:59 το μεσημέρι, έληξε. Με ακρίβεια δευτερολέπτου !

Αν και η ανακοίνωση του Υπουργού έπεφτε μια ολόκληρη μέρα πίσω (ανέφερε την 21η του μηνός !!). Αφαιρουμένων των επισήμων αργιών, η «Διαβούλευση» για ένα τόσο κρίσιμο και σοβαρό ζήτημα της Ελληνικής Κοινωνίας, διάρκεσε πέντε (5) ολόκληρες εργάσιμες ημέρες !! Θερμά συγχαρητήρια στον ειδικό επιτετραμμένο επί παντός επιστητού του Υπουργείου, Msc στην Πολιτική Διαχείριση και την Επικοινωνία, διδάκτορα με θέμα την «Πολιτική διαφθορά στην Ελλάδα 1974 – 2000», καθώς και στον Πολιτικό Πάτρωνά του !!

Ο μεγάλος εορτασμός της Χριστιανοσύνης, ο Δεκαπενταύγουστος, το «Πάσχα του καλοκαιριού», έμελε και αυτός να σκιαστεί από την ανίερη «Διαβούλευση». Οι πόλεις έρημες, οι Έλληνες στα χωριά τους για να γιορτάσουν παραδοσιακά με τους οικείους τους τη μοναδική καλοκαιρινή Γιορτή – ορόσημο, αυτήν της Παναγίας, με τον υδράργυρο να χτυπάει «κόκκινο», και την «Διαβούλευση» να μετρά «ημέρες ανάρτησης»…

Δεν μπορεί κανείς να ξεχωρίσει ποια είναι η μεγαλύτερη βλασφημία, αυτή της προσβολής του Ονόματος της Παναγιάς και των παραδοσιακών Αξιών του Ελληνισμού, ή αυτή του εμπαιγμού της Δημοκρατίας Ακόμη και οι ειδωλολάτρες πρόγονοί μας, διέκοπταν τους μεταξύ τους πολέμους για να γιορτάσουν αυτό που θεωρούσαν Ιερό, τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Η όλη επιχείρηση «μυρίζει» μελετημένες ψυχροπολεμικές τακτικές για το «σπάσιμο» του ηθικού του λαού. Θυμίζει τους αεροπορικούς βομβαρδισμούς στη Σερβία από το ΝΑΤΟ, ανήμερα του Πάσχα των Ορθοδόξων…

 

Β. Το ΑΠΡΟΚΑΛΥΠΤΟ ΚΟΥΡΕΛΙΑΣΜΑ των ΘΕΣΜΩΝ

Αλλά ακόμη και αυτή η εξωφρενική διαδικασία θα είχε δικαιολογία εφαρμογής, εάν είχε προηγηθεί εξαντλητική διαβούλευση σε επίπεδο Θεσμικών επαφών. Αντί αυτού:

1. Επί ένα χρόνο επικρατούσε άκρα του τάφου σιωπή για το μείζον αυτό θέμα.

2. Το σχέδιο για το Τεχνικό Επαγγελματικό Λύκειο και το Νέο Λύκειο «αιωρούνταν» σε αόρατες νεφέλες εντός του Υπουργείου και κανείς δεν ήξερε ποιος χειρίζεται την πρόταση… Τα Στελέχη της Εκπαίδευσης (Σχολικοί Σύμβουλοι, κλπ), οι Συνδικαλιστικοί Φορείς και οι Κλαδικές Ενώσεις, εις μάτην αναζητούσαν κάποιον αρμόδιο από πόρτα σε πόρτα, για να εγχειρίσουν τις προτάσεις τους. Άκρα μυστικοπάθεια !! Κανείς δεν ήξερε τίποτε …

3. Μετά από αλλεπάλληλες πιέσεις μας και αναφορές, ο πρώην Υφυπουργός κ. Παπαθεοδώρου ανακοίνωσε επίσημα σε συνάντησή μας τον Απρίλιο ότι :

Αναλαμβάνει προσωπικά την ευθύνη όλης της διαδικασίας.

Δεν λειτουργούν άτυπες «παραεπιτροπές» στο Υπουργείο.

Το Υπουργείο θα ακολουθήσει πλήρως θεσμικές και διαφανείς διαδικασίες, με άμεση ενεργοποίηση του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας (Ε.ΣΥ.Π.) στο οποίο θα προσκληθούν όλοι οι Φορείς για να καταθέσουν επίσημα τις προτάσεις τους.

– Βασικός «καμβάς» πάνω στον οποίο θα στηθεί το νέο σχολείο θα αποτελέσει το «σχέδιο Διαμαντοπούλου».

Όμως, το σενάριο αυτό παραήταν Θεσμικό για να είναι πραγματικό !! Τόσο το χειρότερο για τον …Υφυπουργό, ο οποίος και απομακρύνθηκε !! Καθυβριζόμενος μάλιστα από sites Εκπαιδευτικής Ενημέρωσης, από το Άλφα ως το Βήτα, ότι αυτός ήταν πηγή όλων των δεινών του Υπουργείου (ενώ ο Υπουργός απλώς …υπουργούσε).

Και μετά, σιωπή… Η σιωπή των Αμνών. Ύστερα, νέοι Υφυπουργοί, εγκαίνια ιδιωτικών ΙΕΚ, non papers, εν μια νυκτί κατάργηση 49 κλάδων εκπαιδευτικών Τεχνικών Ειδικοτήτων, διακοπή λειτουργίας 2 Τομέων των ΕΠΑ.Λ. και 9 ειδικοτήτων των ΕΠΑ.Σ., διαθεσιμότητα 2.122 εκπαιδευτικών, μετάταξη σε διοικητικές θέσεις άλλων 327, διαρροές για εξαμβλωματικά «σχέδια Νόμου».

Σίγουρα του Παπαθεοδώρου δουλειές ήταν κι αυτές. Αν έκανε καλά τη δουλειά του, εκείνος και το κόμμα του, δεν θα έφτανε ο καημένος ο Υπουργός σε αυτό το σημείο, να πάρει δηλαδή τόσο σκληρές αποφάσεις, αναγκαίες όμως για να σωθεί ο Τόπος. Εμείς συμπονούμε και συμπαραστεκόμαστε στον κ. Υπουργό, και τον ευχαριστούμε για τις προσπάθειές του !!

Ακολουθούν συσκέψεις στελεχών των δύο κομμάτων, όπου από τη μία πλευρά κάθονται Υφυπουργός και επιτροπή Βουλευτών και εμπειρογνωμόνων με βαθειά γνώση της Εκπαίδευσης, και μάλιστα της Τεχνικής, και από την άλλη κάθεται ένας (1) σύμβουλος, «ορισμένος» καθ’ υπαγόρευση Υπουργού, ο οποίος δεν κατέχει καμιά θεσμική αρμοδιότητα και είναι «ανύπαρκτος» στο οργανόγραμμα του Υπουργείου. Ο Υπουργός, αφού παρουσιάζει στις συσκέψεις τον «αρμόδιο» εξουσιοδοτημένο να ομιλεί εξ’ ονόματος και για λογαριασμό του, στη συνέχεια εγκαταλείπει το χώρο και τις επαφές, για να …υπουργήσει.

Στο τραπέζι, ο «αρμόδιος» παρουσιάζει έτοιμο ένα πλήρες Σχέδιο Νόμου, παρασάγκες μακράν του «σχεδίου Διαμαντοπούλου». Δεν συντάχθηκε προφανώς την προηγουμένη μέρα… Αποτελεί ολοκληρωμένο σχέδιο Νόμου, έτοιμο από καιρό !! Οι συσκέψεις των συγκυβερνώντων είναι αλλεπάλληλες, τρικυμιώδεις και παροιμιώδεις. Στόχος είναι να πεισθούν – «εκβιασθούν» τα στελέχη του ΠΑ.ΣΟ.Κ., υπό την πίεση των αυστηρά προκαθορισμένων και περιορισμένων χρονικών ορίων, να συναινέσουν στα ήδη μονομερώς προαποφασισθέντα …

Το όνομα του «αρμόδιου», το μαθαίνουμε από τη μηνυτήρια αναφορά της Ο.Ι.Ε.Λ.Ε.

Οι εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών, οι Ομοσπονδίες, οι Κοινωνικοί Εταίροι ή όποιοι άλλοι Θεσμικοί και Υπηρεσιακοί παράγοντες (Σύμβουλοι, Στελέχη Εκπαίδευσης, κλπ), οι Επιστημονικές ή Κλαδικές ενώσεις, δεν κλήθηκαν ποτέ να καταθέσουν τις απόψεις τους.

Για την ενεργοποίηση του Ε.ΣΥ.Π., ούτε λόγος να γίνεται !! Ο Πρόεδρός του ακόμη …περιμένει να κατατεθεί το Σχέδιο Νόμου στο Συμβούλιο …

Όποιος με δική του πρωτοβουλία επιδίωξε να δει κάποιον «αρμόδιο», συναντήθηκε με «Τον Αρμόδιο», τον εξωθεσμικό σύμβουλο, εννοείται…

Φαινόμενα παρακμής και σήψης των Θεσμών δεν είναι σπάνια στον Πολιτικό Βίο, είναι όμως η πρώτη φορά που εκδηλώνονται σε τέτοια έκταση, με τέτοια ένταση, με τόση προκλητικότητα, θρασύτητα και απροκάλυπτη περιφρόνηση των Θεσμών που παρακάμπτουν, και του Λαού που παρακολουθεί ενεός !!

Η συνέχεια του διασυρμού κάθε έννοιας Δημοκρατικής λειτουργίας προγραμματίζεται να πραγματοποιηθεί μέσα στο Κοινοβούλιο εντός των προσεχών ημερών, με την κατάθεση του Σχεδίου Νόμου στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής στις 27 Αυγούστου. Ως τότε, το Υπουργείο θα έχει επεξεργασθεί βεβαίως τις …3.812 συμμετοχές και τα …14.981 σχόλια της «Διαβούλευσης» και θα τα …ενσωματώσει (στο καλάθι των αχρήστων) !! Στη συνέχεια θα περάσει από την ολομέλεια του Β΄ Θερινού Τμήματος διακοπών της Βουλής (με το 1/3 των βουλευτών), ώστε να προλάβει να δημοσιευθεί και να έχει ισχύ Νόμου λίγο μετά το άνοιγμα των σχολείων, στις 6 Σεπτεμβρίου !

Διαδικασίες με άρωμα από «σχέδιο Ανάν» και «Μνημόνια Ι και ΙΙ». Σίγουρα ούτε κατ’ επίφαση Δημοκρατικές και πάντως διόλου τυχαίες …

 

Γ. Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ που πετάχτηκε στα ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ

Η τραγική ειρωνεία είναι ότι το «σχέδιο Διαμαντοπούλου» είχε ολοκληρωθεί επί συγκυβέρνησης των ίδιων πολιτικών κομμάτων, το 2011-12.

Είχε προηγηθεί πενταετής περίπου διαβούλευση, ενδελεχής και αναλυτική Έρευνα, και σύνταξη τεκμηριωμένης Μελέτης με τίτλο «Αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης στα ΕΠΑ.Λ. – ΕΠΑ.Σ.», που πληρώθηκε από κονδύλια της Ε.Ε.

Όλα πετάχτηκαν στα σκουπίδια !

Είχε προηγηθεί ενεργοποίηση του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας (Ιούνιος 2011), στο οποίο όλοι οι Φορείς κατέθεσαν τις απόψεις τους. Συντάχθηκαν Πρακτικά, διαμείφθηκε εξαντλητικός Διάλογος, λήφθηκαν Αποφάσεις.

Όλα πετάχτηκαν στα σκουπίδια !

Το «Τεχνολογικό Λύκειο» και το «Νέο Λύκειο» ολοκληρώνονται και παρουσιάζονται σε τελικό Σχέδιο Νόμου επί Υπουργίας Α. Διαμαντοπούλου (Μάρτιος 2012), με τη συμφωνία και των δύο κομμάτων που συγκυβερνούσαν και τότε όπως και τώρα. Η πρώην Υπουργός δημοσίευσε πρόσφατα επιστολή που είχε απευθύνει στον τότε αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης (που συμμετείχε με Υπουργούς στην Κυβέρνηση), τον οποίο έψαχνε να βρεί επί τρίμηνο για να συμφωνήσουν την ημερομηνία κατάθεσης του Νομοσχεδίου στη Βουλή για ψήφιση. Ήθελε ευρεία συναίνεση σε ένα τέτοιο σπουδαίο θέμα, η ευλογημένη…

Όλα πετάχτηκαν στα σκουπίδια !

Τον Δεκέμβριο του 2012, το ΠΑ.ΣΟ.Κ. καταθέτει στη Βουλή πρόταση Νόμου με ελαφρά τροποποιημένο το ήδη επεξεργασμένο και συμφωνημένο «σχέδιο Διαμαντοπούλου».

Όλα πετάχτηκαν στα σκουπίδια !

Τον Ιούνιο του 2013, (μόλις προχθές) το ΙΣΤΑΜΕ διοργανώνει ημερίδα με θέμα την παρουσίαση του «Τεχνολογικού Λυκείου». Μεταξύ των ομιλητών, ο πρόεδρος του ΠΑ.ΣΟ.Κ. κ. Ευάγγελος Βενιζέλος. Μέλος του Δ.Σ. του ΙΣΤΑΜΕ, ο νυν Υφυπουργός Παιδείας κ. Συμεών Κεδίκογλου.

ΚΑΙ ΑΥΤΟ στα ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ !

ΜΑΖΙ με ότι απόμεινε από την Υπόληψη ανθρώπων και Πολιτικών.

ΜΑΖΙ με την κατάθεση Εμπειρίας και Ψυχής τόσων Επιστημόνων.

ΜΑΖΙ με τις Θεσμικές Διαδικασίες.

ΜΑΖΙ με τους Εθνικούς και Ευρωπαϊκούς πόρους που αναλώθηκαν.

Όλα τα Πορίσματα αντικαταστάθηκαν από τις προτάσεις μιας «καμαρίλας».

Όλες οι επί σειρά ετών Θεσμικές συζητήσεις και ουσιαστικές Διαβουλεύσεις, αντικαταστάθηκαν από την επίφαση μιας παρωδίας «Διαβούλευσης» 5 ημερών !!!

ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ !

Από το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.

Από admin-02